بزرگان موسیقی کلاسیک

بزرگان موسیقی کلاسیک

اگر قصد شرکت در کلاس‌های بهترین آموزشگاه موسیقی در کرج را دارید و می خواهید بدانید چه مشاهیری در دنیای موسیقی وجود داشتند، توصیه می شود حتما این متن را دنبال کنید.

در طول تاریخ، هنر حقیقتی منحصر به فرد و مورد توجه همه ی انسان ها بوده که در آن در طول دوره‌های تاریخی مختلف مشاهیر بزرگی پدیدار گشته اند. می توان گفت در هر زمینه ای از هنر، بزرگان و مشاهیری تربیت شده اند که امروزه شاهد آثار زیبایشان هستیم و از آن ها هم لذت برده و با کنکاش در عمق غنای درون آن ها موجبات تصفیه روحی خود را نیز رقم می زنیم.

در مورد موسیقی جمله ای معروف از لودویگ فان بتهوون بزرگ است که می گوید”آنگاه که سخن به پایان رسد، موسیقی آغاز می شود”. با تکیه بر ادعای برخی منابع علمی، تأثیر موسیقی بر روح انسان بسیار بیشتر و پویاتر از سایر هنرها می باشد. موسیقی می تواتد موجبات آرامش روح و به دنبال آن جسم را هم برای سازنده اثر و هم برای شنوده آن فراهم کند. در طول تاریخ، موسیقی‌دانان و فیلسوف موسیقی‌دانان بزرگی در جهان بوده اند که هر یک شاهکارهایی از خود به ارمغان گذاشته و بعضا تاثیرات عمیق بر کل جریانات هنری بعد از خود گذاشته اند. در ادامه این متن به بررسی کوتاهی از زندگی ۴ تن از بزرگان موسیقی کلاسیک می پردازیم.

ولفگانگ آمادئوس موتسارت

ولفگانگ آمادئوس موتسارت درسال 1756 در اتریش به دنیا آمد. پدر وی (لئوپولد موتسارت) آهنگساز و ویولونیست مشهوری بود و از آن هنگام که متوجه استعداد فرزندش در موسیقی شد همه ی وقت خود را صرف آموزش او کرد.

موتسارت آهنگسازی را از سه سالگی شروع کرد. در هفت سالگی اولین سمفونی خود را نوشت و در نه سالگی اولین اپرا. در سنین جوانی همراه با پدرش در کشورهای مختلف کار اجرا را شروع کرد.

موتسارت همچنین رهبر اکستر اسقف بود. و در دوران کاری حرفه ای خود با آهنگسازان بزرگی آشنا شد. وی در طول زندگی خود بیش از ششصد قطعه موسیقی از خود باقی گذاشت که تمامی آن ها از شاهکارترین آثار موسیقی به شمار می روند.

بزرگان موسیقی _ موتسارت
بزرگان موسیقی_ بتهوون

لودویگ فان بتهوون

بهتوون در سال 1770 میلادی در آلمان به دنیا آمد. ایشان یکی از تاثیرگذارترین شخصیت ها در موسیقی کلاسیک می باشند که آغازگر عصر رمانتیک تاریخ موسیقی بود. پدرش که از موسیقی‌دانان آن زمان بود اولین معلم موسیقی بتهوون شد و همواره سعی داشت تا پسرش را همچون موسیقی دانان معروف و به مانند موتسارت بعنوان نابغه ای در موسیقی به مردم معرفی کند.

بتهوون از 24 سالگی نوازندگی پیانو را به طور جدی دنبال کرد. زندگی کاری وی به سه دوره کاری حرفه ای مجزا می شود.

  • دوره اول که عمده آثار بتهوون تحت تاثیر هایدن و موتسارت قرار گرفت مانند آثاری همچون کوارتت زهی, دوازده سونات پیانو و..
  • دوره میانی که دچار مشکل ناشوائی شد. آثاری که در این دوره خلق کرد همگی به عنوان آثار کلاسیک معروفی در آمده اند مانند سمفونی شماره 3 (اروئیکا)، پنج کوارتت زهی و…
  • دوره پایانی که اوج شکوفائی آثار بتهوون بود که در این دوره دست به ساختار شکنی هایی در زمینه موسیقی خود نیز زد.

فردریک شوپن

فردریک شوپن (شاعر پیانو) در سال 1810 در لهستان به دنیا آمد. استعداد ذاتی وی در موسیقی آنقدر بالا بود که لقب موتسارت دوم را به وی دادند. در دوران یادگیری موسیقی از برجسته ترین اساتید بهره برد. در طول این سال ها در وین کنسرت هایی را اجرا می کرد.

اغلب آثار شوپن برای پیانو ساخته شدند و فرم هایی در موسیقی را ابداع کرد مانند نوکتورن، پولونز و مازورکا و در دیگر فرم ها مانند سونات، والس، و… قطعات منحصر به فردی نوشت.

بزرگان موسیقی_ فردریک شوپن
بزرگان موسیقی_ هایدن

یوزف هایدن

فرانتس یوزف هایدن درسال 1732 میلادی در اتریش به دنیا آمد. وی را پدر سمفونی می نامند. والدین یوزف در زمینه موسیقی فعالیتی نداشتند اما از زمانی که به استعداد فرزند خود در این زمینه پی بردند وی را حمایت کردند.

هایدن به عنوان یکی از موثر ترین اساتید سبک کلاسیک معروف است که کمک چشم گیری در تکامل سمفونی و کوارتت زهی داشت. تاثیرگذاری سبک هایدن را می توان در آثار بهتوون و موتسارت که دوست و شاگرد وی بودند مشاهده کرد.

جمع بندی

کمتر کسی را میتوانید بیابید که از گوش دادن به موسیقی لذت نبرد. در این مسیر، بزرگان موسیقی کلاسیک نقشی فراتر از تصور داشته‌اند. اگر علاقه مند به هنر موسیقی و یادگیری آن هستید خوب است ابتدا مشاهیر و بزرگان موسیقی جهان را بشناسید. با دنیای آنان آشنا شوید و از تجربیاتشان ایده بگیرید.

در ادامه مراحل می توانید در بهترین آموزشگاه موسیقی در کرج نام نویسی کنید تا این هنر را به طور دقیق و اصولی بیاموزید. شما باید مسیر خود را با کمک‌گیری از اساتید آموزشگاه بشناسید و با تکیه بر استعدادها، تلاش و تمرکزتات، به موفقیت برسید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت اطلاعات کامل، میتوانید به بخش تماس با ما مراجعه نمائید.

مطالب دیگر:

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *