معرفی ساز اوکارینا

معرفی ساز اوکارینا

موسیقی در واقع تمامی ویژگی های لازم جهت نوازش روح شما را دارا می باشد و همچنین علاوه بر بهبود وضعیت روحی می تواند باعث افزایش عملکرد صحیح مغز شما در هر سنی شود، یکی از بهترین سازهای جهانی که طنین روح بخش آن می تواند اوج آرامش و حس خوب را به شما انتقال دهد، ساز اوکارینا می باشد، این ساز به بهترین شکل ممکن طراحی و ساخته شده است و حتی می توانید به کمک نواختن این ساز خلاقیت خود را به نقطه اوج برسانید و از نواختن یک ساز جدید لذت ببرید.
ساز اوکارینا از نظر ظاهری و طنین خاصی که پس از نواختن از آن جاری می شود، می تواند نقطه عطف ایجاد یک آرامش در روح و جسم شما شود.
این ساز در حال حاضر جز نمونه های محبوب جهانی از هر نظر قرار دارد و به همین علت نواختن صحیح و اصولی آن نیز در هر جای دنیا به یک دغدغه بزرگ و مهم تبدیل شده است.

تاریخچه ساز اوکارینا:

این ساز با وجود این که قدمت بسیار زیادی ندارد، اما توانسته به یکی از نمونه های محبوب و مشهور جهانی تبدیل شود.
در واقع این ساز برای اولین بار با تغییری بزرگ از نظر ظاهری در سال ۱۹۶۴ توسط یکی از ریاضیدانان بزرگ در کشور انگلیسی طراحی و ساخته شد، البته نسخه های قدیمی تر این ساز در دوران قبل از ظهور اسلام که انسان ها در غارهای خاص زندگی می کردند، برمی گردد و از این ساز خاص و محبوب برای شکار استفاده می کردند.

معرفی ساز اوکارینا

نام این ساز در زبان ایتالیایی به معنای غاز کوچک می باشد و با گذشت زمان تغییرات ظاهری خاصی در آن ایجاد شده است، ساز اوکارینا در طول تاریخ توسط افرادی زیادی دچار تغییر و تحول شده است، به عنوان مثال در اواسط قرن ۱۸ یعنی سال ۱۸۵۴ میلادی یک نوازنده ایتالیایی اقدام به تغییر و تحولات خاصی در این ساز کرد و سپس نمونه اصلی خود را به مردم معرفی کرد.

این ساز کاملا دست ساز بوده و شباهت بسیار زیادی به نمونه های جدید دارد، در واقع ریشه طراحی و نواختن این ساز مدرن و خاص به سالهای بسیار قبل برگشته و حتی اولین ساز اوکارینا طراحی شده از نظر ظاهری تفاوت بسیار زیادی با نمونه های موجود فعلی دارد، در گذشته به این ساز موسیقی روح بخش طبیعت نیز گفته می شد، حتما شما نیز متوجه شباهت بسیار زیاد این ساز با فلوت ریکوردر شده اید، ابتدا ترجیح می دهیم، پاسخ سوال جامع فلوت ریکوردر چیست؟ را به صورت تفهیمی بیان کنیم، در جامعه موسیقی این دو ساز را از لحاظ نواختن و همچنین طنین موسیقی مشابه یکدیگر می دانند و حتی شما با یادگیری و نواختن ساز اوکارینا می توانید به راحتی فلوت ریکوردر را نیز بنوازید، چون این دو ساز عملکرد مشابه و یکسانی دارند.

اجزای ساز اوکارینا:

این ساز در واقع به صورت یکپارچه می باشد و همچنین از نظر ابعاد تفاوت زیادی با سایر نمونه های موجود در بازار دارد و برای افرادی که دنبال یک ساز حرفه ای و خاص هستند، گزینه مناسبی به شمار می آید.
این ساز دارای یک قسمت خاص به شکل دسته است و همچنین از نظر ظاهری تفاوت فاحشی با سایر سازهای عادی داشته و در قسمت انتهایی آن سوراخ هایی تعبیه شده که به کمک این سوراخ ها طنین این ساز آشکار می شود، تعداد این سوراخ ها متغیر است و هر یک از این نمونه ها تفاوت بسیار زیادی با یکدیگر دارند.

این ساز دارای مجرای ورود و خروج هوا می باشد و قسمت خاصی از آن در داخل دهان قرار می گیرد و به کمک سوراخ های سمت چپ و راست باید نواختن ساز را آغاز کنید، ساز نو یک آموزشگاه موسیقی حرفه ای در کرج است، که در زمینه نواختن ساز بادی، ساز نی و ساز فلوت به شما می تواند کمک شایانی کند.

نحوه نواختن ساز اوکارینا:

حتما شما نیز پس از مشاهده این ساز عجیب و شگفت انگیز به یکی از دوستداران اصلی آن تبدیل شده اید و دوست دارید، با نحوه نواختن این ساز بیشتر آشنا شوید، در واقع این ساز دارای یک قسمت مخصوص می باشد، که شما باید آن را در دهان خود قرار دهید، این ساز شباهت بسیار زیادی به فلوت دارد، سپس به کمک انگشتان خود که روی سوراخ ها قرار می گیرد، می توانید فرآیند نواختن موسیقی را آغاز کنید، دو انگشت شما روی سوراخ سمت چپ و راست قرار می گیرد و از طریق سوراخ سوم طنین موسیقی پخش می شود، قسمت دوم این ساز نیز وظیفه گردش هوا را بر عهده دارد، تا موسیقی با طنین بهتری جاری شود، جهت آشنایی با ساز فلوت و ساز اوکارینا شما می توانید در بهترین آموزشگاه موسیقی در کرج ثبت نام کنید و فرآیند یادگیری خود را به صورت اصولی آغاز کرده و به یکی از حرفه های این دو ساز تبدیل شوید، موسیقی غذای روح است و باعث آرامش شما می شود.

آموزش ساز اوکارینا آموزشگاه موسیقی ساز نو در کرج:

یکی از راهکارهای سریع جهت یادگیری این ساز قدیمی و متفاوت ثبت نام در یکی از آموزشگاه های موسیقی معتبر در سراسر کشور می باشد، شما تحت نظر یک مربی آموزشی حرفه ای می توانید نهایت استعداد و خلاقیت خود را در نواختن این ساز خاص و مشهور نشان دهید، نواختن ساز اوکارینا نیازمند دقت و ظرافت خاصی می باشد، که فقط یک مدرس حرفه ای این نکات را می تواند به شما یادآوری کنید، آموزشگاه موسیقی  ساز نو در کرج دارای تجربه کاری بسیار بالایی می باشد و با بهره گیری از بهترین مدرسین در ایران همیشه بهترین نوازندگان را بعد از اتمام دوره های آموزشی به جامعه تحویل داده است، در این آموزشگاه اصول حرفه ای نواختن هر سازی رعایت می شود و بیشتر از هر چیزی دقت در فرآیند آموزشی حرف اول را می زند و با تخصیص یک بودجه کم می توانید فرآیند آموزشی خود را در این آموزشگاه حرفه ای و تخصصی موسیقی آغاز کنید‌.

معرفی ساز اوکارینا

این مجموعه فرآیند یادگیری آسان و دقیق را برای تمامی هنرجویان خود فراهم کرده است و شما در صورت داشتن استعداد کافی می توانید حتی به یکی از استادان بزرگ این ساز تبدیل شوید، ساز اوکارینا می تواند روح شما را در جهت تعالی پرورش دهید.

مطالب دیگر:

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *