اهمیت آموزش موسیقی برای کودکان

آموزش موسیقی کودکان

در رابطه با اهمیت آموزش موسیقی برای کودکان سخن بسیار رفته است.در این خرد مقاله سعی بر آن است که به طور خلاصه به مزایای آموزش موسیقی کودک  بپردازیم. این خرد مقاله، ترجمه ای آزاد از گزارش “مزایای آموزش موسیقی” از کنسرواتوار سلطنتی کاناداست.انبوه تحقیقات علمی در دهه گذشته اثبات کرده اند که موسیقی ابزاری قدرتمند جهت پرورش کودکان تمام هوشمند، اجتماعی و دارای پتانسیل خلاقیت است.

همچنین تحقیقی توسط دکتر Sylvain و همکاران، نشان می­دهد که ۹۰ درصد کودکان مورد تحقیق، تنها بعد از بیست روز آمورش موسیقی, پیشرفت قابل توجهی در دروس خود می­یابند.

آموزش موسیقی در دراز مدت فوایدی برای سلامتی افراد دارد. می­دانیم که موسیقی درمانی برای درمان اختلالات عصبی زیادی از جمله اوتیسم و پارکینسون، کاربرد دارد.تحقیقات گسترده ای نیز جهت اثبات بیش از پیش تاثیر موسیقی در فرایند ادراک، با افزایش سن، در حال انجام است.

علاوه بر این موسیقی ظرفیت نقاط کلیدی مغز را افزایش می­دهد و تحقیقات نشان میدهد این بخش ها، در مغز افرادی که آموزش موسیقی دیده اند در مقایسه با سایرین بزرگتر است. کودکان خلاق خود را برای فراگیری موسیقی به دست اساتید مجرب آموزشگاه موسیقی سازنو بسپارید.

انشتین می­گوید:”نظریه­ی نسبیت به واسطه­ی الهام برای من پدیدار شد و موسیقی نیروی محرکه پشت این الهام بود. والذینم از سن شش سالگی به من ویولون یاد دادند. کشف جدید من حاصل بینش موسیقایی بود.