آموزش سه تار در کرج

شما اینجا هستید:

آموزش سه تار

آیا نواختن سه تار سخت است؟

هر سازی برای اینکه حرفه ای نواخته شود سخت است. اما با تمرینات مرتب و درست می توان یک نوازنده خوب شد. و قطعا نواختن هیچ سازی ساده و راحت نیست.

برای آموزش سه تار چه متدهایی وجود دارد؟

برای اموزش سه تار کتاب های متنوعی وجود دارد که اکثرا برای تار و سه تار نوشته میشود.

کتاب استاد ذوالفنون و کتاب استاد علیزاده و خیلی از متدهای آموزشی دیگر. اما کتاب هنرستان که در ۳ جلد وجود دارد، کتاب بسیار خوبی برای تدریس تار و سه تار می باشد.

میزان تمرین هنرجو رورانه باید چقدر باشد؟

اگر از ۱ ساعت تا ۲ ساعت تمرین شود بسیار عالیست.

سن و سال مناسب برای آموزش سه تار چقدر است؟

یقینا هر سازی را در سن پایین شروع کنیم از نظر یادگیری و… آسانتر است. یادگیری ساز بیشتر به علاقه بستگی دارد که هنرجو را به جلو و پیشرفت کردن سوق میدهد و سن و سال امر قابل توجهی نیست.

اما برای یادگیری بهتر و آسان تر هر چقدر سن و سال هنر جو پایین باشد یادگیری ساز راحت تر امکان می پذیرد.

ویژگی های یک ساز خوب چیست؟

ساخت مناسب و درست، از ویژگی های یک ساز خوب به شمار می رود. استفاده از چوب گردو و یا توت در ساخت ساز، صدا دهی و یا سونوریته خوب ساز و…

با فراگیری سه تار چه درس هایی کمک می کند تا نواختن این ساز بهتر شود؟

اگر همزمان با یادگیری سه تار تمرین هایی مربوط به ریتم و نت خوانی و همچنین گوش دادن به موزیک های مرتبط به ساز صورت گیرد، می تواند به یادگیری و قوی شدن گوش هنرجو کمک کند.

چه مدت زمانی طول می کشد تا بتوان سه تار را در حد مطلوب نواخت؟

اصولا ۱ سال اگر تمرینات هنرجو مستمر و همیشگی و درست باشد. در غیر این صورت بستگی به زمانی دارد که هنرجو در طول یادگیری به آموزش می پردازد. اگر هنرجو تمرینات درست داشته باشد زودتر به نتیجه میرسد و اگر تمرینات خوبی نداشته باشد نمی توان گفت که چه زمانی میتواند ساز خوبی بنوازد.

شیوه آموزشی سه تار در آموزشگاه موسیقی سازنو چگونه است؟

در جلسات ابتدایی نت خوانی و ریتم خوانی و هم چنین تئوری موسیقی با هنرجوها کار می شود و معرفی ساز و مضراب زدن بر روی سیم ها صورت می گیرد.

از جلسات بعدی آموزش تمام قطعات کتاب هنرستان شروع می شود.

در طی دوره آموزش سه تار، سطح آموزش بصورت ناگهانی سخت می شود؟

بله قطعا همینطور هست زیرا اگر سطح درس ها سخت نشود هنرجو در همان سطح مبتدی نگه داشته می شود. در واقع نواختن قطعات سخت، در صورت تمرین های مداوم، میتواند باعث پیشرفت هنرجو شود.

نکات کلیدی برای آموزش سه تار چیست؟

چیزی که در نواختن سه تار مهم دست استایل دست راست روی ساز و نوع مصراب زدن هست که وقتی درست و دقیق باشد باعث میشود تا سونوریته و یا صدادهی بهتری از ساز داشته باشیم.

برای آموزش ساز سه تار در بهترین آموزشگاه موسیقی در کرج، شما می توانید بهترین آموزش ها را همراه با بهترین اساتید تجربه کنید.