معرفی ساز ساکسوفون

معرفی ساز ساکسوفون

امروزه موسیقی آلات زیادی تولید و در سراسر جهان عرضه گردیده است، ساز ها یکی از انواع موسیقی آلات هستند که انواع مختلفی دارند و یکی از انواع ساز ها را می توان ساز ساکسیفون دانست.

ساز ساکسیفون یک ساز بادی چوبی است که در اوایل قرن نوزدهم توسط Adolphe Sax بلژیکی اختراع شد. ساکسیفون ها در انواع مختلف اندازه و صدا تولید می شوند و در طیف گسترده ای از موسیقی از جمله جاز، کلاسیک، راک، پاپ و سایر ژانرها استفاده می شوند.

ساز ساکسیفون چیست

این نوع ساز ها به ساز بادی معروف بوده و با دم بازدم انسان به صدا در می آیند. ساز بادی ساکسیفون جزئی اصلی ساز جاز هم است
که دارای بدنه ای برنجی می باشد و شکل و شمایلی کمی عجیب دارد. به احتمال زیاد در فضای مجازی، فیلم ها و… این ساز را بارها دیده باشید و آن را به عنوان ساز بادی بشناسید ولی در اصل اسم این ساز، ساز ساکسیفون است.

ساز ساکسیفون به دلیل صدای بلند و زیادی که دارد به عنوان یک سازی که در اکثر مراسمات نظامی نیز کاربرد دارد شناخته می شود. اگر شما نیز به تازگی علاقه ای به شناخت انواع ساز و یا علاقه به ساز ساکسیفون پیدا کرده اید پیشنهاد می کنیم ادامه مطلب را از دست ندهید.

همچنین بخوانید : انواع سازهای موسیقی

معرفی ساز ساکسوفون

انواع ساکسیفون

اگر بخواهیم به زبان ساده تر بگوییم ساز ساکسیفون اسم دسته ای مختلف از ساز ساکسیفون می باشد. ساز ساکسیفون دارای انواع مختلفی است که شناخت هر کدام از انواع ساز ساکسیفون شاید بتواند شما را در انتخاب بهتر و آسان تر این ساز برای آموزش  کمک کند. به طور کلی ساز ساکسیفون دارای ۴ نوع است، که از انواع ساز ساکسیفون می توان به موارد زیر اشاره داشت.

ساز ساکسیفون باریتون:

ساختار این نوع ساز کمی با دیگر انواع متفاوت می باشد و می توان آن را یکی از سنگین ترین انواع ساز ساکسیفون دانست. به دلیل صدای ملایمی که برخلاف ظاهرش ایجاد می کند موسیقی دانان بزرگی از آن استفاده کرده اند.

ساز ساکسیفون آلتو:

این نوع از ساز بادی یکی از متداول و پر فروش ترین انواع ساز ساکسیفون می باشد چرا که برای افرادی که به تازگی شروع به نواختن کرده اند و مبتدی هستند مناسب می باشد. شکل و شمایل این نوع ساز منحنی بوده و کار با آن ساده تر می باشد‌.

ساز ساکسیفون تنور:

ساز تنور بیشتر در موسیقی های پاپ مورد استفاده قرار می گیرد.‌ ابعادی که دارد از ساز ساکسیفون آلتو کمی بزرگتر می باشد و در ناحیه گردن بلند تر و کشیده تر است. توجه داشته باشید این نوع ساز صدایی که تولید می کند مشابه صدای انسان می باشد به همین جهت است که در بیشترین سبک های موسیقی مورد استفاده واقع شده است.

ساز ساکسیفون سوپرانو:

برترین و بهترین انواع ساز ساکسیفون، ساز ساکسیفون سوپرانو است چرا که در بالاترین کیفیت و ساختار قرار دارد. این نوع از ساز در دو نوع مستقیم و منحنی ارائه می شود و ساختاری که دارد پیچیده تر بوده و نواختن آن نیاز به تجربه های بیشتری دارد به همین جهت برای افرادی که در این زمینه حرفه ای هستند مناسب است.

همچنین بخوانید: ریتم چیست؟

معرفی ساز ساکسوفون

بهترین اهنگ ساکسیفون دنیا

بهترین آهنگ ساکسیفون دنیا یک نظر شخصی است و ممکن است افراد مختلف نظرات متفاوتی داشته باشند. با این حال، برخی از آهنگ های ساکسیفون که به طور گسترده ای به عنوان بهترین ها شناخته می شوند عبارتند از:

So What از جان کولترین

Take Five از دیو پلاتتزا و استیو روت

My Favorite Things از جان کولترین

In a Sentimental Mood از جان کیج

Autumn Leaves از جورج گرشوین

How High the Moon از جورج گرشوین

The Girl from Ipanema از آنتونیو کارلوس جوبیم

Desafinado از آنتونیو کارلوس جوبیم

آموزش ساکسیفون

امروزه یکی از علاقه هایی که اکثر نوجوانان و جوانان به سمت آن سوق داده شده اند نواختن یکی از قطعات موسیقی می باشد. ساکسیفون به دلیل تنوع بالایی که دارد توانسته است افراد بیشتری را به خود جذب کند.

ولی توجه داشته باشید برای آموزش ساز ساکسیفون باید حتما از مراکزی که در این زمینه دارای تخصص هستند اقدام کنید چرا که بسیاری از آموزشگاه ها به درستی به کارآموزان خود آموزش نداده و این مورد باعث می شود افراد نتوانند به درستی این ساز را به صدا در بیاورند، پس در انتخاب آموزشگاه ساز بادی ساکسیفون دقت کنید‌.

یکی از دغدغه های اصلی افراد در یادگیری ساز ساکسیفون نداشتن استاد خوب می باشد، یکی از پیشنهاداتی که ما می توانیم برای آموزش ساکسیفون به شما بدهیم این است که در بهترین آموزشگاه موسیقی در کرج یعنی آموزشگاه ساز نو اقدام به آموزش و یادگیری ساز ساکسیفون کنید.

چرا که این مجموعه یکی از بزرگترین مجموعه ها در زمینه آموزش انواع ساز ها از جمله ساز ساکسیفون می باشد که به جهت تجربه کاری بلند مدت خود توانسته است نیاز مراجعان خود را تشخیص داده و آموزش های فوق حرفه ای را به آنان ارائه دهد به همین جهت یکی از بهترین آموزشگاه موسیقی در کرج شناخته شده است.

آموزشگاه ساز نو  بهترین آموزشگاه موسیقی در کرج در چند سال اخیر علاوه بر آموزش حضوری اقدام به آموزش آنلاین و غیر حضوری نیز نموده است تا متقاضیان آنان بتوانند از سراسر کشور و حتی جهان اقدام به آموزش گام به گام ساز ساکسیفون کنند. توجه داشته باشید قبل از آموزش این مجموعه مشاوره رایگانی نیز قرار داده است تا بتوانید درباره انواع ساز های دلخواه خود با استادان بزرگی مشاوره داشته باشید تا بتوانید راه خود را بهتر پیدا کنید.

قیمت ساز ساکسیفون در ایران

یکی از سوالات رایج و متداول در خرید و تهیه ساز ساکسیفون قیمت خرید آن است توجه داشته باشید کشور ایران امروزه دارای نوسانات قیمت زیادی می باشد به همین جهت بیان قیمتی ثابت امکان پذیر نمی باشد. ساز ساکسیفون در ایران انواع مختلفی دارد که این مورد باعث تفاوت قیمت ها می شود. اگر به دنبال تهیه ساز بادی ساکسیفون و دانستن قیمت آن هستید اول از همه باید بدانید که می خواهید کدام یک از انواع این ساز بادی را تهیه کنید.

توجه داشته باشید قیمتی که ساز ساکسیفون در ایران دارد بر اساس عوامل متعددی محاسبه و تعیین می شود. این عوامل می توانند از تولید تا فروش این محصول را در بر بگیرند. از مهم ترین عواملی که به صورت مستقيم بر روی قیمت ساز ساکسیفون در ایران تاثیر می گذارد می توان به نوع کیفیت، کشور سازنده، برند سازنده، ابعاد و اندازه ساز ساکسیفون و نوع ساز ساکسیفون اشاره کرد.

هر یک از این موارد به صورت جداگانه و مستقیم بر روی قیمت ساز ساکسیفون در ایران موثر هستند و در کنار این عوامل، عوامل فرعی مانند سود فروشنده، افزایش نرخ ارز، افزایش حقوق کارگران و… نیز وجود دارد.

مطالب دیگر:

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *