آموزش سنتور در کرج

شما اینجا هستید:

آموزش سنتور (کرج):

آموزش سنتور یکی از لذت بخش ترین آموزش هاست، بسیار جالب است که همانند دیگر سازها، در شروع یادگیری بسیار لذت بخش است و نواختن با آن در ماه های اولیه یادگیری به مراتب راحت تر از سازهای دیگر است.
 
به این گواه که هنرجویان تازه کار در جلسات ابتدای آموزش هم می توانند آهنگ های کوتاه و زیبا بنوازند و این خود در شروع یادگیری ساز بسیار دلگرم کننده است.
 
افراد مشتاق می توانند به آموختن ساز سنتور در دسته سازهای موسیقی ایرانی بپردازند، که هم بتوانند از موسیقی لذت ببرند و هم از مشکلات و مصائب سازی مثل تار و یا ویولن و کمانچه به دور باشند و از اوقات خود در هنگام تمرین لذت ببرند.
 
درضمن نکته مهم دیگر هزینه خرید ساز سنتور است که به مراتب قیمت ارزان تری نسبت به خیلی از سازهای دیگر دارد.
برای مثال با همان قیمتی که می توانید یک تار متوسط بخرید، می توانید یک سنتور عالی تهیه کنید.
از این رو به افرادی که مایل هستند موسیقی را شروع کنند سنتور پیشنهاد بسیار خوبی است بویژه برای شاغلین یا بانوان خانه دار که درگیری های خاص خود را دارند.
 
لازم بذکر است که سنتور صدایی بسیار دلنشین دارد و مدرسین سنتور در آموزشگاه موسیقی سازنو از بهترین مدرسین در سطح کرج هستند، مدرسینی بسیار خوش ذوق که در تدریس اصولی مهارت بسیاری دارند.

آیا نواختن سنتور سخت است؟

درحالت کلی نواختن سازها آسان نیست ولی درمورد سنتور در ابتدای آموزش سختی وجود نداره. نکته جالب اینست که سنتور نسبت به سازهای دیگر زودتر به جواب می رسد و یک سیر صعودی در ابتدا دارد.

 

۲-میزان تمرین هنرجو روزانه باید چقدر باشد؟

میزان تمرین هرچقدر بیشتر باشد بهتر خواهد بود. تمرین روزانه خیلی مهم است حتی اگر یک ربع باشد ولی بهتر از اینست که دو سه روز اصلا به ساز دست نزنید. هنرجویان باید حتماً تمرین روزانه را داشته باشند.

 

۳-حدود قیمت سنتور چقدر است؟

قیمت سنتور الان از ۵۰۰ هزار تومان شروع می شود به بالا ولی سنتور با کیفیت الان حداقل از یک میلیون تومان شروع می شود.

چوبی که برای ساخت سنتور استفاده می شود خیلی مهم است بعلاوه خرک ها و سیم هایی که استفاده می کنند نیز خیلی مهم هستند.

لازم بذکر است تا وقتیکه روی ساز مضراب زده نشه کیفیت ساز مشخص نمی شود. برای ساخت سنتور  اصولاً از چوب توت و گردو استفاده می شود.

 

۴- سن و سال مناسب برای آموزش سنتور چقدر است؟

محدويت سنی برای آموزش سنتور وجود ندارد ولی از سن ۵ الی ۶ سال به پایین آموزش داده نمی شود چون براى خود بچه سخت است.

۵- چه مدت زمانی طول می کشد که سنتور را در حد مطلوب نواخت؟

حد مطلوب برای هرکسی متفاوت است. ولی در حالت عادی هنرجو یک قطعه را در عرض یک ترم بشرط آنکه روزانه تمرین داشته باشد، می تواند بنوازد.

6- شیوه آموزشی سنتور در آموزشگاه موسیقی سازنو چگونه است؟

شیوه آموزشی در سازنو و در بهترین آموزشگاه موسیقی در کرج، با کتاب استاد پشنگ کامکار شروع می شود و سپس کتاب یادگاران، استاد پایور و مشکاتیان  آموزش داده می شوند. البته لازم بذکر است این مساله بستگی به استعداد و سطح هنرجو هم دارد.

7- در طی دوره آموزش سنتور، سطح آموزش بصورت ناگهانی سخت می شود؟

بله متاسفانه یکی از معضلاتی که در آموزش سنتور وجود دارد این مساله است.

8- نکات کلیدی برای آموزش سنتور چیست؟

مهمترین نکته شیوه درست مضراب زدن است. اگر یک هنرجو از ابتدا یاد بگیرد چطور مچ دست و ساعدش را حرکت بدهد نصف راه را رفته است.

 شما می توانید جهت  ثبت نام کلاس سنتور در کرج و اطلاع از کلاس های سنتور به صفحه کلاس آموزش سنتور در کرج مراجعه کنید.