مدت زمان یادگیری گیتار

یادگیری گیتار مسئله ای است که امروزه افراد زیادی به آن جذب می شوند و تمایل دارند که به خوبی گیتار بنوازند. اما لازم است بدانید که برای آموزش گیتار بهتر است استاد خوبی را برای خود در نظر بگیرید و حداقل روزانه یک ساعت تمرین داشته باشید.

ساز گیتار

ساز گیتار یک ساز تخصصی است که در موسسه های موسیقی آموزش داده می شود و یک ساز غیر ایرانی می باشد. صدای گیتار به دلیل این که برای عده زیادی گوش نواز است طرفداران زیادی دارد و افراد زیادی تمایل به یادگیری گیتار دارند.

گیتار محدوده صدایی گسترده ای دارد و به راحتی می توان همه نت ها را روی آن نواخت و نت ها را در اکتاو نیز به را حتی می توان روی گیتار نواخت. برای ریتم دادن به بقیه ساز ها و آواز نیز می توان از گیتار استفاده کرد زیرا این قابلیت را داراست. مدت زمان یادگیری گیتار شاید امروزه برای کسانی که علاقه مند به گیتار هستند دغدغه باشد.

مدت زمان یادگیری گیتار

طول مدت زمان یادگیری گیتار

اجدای از استعداد یادگیری ساز گیتار، تمرین و ممارست در تمرین درس هایی که هر هفته با آن رو به رو هستید می تواند کمک بزرگی در یاد گیری سریع این ساز داشته باشد. مطمئنا افرادی که سر سختانه تمرین می کنند، نتیجه مطلوب تری را نسبت به افرادی که صرفا به استعداد خود متکی هستند دریافت خواهند کرد. به این دلیل که در یادگیری گیتار، حرکات جدیدی باید توسط دستان و انگشت ها ادا شود و می بایست عضلات دست را قوی کرد تا بتوان به خوبی از پس این تغییرات برآمد.

معمولا بعد از یک دوره 6 ماهه یادگیری گیتار می توانید به حد قابل قبولی برسید که بتوانید از نواختن خود لذت ببرید اما لازم است بدانید که دنیای موسیقی پایانی ندارد و هر چه در آن پیش بروید قطعا باز هم اطلاعات و قطعاتی هست که ندانسته اید و یا با آن آشنا نشده اید. نواختن خوب پس از این دوره فقط و فقط تمرین و ممارست شما را می طلبد.

همچنین بخوانید: تاثیر موسیقی در افزایش اعتماد به نفس

مدت زمان یادگیری گیتار

یادگیری گیتار

امروزه افراد به دلیل تمایل به زود بازده بودن هر کاری، پس از این که دوره ای را با تمرین گیتار سپری می کنند و با شکست مواجه می شوند، از تمرین و یادگیری دلسرد می شوند. در صورتی که یادگیری هیچ سازی یک روزه اتفاق نمی افتد و برای راه افتادن در نواختن ساز می بایست تمرین مداوم داشته باشید.

بهترین نوازندگانی که امروزه از استاتید نوازندگی و آموزش گیتار شده اند روزی تمارین مبتدی را پشت سر گذاشته اند و هر کسی برای یادگیری گیتار می بایست روند مشخصی را طی کند و از تلاش کردن برای بهتر شدن دلسرد نشود. بهتر است از جنبه های خوب نوازندگی ساز به آن نگاه کنید و سعی کنید اوقات لذت بخشی را در تمرین با ساز گیتار خود سپری کنید.

همچنین بخوانید: انواع سازهای موسیقی

مدت زمان یادگیری گیتار

کاستن مدت زمان یادگیری گیتار

ممکن است با تمرین غلط و یا تمرین نکردن گیتار، پس از مدتی متوجه شوید که پیشرفتی برای شما حاصل نشده است. همینطور عده ای تنها با دیدن ویدئوهایی که در یوتیوب به صورت تصادفی مشاهده می کنند به تمرین و یادگیری می پردازند که مشخص است برنامه واضحی را برای یادگیری گیتار خود ندارند.

بهتر است که به صورت طبقه بندی شده و با اصول، به کمک یک استاد راهنما و کاربلد گیتار را آموزش ببینید و در کنار این یادگیری ویدئوهایی را که به آن علاقه دارید نگاه کنید تا مکمل خوبی برای یادگیری صحیح شما باشد.

مدت زمان یادگیری گیتار

کلاس گیتار

نمی توان گفت که یادگیری یک ساز آسان تر و یا سخت تر از یادگیری ساز دیگر است. هر سازی به نوبه خود سختی های خودش را دارد که تنها با تمرین فراوان هر هنرجو می تواند در آن پیشرفت کند. اگر می خواهید نوازنده خوبی باشید باید هر روز تمرین کنید.

یکی از تفاوت هایی که می توان برای ساز گیتار در بین سازهای دیگر مثل پیانو و یا ساز هایی که از قبل کوک شده هستند اشاره کرد، این است که شما باید صدای کوک را خود با انگشتان تان روی ساز در بیاورید که تمرین خوب می تواند شما را در انجام این کار یاری بدهد.

کلاس های موسیقی معمولا در هفته یک روز برگزار می شود و مدت هر کلاس حدود 30 دقیقه است. در این جلسات نحوه صحیح نواختن ساز به شما آموزش داده می شود، ایرادات برطرف می شود و درس جدید به شما آموزش داده می شود که لازم است حداقل روزی یک ساعت را در خانه به یادگیری سازتان اختصاص بدهید.

مدت زمان یادگیری گیتار

ساز گیتار خوب

اگر قصد دارید برای خود گیتار خوب تهیه کنید باید بدانید که مرغوبیت این ساز به کیفیت چوبی بستگی دارد که ساز با آن ساخته شده است. به عنوان مثال چوب آبنوس چوب مرغوبی برای ساختن بدنه و دسته گیتار است و نکات دیگری از جمله فاصله سیم ها با دسته، صدای خوب سیم های گیتار و… عواملی هستند که می تواند در نواختن شما موثر باشد. شاید بهتر باشد که نظر استاد خود و یا کسی که سررشته در انواع مختلف گیتار را دارد نیز داشته باشید تا بتوانید گیتار مناسبی را برای خود تهیه کنید.

برای اطلاع از دوره های آموزش گیتار در بهترین آموزشگاه موسیقی در کرج، آموزشگاه موسیقی سازنو با مشاورین ما از طریق صفحه ی تماس با ما در ارتباط باشید.

مطالب دیگر:

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *