انواع هنگ درام بهترین مدل برای آموزش

انواع هنگ درام بهترین مدل برای اموزش

سازهای موسیقی همیشه از اهمیت خاصی برخوردار بوده اند و افراد مختلف برای یادگیری سازها تمام تلاش خود را به کار می بندند. یکی از این سازهای مهم که کمتر در مورد آن صحبت شده است هنگ درام می باشد.

این ساز به تازگی به محبوبیت رسیده است به خصوص مربیان یوگا به صورت ویژه از آن استفاده می کنند. صدای تولید شده از این ساز بسیار خاص و زیبا است که همین مورد نشان دهنده اهمیت بالای آن می باشد. در حال حاضر این ساز در  آموزشگاه موسیقی سازنو در استان البرز (کرج) آموزش داده می شود که شما هم می توانید از این فرصت ویژه به نفع خود استفاده کنید.

آشنایی کامل با این ساز

ساز هنگ درام یکی از سازهایی است که احتمالا بسیاری از افراد حتی نام آن را نیز نشنیده اند و بسیاری از افرادی که در زمینه موسیقی تجربه هایی دارند تنها با برخی از ویژگی های این ساز آشنا هستند. بنابراین گام اول برای یادگیری ساز هنگ درام این است که شما بتوانید به خوبی با این ساز و ویژگی های آن آشنا شوید. شما در آموزش هنگ درام در کرج به خوبی با بخش های مختلف ساز هنگ درام آشنا خواهیم شد و متوجه می شوید که این ساز از چه بخش هایی تشکیل شده است و هر یک از اجزای آن چه وظیفه ای را بر عهده دارند. آشنایی با ساز هنگ درام اولین و مهمترین گامی است که شما برای یادگیری این ساز باید بردارید و به همین علت نیز باید توجه ویژه ای به این بخش از آموزش های هنگ درام داشته باشید.
معرفی انواع هنگ درام

هنگ درام، سازی جادویی با نغمه‌هایی لطیف و روح‌نواز، در سال‌های اخیر به محبوبیت دست یافته است. این ساز که با ظاهری منحصر به فرد و صدایی دلنشین، هر شنونده‌ای را مجذوب خود می‌کند.انتخاب بهترین مدل هنگ درام، به نیازها و سلیقه شما بستگی دارد. در ادامه، به معرفی انواع هنگ درام می‌پردازیم:

هنگ درام استاندارد

این نوع، رایج‌ترین مدل هنگ درام است که با 8 تا 9 نت، در گام‌های مختلفی مانند ر مینور، دو ماژور و سل مینور ساخته می‌شود. برای نوازندگان مبتدی، هنگ درام 9 نت در گام ر مینور، انتخابی ایده‌آل است.

هنگ درام بزرگ

همانطور که از نامش پیداست، این مدل از هنگ درام، از نظر اندازه بزرگ‌تر است و تعداد نت‌های بیشتری (تا 16 نت) دارد. صدایی بم‌تر و قوی‌تر، از ویژگی‌های این نوع هنگ درام است.

هنگ درام دوتایی:

این نوع هنگ درام، از دو کاسه مجزا تشکیل شده که هر کدام دارای نت‌های مخصوص به خود هستند. نوازنده با نواختن همزمان این دو کاسه، می‌تواند هارمونی‌های پیچیده‌ای را خلق کند.

هنگ درام شش‌ضلعی:

این مدل، از نظر ظاهری با سایر هنگ درام‌ها متفاوت است و دارای 6 ضلع می‌باشد. هنگ درام شش‌ضلعی، به دلیل طراحی خاص، صدایی منحصر به فرد و جذاب دارد.

انواع هنگ درام بهترین مدل برای اموزش

مشخصات منحصر به فرد هنگ درام

ساز هنگ درام به صورت کلی با تمامی سازهایی که تا به حال دیده اید تفاوت دارد. صدای معجزه آسای این ساز باعث شده است که امروزه بسیاری از جوانان به آن علاقه مند شوند و نواختن آن را شروع کنند.

این ساز تقریبا قیمت بالایی دارد زیرا فرایند ساخت آن دارای جزئیات زیادی است. نکته مهم این است که این ساز به صورت دستی ساخته می شود که همین مورد نیز در قیمت بالای آن بی تاثیر نخواهد بود.

فرم دادن درست به این ساز،‌ کار بسیار دشواری خواهد بود که سازندگان آن تمام توان خود را برای انجام آن به کار خواهند بست. مهم ترین بخش کار ساخت این ساز، رساندن نت ها به بهترین کوک ممکن است که نیاز به مهارت بسیار زیادی خواهد داشت. صدایی که از این ساز تولید می شود بسیار منحصر به فرد است و هیچ نمونه ای ندارد. این نوا آرامش زیادی را به شنونده القا می کند که از این لحاظ جزو بهترین سازهایی است که تا به حال ابداع شده است.

اگر دوست دارید که یک صدای آرامش بخش را به خود و خانواده تان هدیه دهید، بهترین راهکار آموزش هنگ درام استفاده ازاین سازخواهد بود.

در این ساز انواع نواهای هارمونیک قرار داده شده است که می توان در هر نت این موضوع را احساس کرده است. زمانی که شما یک نت خاص را انتخاب کرده و به صدا درمی آورید، به صورت همزمان سایر نت ها نیز با صدای ضعیف تری لرزش پیدا می کنند. تمام این موارد جذابیت این ساز فوق العاده را چند برابر کرده است.

نکات مهم در مورد هنگ درام

اگر قصد نواختن این ساز را داشته باشید؛ توصیه می‌شود در دوره‌های آموزشی بهترین آموزشگاه موسیقی در کرج شرکت کنید. برای یادگیری هرچه بهتر این ساز باید با قسمت‌های مختلف این ساز آشنایی اولیه داشته باشید:

صدای ساز

مسلما شما هم در همان بار اول شنیدن صدای ساز هنگ، شیفه آرامش و در عین حال نظم خاص آن شده‌اید. صدایی که هنگ دارم تولید‌ می‌کند عمقی و با کشش کوتاه همراه است که از این ویژگی‌ می‌توان برای نواختن آهنگ‌های مخصوص مدیتیشن استفاده کرد. ویژگی‌های ساختاری این ساز به گونه‌ای است که صدایی که در نهایت حاصل‌ می‌شود تنها منحصر به تک نت نباشد.

کنار هم قرار گیری نت‌ها سبب‌ می‌شود با نواختن یکی از آن‌ها سایر نت‌ها نیز به لرزش درمی آیند. صدای سایر نت‌‌ها نیز در این حالت با شدت کم به گوش‌ می‌رسد که این موضوع به دلنشین شدن نوای هنگ درام‌ می‌افزاید.

تعداد نت‌‌های هنگ درام

تعداد نت‌‌های ساز تاثیر شگرفی بر روی آهنگی که در نهایت حاصل‌ می‌شود دارد. با افزایش تعداد نت ها، نوازنده‌ می‌تواند آثار مختلفی خلق کند ولی در عین حال روند آموزش طولانی تر‌ می‌شود. این ساز در ابتدا یا داشتن هفت نت و یک نت دینگ به بازار عرضه شد.

با گذر زمان تغییراتی در ساختار این ساز ایجاد شد و تعداد نت‌‌ها افزایش یافت. امروزه هنگ درام‌‌هایی با 13 الی 22 نت نیز در بازار یافت‌ می‌شود. به دلیل وجود محدودیت فضایی در ساختار این ساز، افزودن نت در تعداد زیاد امکان پذیر نیست.

نکات نگهداری از هنگ درام

همانطور که اشاره شد این ساز از دو بخش فلزی سخت تشکیل شده است. در بخش نت ها، ضخامت این فلز کم‌تر‌ می‌شود و آسیب پذیری آن بالا‌ می‌رود. وارد شدن فشار و ضربه‌‌های شدید به ساز‌ می‌تواند ساختار نت‌‌ها تحت تاثیر قرار دهد و آن‌‌ها را از کوک بودن خارج کند. استفاده از دستبند و انگشتر حین نواختن ساز نیز سطح ظاهری آن را تحت تاثیر قرار‌ می‌دهد.

افتادن خش و خطوط بر روی ساز‌ می‌تواند از زیبایی ظاهری این ساز بکاهد. برای افزایش طول عمر ساز‌ می‌توان از روغن‌‌های مخصوص نگهداری هنگ درام استفاده کرد. با مراجعه به آموزشگاه موسیقی ساز نو در کرج، تمامی نکات ضروری نگهداری از هنگ درام به شما آموزش داده می‌شود.

متریال ساخته شده و کیفیت آن تاثیر مستقیمی بر روی طول عمر این ساز دارد. مرغوبیت بالای جنس این ساز به گونه‌ای است که تغییرات شدید دمایی هم بر روی کوک بودن نت‌‌ها تاثیری‌ نمی‌گذارد. از قرار دادن ساز در دمای‌‌های بسیار بالا یا پایین خودداری کنید؛ هم‌چنین آن را در معرض رطوبت قرار ندهید.

برای نگهداری از هنگ درام، باید اقداماتی را انجام داد.این ساز را در هارد کیس نگهداری شود تا ضربه‌ای به ساز وارد نشود و ساز از کوک خارج نشود. زیرا روش کوک کردن هنگ درام همانند سازهای کوبه‌ای دیگر نبوده که کوک کردن آن نسبتا ساده باشد. در عمل، کوک مجدد ساز نیاز به ارسال به تولید کننده و طی شدن یک پروسه‌ی زمان‌بر و هزینه‌بر است. بنابراین، بهترین راه برای اینکه مطمئن باشید ساز از کوک خارج نمی‌شود، استفاده از هارد کیس بهترین روش نگهداری این ساز خوش صدا است.

روش دیگر نگهداری از هنگ درام، استفاده مستمر از روغن هنگ درام است. این روغن، یک لایه‌ی حفاظتی را بر روی فلز ایجاد کرده تا مانع از خورده شدن ساز (مثلا زنگ زدن در محیط‌های شرجی) شده و همچنین نرمی و طنین ساز را حفظ خواهد کرد.

تصاویر هنگ درام

بهترین مدل هنگ درام برای شروع آموزش

هنگ درام یکی از سازهایی است که کوک آن حالت ثابت دارد. این بدان معناست که شما نمی توانید این ساز را به شکل دستی کوک کنید. در حال حاضر این ساز در کوک های مختلفی ارائه می شود که هر کس با توجه به علاقه خود انتخاب ممکن را انجام می دهد. بهترین مدل این ساز که برای آموزش می توان از آن استفاده کرد، هنگ درام رایج ۹ نت است که گام ر مینور در آن به خوبی اجرا می شود.

این موردی که به شما گفته شد حالت استاندارد این موضوع بود ولی شما می توانید آن را به صورت سفارشی هم خریداری کنید. شما می توانید حتی موارد ۲ نت تا ۱۶ نت را سفارش دهید تا برای شما ساخته شوند که البته حالت استاندارد ۹ نت بهترین حالت ممکن برای شما خواهد بود. صداهایی که توسط این ساز تولید می شود، با سایر نمونه های آن مشابه است و تفاوت زیادی ندارد. اگر شما دوست دارید که یک گام خاص را در این ساز اجرا کنید، می توانید قبل از انجام خرید در این باره تصمیم گیری لازم را صورت دهید.

نکاتی برای انتخاب بهترین مدل هنگ درام

  • سطح مهارت: اگر مبتدی هستید، از مدل‌های ساده‌تر با تعداد نت‌های کمتر شروع کنید.
  • سبک موسیقی: گام و تعداد نت‌های هنگ درام، به سبک موسیقی مورد علاقه شما بستگی دارد.
  • بودجه: قیمت هنگ درام، با توجه به نوع، جنس، تعداد نت‌ها و برند آن، متفاوت است.
  • کیفیت صدا: قبل از خرید، به صدای هنگ درام گوش دهید و از کیفیت آن مطمئن شوید.

هنگ درام، دریچه‌ای به سوی دنیای آرامش  است. با انتخاب مدل مناسب و تمرین مداوم، می‌توانید از نواختن این ساز لذت برده و روح خود را جلا دهید.

انواع نت ها هنگ درام

هنگ درام‌ نت های مختلفی دارند  عبارت بار  از دو نت تا بیست و یک نت که بسته به سفارش شما نت های ان  کم زیاد میشود.

همانطور که می بینید، دست شما برای انتخاب نوع هنگ درام  مورد نظرتان باز است و می توانید هنگ درام را با توجه به علاقه خود سفارش دهید. مسلما قیمت محصولات سفارشی نسبت به هنگ درام استاندارد و معمولی بیشتر خواهد بود. از همین رو قبل از انجام خرید حتما به این موارد نیز به صورت دقیق برسی کنید.

آموزش هنگ درام در کرج با بهترین اساتید کشوری

ساز هنگ درام در کنار قیمت بالایی که دارد می تواند سختی های آموزشی زیادی را نیز برای شما به همراه داشته باشد چرا که آشنایی با آن و کار کردن با آن در روزهای نخست می تواند برای افراد بی تجربه و یا کم تجربه بسیار سخت و طاقت فرسا باشد. در این شرایط است که یک استاد با کیفیت و متخصص می تواند به خوبی شما را راهنمایی کند و شرایط بسیار خوبی را برای آموزش شما فراهم کند. ما در بهترین آموزشگاه موسیقی در کرج تلاش کرده ایم که از بهترین اساتید کشوری برای آموزش هنگ درام در کرج استفاده کنید و به همین علت شما می توانید آموزش این ساز خوش صدارو از مبتدی تا پیشرفته بیاموزید و با اطمینان کامل نسبت به سطح تخصص اساتید ما و همینطور تجربه آنها در زمینه آموزش این ساز در کلاس های آموزشی ما شرکت کنید.

آموزش هنگ درام در کرج

آموزش گام به گام موسیقی با استفاده از ساز هنگ درام

یکی از نکات قابل توجهی که در خصوص آموزش هنگ درام در کرج وجود دارد این است که شما حتی اگر فردی بی تجربه در زمینه موسیقی باشید و هیچ دانشی درباره موسیقی نداشته باشید هم می توانید در این کلاس های آموزشی شرکت کنید و نهایت بهره را از آنها ببرید. در واقع شما در کلاس آموزش ساز هنگ درام در کرج تمامی مفاهیم اولیه موسیقی را به همراه ساز هنگ درام خواهید آموخت و نیازی نیست که در این خصوص نگرانی خاصی داشته باشید. علاوه بر این باید دقت داشته باشید که این کلاس ها به شکلی طراحی شده اند که برای افرادی که در زمینه موسیقی حرفه ای هستند نیز جذابیت های زیادی داشته باشند و کلاس ها به شکل خسته کننده پیش نرود.

هزینه آموزش هنگ درام در کرج

همانطور که در بخش های قبلی نیز اشاره کردیم قیمت ساز هنگ درام نسبت به سایر سازهای موسیقی که امروزه وجود دارند بالاتر است و همین عامل نیز باعث می شود تا هزینه کلاس های مربوط به این ساز نیز بیشتر باشد. با این حال آموزشگاه ما که اقدام به آموزش هنگ درام در کرج کرده است مناسب ترین هزینه را برای آموزش های خود از شما دریافت می کند و اگر شما هم به دنبال کلاس هایی با کیفیت و با قیمت مناسب هستید به هیچ وجه نباید شرکت در این کلاس ها را از دست دهید.

قیمت هنگ درام و نحوه خریداری آن

این ساز با اینکه قدمت کمی دارد ولی در همین مدت زمان کوتاه هم توانسته محبوبیت زیادی در میان افراد پیدا کند. بالا بودن قیمت آن گاها باعث‌ می‌شود که افراد از خرید آن صرف نظر کنند. دلیل گران بودن این ساز به دشوار بودن مراحل ساخت و آماده سازی آن بر‌ می‌گردد. برای ساخت این ساز بایستی زحمت زیادی صرف شود چرا که هنگ درام به صورت دست ساز تولید‌ می‌شود.

تعداد سازندگان این ساز در سطح جهان بسیار محدود است و این تعداد به چند صد نفر‌ می‌رسد. فرایند انتخاب جنس سازنده و فرم دادن به آن ممکن است چندین روز طول بکشد. چکش کاری و فرم دادن به این ساز بسیار حساس است تا این‌که ساز به صدای اصلی و نهایی هر یک از نت‌‌های خود برسد. این پروسه زمان بر، دقت و مهارت بالایی‌ می‌خواهد که همین موضوع هم قیمت نهایی آن را بالا‌ می‌برد.

آموزش هنگ درام در کرج

ثبت نام در کلاس های آموزش ساز هنگ درام در کرج

اگر شما هم جز افرادی هستید که قصد شرکت در کلاس های ما را دارید می توانید همین حالا از خدمات آنلاینی که وب سایت ما برای شما فراهم کرده است برای شرکت در کلاس ها استفاده کنید. با استفاده از این خدمات شما می توانید اطلاعات خود درباره کلاس ها را افزایش داده و به راحتی در آنها ثبت نام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر واستعلام هزینه کلاس هنگ درام  از طریق صفحه تماس باما  در ارتباط باشید.

سخن آخر
اگر شما شبکه های اجتماعی را چک کرده باشید، متوجه خواهید شد بسیاری از علاقه مندان به موسیقی به سراغ ساز فوق العاده هنگ درام رفته اند. صدای زیبا و آرامش بخش این ساز می تواند حس فوق العاده ای در شما ایجاد کند. در حال حاضر آموزش این ساز جذاب در بهترین آموزشگاه موسیقی در کرج صورت می گیرد. آموزشگاه ساز نو بهترین دوره آموزشی را  در رده سنی  مختلف برای یادگیری این ساز در نظر گرفته است که شما هم می توانید با استفاده از این دوره به این ساز فوق العاده تسلط کافی پیدا کنید. کافیست با شماره های:02632502032 یا 02632557558 آموزشگاه تماس بگیرید.

مطالب دیگر:

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *