چگونگی کوک پیانو آکوستیک

ساز پیانو و آشنایی کلی با آن

پیانو آکوستیک یکی از بهترین سازهایی است که شما می توانید نواختن آن را بیاموزید. دنیای موسیقی پر از موارد مهم برای یادگیری است که هر کس با توجه به علاقه خود به بخشی از این دنیا ورود می کند. یکی از بهترین سازهای موسیقی پیانو آکوستیک است که باید قبل از نواختن آن حتما کوک کردن را به صورت دقیق و حرفه ای انجام دهید. در این مطلب تلاش می کنیم تا شما را با روش کوک کردن این ساز فوق العاده آشنا کنیم.

نحوه کوک کردن پیانو اکوستیک

به صورت کلی زمانی پیانو در کوک خود قرار می گیرد که نت لا به صورت ویژه دراکتاو میانی قرار بگیرد. زمانی که این اتفاق بیفتد، صوت موسیقی فرکانس ۴۴۰ هرتز را ایجاد خواهد کرد. هنوز دقیقا مشخص نیست که این معیار از کجا آمده است.

در این فرکانس قدرت و رنگ نت ها بیشتر از هر زمان دیگری خود را بروز می دهد. این استاندارد کوک بعد از پایان یافتن جنگ جهانی اول ایجاد شده است و تا الان نیز استفاده از آن به خوبی ادامه دارد. در حال کلی کوک کردن پیانو سختی های بیشتری نسبت به سایر سازهای زهی دارد و برای این کار باید دقت عمل بالایی از خود نشان دهید.

اکثر سازهای زهی مانند گیتار ویولن را خود هنرمند هم می تواند کوک کندولی در پیانو این امکان خاص فراهم نخواهد بود. با توجه به بررسی های انجام گرفته، محدوده صوتی این ساز مهم از ۲۷ هرتز آغاز می شود و در نهایت تا ۳۵۰۰ نیز خواهد رسید.

با توجه به اینکه این ساز برای کوک کردن نیاز به تکنسین ماهر دارد، بهتر است که آن را به عهده یک فرد ماهر در این زمینه بسپارید. با توجه به کیفیت و ساختار پیانو اکوستیک، شما باید هر چند وقت یکبار برای کوک کردن آن اقدامات لازم را انجام دهید.

زمانی که به مدت طولانی از یک ساز استفاده می کنید، کم کم از کوک خواهد افتاد و کیفیت صدا در آن پایین تر می آید. در حالتی که پیانو اکوستیک را کوک بیفتد، صدای تولید شده توسط آن به سمت بم شدن حرکت خواهد کرد. در پیانو حدود ۲۲۰ سیم زهی وجود دارد که هر کدام از آن ها صدای خاصی را تولید می کنند. با توجه به بالا بودن تعداد سیم‌ها، هر کدام از آن ها باید به خوبی کوک شوند تا پیانو اکوستیک شما بالاترین کیفیت ممکن را داشته باشد.

همچنین بخوانید: بهترین سن شروع یادگیری پیانو

بالا بردن فرکانس در پیانو اکوستیک چه معنایی دارد

یکی از کارهای مهمی که برای بالا بردن فرکانس لازم است، کوک کردن درست و اصولی می باشد. اگر شما برای مدت طولانی از یک پیانو استفاده کرده باشید، به احتمال زیاد فاصله زیادی تا حالت استاندارد گرفته است. به همین علت شما نمی توانید بلافاصله برای کوک ساز اقدام کنید و در ابتدا باید به سراغ pitch raising بروید.

در صورتی که شما به مدت طولانی پیانو را کوک نکنید، صدای آن مشابه یک ساز نود اخواهد بود که باید در اولین فرصت ممکن آن را اصلاح کنید. در صورتی که پیانو شما دارای مدل قدیمی است بهتر است که کودک استاندارد را در آن به کار نبرید زیرا ساختار رشته ها ضعیف خواهد بود.

بر همین اساس شما باید کوک را در این ساز ها کمتر از حد استاندارد انجام دهید تا مشکلی در این مورد به وجود نیاید. اگر شما هم به ساز پیانو اکوستیک علاقه دارید،‌ بهتر است که هر چه سریعتر برای اجرای آن یادیگری خود را شروع کنید. در صورتی که ساز شما کوک باشد، قطعا نواهای فوق العاده ای را ایجاد خواهید کرد.

با توجه به اینکه این ساز دارای جزئیات مختلفی است، باید برای یادگیری آن زمان زیادی را صرف کنید تا به همه چیز به خوبی تسلط پیدا کنید. حتما در دوره های زمانی مشخص برای کوک کردن این ساز برنامه ریزی لازم را انجام دهید تا دچار مشکلات بعدی در این زمینه نشوید.

نتیجه گیری
در دنیای امروز یادگیری ساز پیانو اکوستیک می تواند فرصت های هنری زیادی را برای شما به وجود بیاورد. اگر شما هم دوست دارید که وارد دنیای موسیقی شوید، بدون شک پیانو اکوستیک یک گزینه فوق العاده در پیش روی شما خواهد بود.

با این حال به یاد داشته باشید که در زمان مناسبی این ساز را کوک کنید. مجموعه ساز نو به عنوان بهترین آموزشگاه موسیقی در کرج آمادگی دارد تا تمامی آموزش های لازم در مورد این ساز را در اختیار شما قرار دهد. کافیست با شماره های:۰۹۱۲۶۷۸۴۹۵۷ – ۰۹۳۷۰۹۳۸۵۷۸ – 026۳۲۵۰۲۰۳۲ – 026۳۲۵۵۷۵۵۸​ تماس بگیرید. مسلما اگر تمامی برنامه ریزی های مهم را به خوبی انجام دهید، در مدت زمان کوتاهی به این ساز فوق العاده تسلط کافی پیدا خواهید کرد.

مطالب دیگر:

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *