با مفهوم فلو بیشتر آشنا شوید!

با مفهوم فلو بیشتر آشنا شوید

امروزه با توجه به پیشرفت صنعت موسیقی ایران و پیشرفت سبک رپ، افراد زیادی هستند که با مفهوم‌هایی مانند فلو، دلیوری و پانچ لاین تا حدودی آشنایی پیدا کرده‌اند. رپرهایی زیادی هستند که از این اصطلاحات در موزیک‌های خود استفاده می‌کنند. برخی از این اصطلاحات معنای دقیق ایرانی ندارند به همین دلیل توضیحات بیشتری درباره آن‌ها داده خواهد شد. اما این اصطلاحات به چه معنا هستند؟ برای این که بتوانید با این اصطلاحات بیشتر آَشنا شوید.

اصطلاحات و تکنیک‌های خوانندگی مانند فلو را بشناسید

رپ کردن نوعی از موسیقی است که کلمات را معمولا با آواها و رایم‌ ها به شنوندگان می رساند. این نوع از موسیقی در میان مردم ایران و جهان طرفداران زیادی دارد. کلمات رپ معمولا بر روی بیت سوار می شوند و انواع مختلفی دارند. به عنوان مثال رپ خیابانی یکی از انواع رپ‌ های محبوب در جهان است.

رپ که به عنوان نوعی از موسیقی محبوب در جهان شناخته می‌ شود شامل برخی از اصطلاحات و تکنیک‌ هایی است که پیشنهاد می شود با آن ها آشنا شوید. فلو یکی از اجزای اصلی رپ است که در دیگر انواع موسیقی دیده نمی شود. این تکنیک به همراه محتوا و کلمات رپ و دلیوری به عنوان عناصر اصلی رپ شناخته می شوند.

همچنین بخوانید: آموزش الفبای موسیقی

با مفهوم فلو بیشتر آشنا شوید

فلو چیست

فلو معنای دقیقی در زبان فارسی ندارد، اگر بخواهیم این واژه را طوری تعریف کنیم که کاربران متوجه معنای آن شوند، می‌توان گفت به ریتم رپ فلو گفته می شود. اگر شما به یکی از موزیک‌های رپ برتر دنیا مانند امینم گوش دهید، متوجه فلوی موجود در موزیک ایشان می شوید. تنها کافی است به نحوه ادای کلمات بر روی بیت دقت کنید و متوجه شناور بودن آن ها می شوید.

بنابراین فلو به معنای شناور بودن است، رپرها معمولا از تکنیک‌های خاصی استفاده می کنند تا بتوانند کلمات خود را روی بیت شناور کنند تا احساس خوبی به شنوندگان بدهند. شما می توانید با اطلاع از تکنیک های مختلف رپ، این موسیقی محبوب را بهتر بشناسید.

تکنیک‌ های دیگر رپ چه مواردی هستند

یکی از نکاتی که جالب است بدانید این است که ریشه رپ به کشورهای قاره آفریقا بر می‌ گردد. این نوع از موسیقی تکنیک‌ های خاصی نسبت به آهنگ‌ های هیپ هاپ و دیگر انواع موسیقی دارد. فلو یکی از تکنیک‌ های برتر رپرها است که هر کی بتواند ادای کلمات بهتری داشته باشد، فلوی بهتری دارد و در رپ به عنوان یک خواننده موفق شناخته می شود.

کتاب‌ های مختلفی به زبان انگلیسی وجود دارند که می توانید با استفاده از آن ها با تکنیک فلو آشنا شوید. البته آموزشگاه سازنو بهترین مرجع برای علاقه مندان به آوازخوانی است چنانچه قصد آموزش رادارید به بهترین آموزشگاه موسیقی درکرج  مراجعه کنید تا با تکنیک‌ های مختلف خوانندگی آشنا شوید. کافیست با شماره: 02632502032 تماس بگیرید.

انواع موسیقی های دیگر مانند پاپ نیز تکنیک های مختلفی دارند که برای خوانندگی باید آن ها را یاد بگیرید. همانطور که پیش از این گفته شد، ریتم و رایم را می توان به عنوان تعریف فلو دانست. ریتم همانطور که احتمالا می دانید به نغمه موسیقی گفته می شوند که با نظم و ترتیب معینی پخش می شوند.

برای این که بتوانید با مفهوم فلو بیشتر آشنا شوید، دفعه بعدی که به یک موسیقی رپ گوش می دهید، به ریتم‌ هایی که به صورت پیوسته تکرار می شوند، دقت کنید. کلمات بر روی این ریتم ها سوار می شوند و رپ را می سازند. اکنون با توجه به این که با مفهوم ریتم آشنا شده اید، می توانید با مفهوم فلو بیشتر آشنا شوید.

رایم که یکی دیگر از تعاریف فلو می باشد، به کلماتی گفته می شود که به صورت هم وزن بر روی بیت سوار هستند. این کلمات را می توان از دو منظر که به آن ها وزن و چیدمان گفته می شود بررسی کرد. رایم ها چندین دسته وزن دارند که شامل موارد زیر می شوند:

  • رایم هایی که به صورت تک هستند
  • رایم هایی که به صورت جفتی هستند
  • رایم هایی که به صورت چند سیلابی هستند.

فلو رایم چیست

سیلاب‌های هم وزن و تکرار شوند به طور کلی تعریف رایم را می توان اینگونه بیان کرد. رایم‌های موجود در لیریکس که در واقع چیدمان و نحوه قرارگیری رایم‌ها در هر خط را مشخص می‌کند رایم‌ها را از دو منظر «وزن و چیدمان» می‌توان بررسی کرد.
رایم‌ها به لحاظ وزنی به سه دسته تقسیم می‌شود.

انواع رایم در رپ

  • تک سیلابی
  • جفت سیلابی
  • چند سیلابی

پانچ لاین چیست؟

پانچ در رپ به زبان ساده به عنوان سرکوب ( توهین )کردن یا مشت زدن به شخصی می باشد که انواع مختلفی هم دارد!
اولین مورد زمانی است که یک رپر مستقیماً حریف خود را می زند. از اظهارات بی طرفانه و موارد دیگر استفاده می شود. اما آنچه اغلب مورد انتقاد قرار می گیرد توانایی رپ است.
نوع دیگری از پانچ لاین آن است که غالباً ، والدین یا همسر مورد حمله قرار می گیرند.. اغلب چنین کلماتی دلیل خصومت واقع می باشد.

دیسلاو یا دیس لاو چیست؟

دیس لاو یکی از زیرشاخه‌های رپ است که با گویش و سبکی منحصر به فرد تمایز می‌یابد. این سبک موسیقی از دو کلمه “دیس” و “لاو” تشکیل شده است و به معنی ضد عشق است. همانطور که از نام این سبک مشخص است، موضوعاتی که در دیس لاو مطرح می‌شوند، معمولاً مربوط به مسائل تلخ و منفی هستند. برخی از این مسائل شامل خیانت، تنفر، خودزنی، تیغ زنی، خون‌ریزی، خودکشی و حتی قتل می‌شوند. این سبک موسیقی بیشتر به تحکم و تسلط مردان بر زنان اشاره می‌کند.

دیس لاو در بعضی موارد ابعادی بسیار خشن و منفی به خود می‌گیرد، به طوری که ممکن است شنونده را به سوی خودزنی یا حتی خودکشی سوق دهد. به طور خلاصه، دیس لاو بیشتر به خاطر خیانت طرف مقابل شنونده خوانده یا شنیده می‌شود. اغلب خوانندگان دیس لاو، به دلیل تجربه خیانت عاطفی، از این موسیقی الهام می‌گیرند. اما همچنین خوانندگانی وجود دارند که به خاطر علاقه شخصی به این سبک، موسیقی دیس لاو را اجرا می‌کنند و هیچ تجربه‌ی شخصی از خیانت عاطفی نداشته‌اند.

همچنین بخوانید: تعریف موسیقی

با مفهوم فلو بیشتر آشنا شوید

یادگیری تکنیک های خوانندگی در بهترین آموزشگاه موسیقی کرج

برای این که بتوانید به یک خواننده درجه یک تبدیل شوید در ابتدا باید تمامی تکنیک های موجود را بیاموزید. یکی از این تکنیک های خوانندگی که بیشتر در موسیقی های رپ دیده می شود، فلو نام دارد. فلو در معنای کلمه به معنی شناور بودن است. شناور بودن کلمات و رایم ها بر روی بیت موسیقی را فلو گویند.

 

مطالب دیگر:

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

2 پاسخ

  1. چیزی جالب درمورددیسلاوننوشتی
    دیسلاومعنی داره یعنی بیکلام آرام بخش وفلوت زدن کنارموزیک و معنی دردهارومیفهمه یعنی بیکسی
    دیسلاو یعنی درک نکردن اطرافیان یعنی شکست عشقی
    یعنی دوست داشتن دخترموردعلاقه باهاش نتونی ازدواج کنی دیسلاویعنی تنها وبیکسی وبی پناه
    بیشترمیخوره موسیقی باشه چون فلوت داخلش هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *