آموزش ویولن در کرج

شما اینجا هستید:

آموزش ویولن (کرج):

 

آموزش موسیقی ویولن یکی از زیباترین و کامل‌ترین آموزش‌های موسیقی است. اگرچه ساز ویولن به نظر یک ساز کوچک ممکن است، اما بدون شک یکی از تأثیرگذارترین سازهای تاریخ موسیقی بوده است و قطعات بی‌شماری برای این ساز، بخش سولو و گروهی و همچنین با ارکستر نوشته شده‌اند. نقش ویولن در ارکستر بزرگ و همچنین در اجراهای گروهی و انفرادی بسیار اهمیت دارد.

ویولن یک ساز زهی و آرشه‌ای است. این ساز کوچکترین عضو خانواده سازهای زهی-آرشه‌ای است و اصالت آن به کشور ایتالیا بازمی‌گردد.

صداهای سیم‌های ساز ویولن نسبت به یکدیگر فواصل پنجم صحیح را تشکیل می‌دهند. در این وسعت صدا، ویولن قادر است تمام فواصل کروماتیک و حتی کوچک‌تر از آن را نیز اجرا کند. از مشهورترین نوازندگان این ساز می‌توان به آنتونیو ویوالدی و نیکولو پاگانینی، آهنگساز و نوازنده معروف ایتالیایی، اشاره کرد.

اصول نواختن ویولون:

ویولن های ارکستر دو قسمت اند: ویولن اول ها و ویولن دوم ها.

ویولن مانند دیگر سازهای این خانواده اصولا با آرشه نواخته می شوند، اما مانند هارپ می توان با انگشت نیز از سیم ها صدا در آورد.

نوازنده با کم و زیاد کردن طول سیم از طریق انگشت گذاری دست چپ روی سیم ها زیر و بم صدا را تعیین کرده و نت های موسیقی را اجرا می نماید.

همچنین از طریق دور و نزدیک کردن آرشه به خرک، استفاده از سوردین (صدا خفه کن) و خفه کردن ارتعاشات سیم و تکنیک های آرشه کشی متنوع می توان جلوه های صوتی متنوعی ایجاد کرد.

ویولن در حدود سال ۱۵۵۰ از ویولن ابتدایی به نام “رِبِک” متعلق به قرون وسطی و یک نوع “لیر” که نوازنده هنگام اجرا دسته ی آن را روی شانه قرار می دهد، ابداع گردید.

هرچند جزییات در تغییر و تحول دارای تغییراتی می باشند، به هرحال ویولن اولیه دارای چهار سیم، گوشی های افقی، کمربند و سوراخ های صدا به شکل (f) که در مدت ۴۰۰ سال کمی تغییر کرده است.

شروع ساخت ویولن به قرن ۱۶ میلادی در ایتالیا مربوط می شود. و بعدها توسط سازندگانی چون “استرادیواریوس” و “گارنری” رشد و تکامل پیدا کرد.

در قرن ۱۸ نیز مصنفین ویولونیست مانند “ویوالدی” و “تارتینی” حوزه ی تکنیک نوازندگی را توسعه دادند و به علاوه پیشرفت و تکامل آرشه و همچنین تغییرات در مکانیزم ساز برای افزایش حجم و رنگ صوتی در قرن ۱۹ میلادی بر امکانات این ساز فراگیر و جامع افزوده شد.

درزیر  صدای  دلنشین ویولن باهم خواهیم شنید.

 

از چه سنی شروع کنیم:

مسئله ی حیاتی در مورد آموزش ویولن آگاهی معلم از پروسه ی آموزش این ساز است.

آموزش متناسب با هر شخص در هر شرایط محیطی مستلزم داشتن آگاهی کامل از دانش مکانیک ساز، برخورداری از دانش عمومی موسیقی و رپرتوار اجرای این ساز، توانایی های فنی شخصی روی ساز و قدرت مدیریتی و روانکاوانه در تدریس است.

قطعا هیچ معلمی یافت نمی شود که در تمامی این المان ها در بالاترین درجه ی خود قرار داشته باشد ولی به طور حتم ضعف معلم در هر کدام از این المان ها کیفیت و سرعت آموزش را در پروسه ی آموزش با اختلال مواجه خواهد کرد.

بهترین معلمان ویولن برای کودکان و یا هنرآموزان مبتدی اکول نوازندگی صحیح مانند قرار گرفتن صحیح بدن، جایگاه صحیح دو دست روی ساز را در ابتدا آموزش داده و تاکید می کنند تا نوازنده بتواند با کمترین انقباض و تنش در عضلات، بیشترین بازدهی در تولید صدای سالم و ایده آل، سیلان و آزادی در حرکت داشته باشد.

از طرفی توانایی برقراری ارتباط در آنها می تواند به خوبی در کودکان و هنرآموزان تازه کار انگیزه، علاقه و تلاش ایجاد کند. از معروف ترین معلمان تاریخ در مقوله ی آموزش ویولن می توان به شینیچی سوزوکی اشاره کرد.

آموزشگاه موسیقی سازنو از مبتدی تا حرفه ای و در تمامی مقاطع سنی هنرجو میپزیرد.

برای اطلاع از کلاس های ویولن آموزشگاه موسیقی سازنو به این صفحه مراجعه کنید.

شما می توانید برای ثبت نام در بهترین آموزشگاه موسیقی در کرج با کارشناسان ما در تماس باشید.

کلاس های آموزش ویولون کرج

در فرآیند یادگیری ساز ویولن، ضرورت استفاده از آرشه کشی صحیح و انگشت‌گذاری دقیق، به همراه زمان و عشق پایدار، وجود دارد. این مسئله بخشی از مسئولیت هنرجو و بخش دیگر آن به عهده استاد قرار دارد. باید توجه داشت که یک استاد خوب در آموزشگاه نسبت به یک استاد متوسط در منزل برتری دارد.

بهترین آموزشگاه موسیقی کرج

در مجموعه آموزشی “سازنو”، با تجربه‌های چندین ساله در آموزش و برگزاری کارگاه‌ها، و همچنین با همکاری اساتید با تجربه، متعهد و متخصص، در کنار شما هنردوستان و علاقه‌مندان به یادگیری ویولن خواهیم بود.

اساتید ما همراه شما در انتخاب ساز مناسب و وسایل ضروری آن هستند و از راهنمایی‌های خود در این زمینه شما را محروم نخواهند کرد. در طول این دوره، آرشه کشی و انگشت‌گذاری صحیح را خواهید آموخت تا روز به روز بهتر و بیشتر پیشرفت کنید.

علاوه بر نوازندگی، در این دوره نیز تئوری‌های موسیقی ویولون را با درجه‌بندی صحیح و از سطح آسان به سخت خواهید یادگرفت. با توجه به پیشرفت شما، همراه با استاد خود، قطعات زیبا و ساده را نیز خواهید یادگرفت تا بهتر و بیشتر با فضای موسیقی آشنا شده و لذت بیشتری ببرید.

معرفی استادان ویولن و آشنایی با زندگی و آثارشان نیز از جمله نکات مهمی است که در طول آموزش از آن بهره خواهید برد. همچنین، ما به اعتقاد داریم که در گروه نوازی، هم‌نوازی نوآموزان بسیار موثر است و زمانی که آنها در تمرینات خود غرق شده و از آن لذت می‌برند، پیشرفت قابل ملاحظه‌ای خواهند داشت.

با همین هدف، آموزشگاه “سازنو” در زمان‌های برنامه‌ریزی شده، فرصت اجرا در جمع و هم‌نوازی را در اختیار هنرجویان قرار می‌دهد تا تجربه نواختن در گروه، آنها را هر چه بیشتر در فضای موسیقی و لذت بردن از آن غرق کند.

اساتید آموزش ویولون: