آموزش ویولن سل در کرج

شما اینجا هستید:

اموزش ویولن سل(کرج):

ویولن سل که به زبان ساده و عامیانه چلو نامیده می شود، عضو باس خانواده ی ویولن می باشد که با آرشه ای کوچک تر و باریک تر از آرشه ی ویولن نواخته می شود.

می توان گفت ویولنسل با توجه به رپتوار اجرایی گسترده اش و ارتقاء تکنیکال آن بعلاوه دشواری های نواختن در خانواده سازهای باس جزو سازهای نسبتاً سخت از بابت نواختن قرار می گیرد از این رو آموزش صحیح این ساز امری حیاتی می باشد.

در آموزشگاه موسیقی سازنو که یکی از بهترین آموزشگاه موسیقی در کرج است ویولنسل توسط بهترین اساتید آموزش داده می شود همچنین در تمانی مقاطع سنی آموزشگاه سازنو هنرجو می پذیرد.

آموزش ویول نسل:

۱- آیا نواختن ویولنسل سخت است؟

هر سازی سختیهای خودش را دارد، اگر نوازنده یا هنرجو با اصول کار کنند و پیش بروند سختی نخواهد داشت.

۲- چه متدهایی برای آموزش ویولن سل وجود دارد و در آموزشگاه موسیقی سازنو چه متدهایی آموزش داده می شود؟

هر کسی در هر سن و سالی می تواند ویولنسل را اموزش ببیند و این حقیقتی است که خیلی از افراد منکر آن می شوند! اموزش ویولن سل چقدر طول میکشد؟ من این اطمینان را به شما می دهم که شما در هر سن  می توانید  ویولن سل  یادبگیرد  و با تمرین، پشتکار و انگیزه خوب در نواختن این ساز خوش صدا پیشرفت کنید. احتمالا شما هم شنیده اید که ویولن سل سخت ترین ساز دنیاست! شاید با شنیدن این جمله لحظه ای ترسیده باشید که آیا انتخاب ساز ویولنسل برای یادگیری انتخاب درستی است؟ برای پاسخ دادن به این سوال باید به شما بگوییم که همه چیز در یادگیری ویولن سل بستگی به خودتان دارد.

انواع سطوح آموزش ساز ویولن سل

  •  سطح مقدماتی
  • سطح متوسط
  • سطح پیشرفته
سطح مقدماتی

هنر آموز مبتدی معمولا با ساز احساس راحتی می کنند و در عرض یک سال نواختن آهنگ های ساده را یاد می گیرد. ساده ترین راه برای شروع یادگیری ویولن سل مطالعه با یک معلم ویولن سل است.
ساده ترین راه برای شروع یادگیری ویولن سل آموزش آکادمیک با یک معلم ویولن است

بهترین اموزشگاه موسیقی کرج

داشتن مجموعه ای از چشمان آموزش دیده و باتجربه که مراقب اشتباهات یا خطرات معمولی هستند، می تواند بسیار مفید باشد و به شما بسیار کمک میکند در مسیر یادگیری این ساز.

سطح متوسط

بعد از یک سال یا بیشتر، شما شروع به یادگیری تکنیک های جدید و جذاب تر خواهید کرد و شروع به پیدا کردن صدای ویولن شخصی خود خواهید کرد.

برخی از مجموعه مهارت های میانی شامل ویبراتور اولیه، زیور آلاتی مانند تریل یا چرخش، جابجایی، و تکنیک های کمان ظریف تر است

در طول مرحله میانی، نقاط قوت و ضعف نوازندگان مبتدی اغلب آشکارتر می‌شوند و کسب برخی از تکنیک‌های جدید آسان‌تر از سایر تکنیک‌ها خواهد بود.

به عنوان مثال، برخی از نوازندگان مبتدی ویبراتو را یک مهارت طبیعی برای کسب می‌دانند، و برخی برای تکمیل مهارت خود تا مراحل بعدی تلاش می‌کنند.

همچنین می‌توان مقیاس‌های دوگانه را با استفاده از نت‌های روی دو سیم به طور همزمان اضافه کرد که به تعدادی از مهارت‌ها از جمله بداهه‌نویسی وتر و جغرافیای صفحه انگشتی کمک می‌کند.

هر چه بیشتر موسیقی بنوازید و با آن آزمایش کنید (در عین حال که تکنیک ثابتی دارید)، بیشتر یاد می گیرید.

سطح پیشرفته و فراتر

پس از چندین سال تمرین مداوم و سخت، به سمت نوازندگی پیشرفته ویولنسل خواهید رفت.

رپرتوار در دسترس تر می شود و یک ویولونیست پیشرفته معمولاً به جایی می رسد که تقریباً هر قطعه ای با تمرین و فداکاری کافی میتواند به راحتی بنوازد.

یک رکن بسیار مهم در تمرین پیشرفته ویولن ، نظم و انضباط ترازو است.
ترازو به حفظ آرامش نواختن، افزایش مهارت دست چپ، کنترل بازوی راست، و آهنگ صدا کمک می کند.

رژیم کار با مقیاس شخصی و تکنیک شما با سایرین متفاوت است، اگرچه چند ویژگی مشترک وجود دارد.

هنگامی که در مرحله پیشرفته هستید، مهارت های شما تا حدودی ثابت می شود، اما تمرین همچنان یک پیگیری مادام العمر است.

ویولن سل یک ساز باستانی است اگر به لحاظ تاریخی بیان کنیم اولین متدهای تاریخی که در ایران استفاده می شد متد روسی بوده و روش دیگر متد اروپایی و آلمانی است.روشی که در آموزشگاه موسیقی سازنو تدریس داده می شود متد روسی است.

۳-میزان تمرین هنرجویان ویولنسل باید چقدر باشد تا به یک نتیجه مطلوب برسند؟

حداقل بطور میانگین سه ساعت در روز تمرین لازم است.

  لازم به ذکر است صرفاً تمرین ساز مطرح نیست، بحث تئوری موسیقی، ریتم، سلفژ و نت خوانی، گوش دادن به موسیقی بخاطر تقویت شنیداری و تماشا کردن فیلم بصورت ویدیویی ضرورت دارد تا شناخت کامل انجام شود.

۴- تقریبا حدود قیمت ساز ویولنسل چقدر است؟

تکامل یافته این ساز مختص ایتالیا و آلمان است ولی از وقتی چین وارد بازار کار شد قیمت سازهای چینی کمتر از سازهای ایتالیایی و آلمان است ولی از کیفیت پایینی برخوردار هستند.

بطور متوسط یک ساز خوب ایتالیایی یا آلمانی الان چهل الی پنجاه میلیون تومان است.ولی سازهای چینی از دو میلیون تومان شروع می شوند تا ده الی دوازده میلیون تومان هستند.

۵- ویژگی های یک ساز خوب ویولنسل چیست؟

نوع ساخت و نوع چوبی که از آن استفاده می شود. طوریکه قدمت چوب خیلی مهم است و هرچقدر میزان خشک بودن چوب زیاد باشد کیفیت ساز بالاتر خواهد بود.

همچنین نوع ابزاری که در ساخت ویولنسل استفاده می شود نیز مهم هستند.

۶- سن و سال مناسب برای آموزش ویولنسل چقدر است؟

رده سنی بزرگسالان و رده سنی کودکان که از سنین ۶-۷ سال میتوان آموزش را آغاز کرد.

۷- قبل یا همزمان با فراگیری ویولنسل چه درسهایی کمک می کنند تا نواختن این ساز را بهتر آموخت؟

آموزش سلفژ و نت خوانی، نوازندگی، تربیت شنوایی و پیانو میتوانند به تقویت نواختن این ساز کمک کنند.

۸- چه مدت زمانی طول می کشد تا بتوان ویولنسل را در حد قابل قبول نواخت؟

در روش کتاب های هارمونی حداقل سه سال لازم است تا قطعات را در حد خوب نواخت .

۹-شیوه آموزش ویول نسل در آموزشگاه موسیقی سازنو بر اساس چه سبک با متدی است؟

سبک روسی و آلمانی. با توجه به فیزیک هنرجو ( قد، جثه، انگشتان دست) سبک آموزشی مشخص می شود و طبق فیزیک هنرجو سبک آموزشی مشخص و آموزش داده می شود.

۱۰- طی دوره ها، دوره آموزشی بطور ناگهانی سخت می شود؟

در آموزشگاه موسیقی سازنو روشی که آموزش داده می شود بصورت پله پله و گام به گام است.

شما هنرجوی گرامی قادر خواهید بود تا با خیال آسوده نزد ماهرترین اساتید در بهترین آموزشگاه موسیقی در کرج به آموزش ویولنسل بپردازید.