7 نکته ناشناخته پیانو

دانستنی های جالب و ناشناخته پیانو

ما در بهترین آموزشگاه موسیقی در کرج سعی داریم تا علاوه بر آموزش موسیقی، اطلاعات جانبی در خصوص هر یک از سازها را در اختیار علاقه مندان بگذاریم. از این رو با سایت سازنو در ارتباط باشید.

همانطور که ساز پیانو از پر طرفدارترین سازها برای آموزش موسیقی به شمار می رود، در این مقاله سعی داریم تا برخی دانستنی ها و نکات جذاب در رابطه با پیانو را بیان کنیم.

1. پیانو،مادر سازها

در دنیای موسیقی، پیانو را مادر سازها می نامند. این نام گذاری به دلیل قابلیت های موسیقیایی پیانو می باشد. پیانو این ویژگی را دارد تا در محدوده های صوتی مختلف به تولید صدا بپردازد و می توان یک قطعه را به صورت اجرای همزمان ملودی و هارمونی در اختیار داشت.

 

بهترین آموزشگاه موسیقی در کرج-نکات ناشناخته پیانو

2. نخستین پیانو

اولین پیانو در کشور ایتالیا و در سال 1698 میلادی توسط فردی به نام Bartolomeo Cristofori تولید شد. اما علی رغم قدمت چندین و چندساله ی آن، پیانو را سازی نوظهور می شناسند.

3. نام اختصاری پیانو

همانطور که در مقالات گذشته به تعریف و توصیف پیانو و انواع آن پرداختیم، در آن مطلب نیز اشاره کردیم که نام پیانو کوتاه شده ی عبارت “فورته پیانو” می باشد. درواقع یک عبارت ایتالیایی است که در آن فورته به معنی “صدای بلند” و پیانو به معنی “ملایم” می باشد.

از قرار گیری این دو کلمه در کنار یکدیگر متوجه می شویم که پیانو قادر به تولید صداهای مختلفی از ملایم تا بلند می باشد.

4. کلید سفید پیانو

پیش از اختراع پلاستیک، برای تولید ساز پیانو از عاج فیل به جهت کلیدهای سفید پیانو استفاده می شد.

5. تعداد سیم های پیانو

شاید جالب باشد که بدانید یک پیانوی آکوستیک دارای 220 تا 230 رشته سیم می باشد.

 

بهترین آموزشگاه موسیقی در کرج-نکات ناشناخته پیانو

 

6. گران قیمت ترین پیانو

یک شرکت کانادایی اقدام به تولید پیانویی از جنس کریستال نمود که گران ترین پیانو شناخته شد و lang lang آن را در المپیک 2008 نواخت.

بهترین آموزشگاه موسیقی در کرج-نکات ناشناخته پیانو

7. وزن پیانو

وزن تقریبی یک پیانو را می توان با وزن موتور سیکلت و یا خودرویی کوچک برابر دانست!

این نکات تنها مواردی چند از دانستنی های پیانو به شمار می رود. برای آشنایی هرچه بیشتر با ساز پیانو در مطلبی به طور جداگانه به بررسی انواع پیانو و اطلاعات جالب در رابطه با آنها پرداخته ایم.

هم چنین اگر شما نیز از افرادی هستید که به آموزش موسیقی و ساز پیانو در محیطی آرامش بخش علاقه مند هستید، آموزشگاه موسیقی سازنو را به شما پیشنهاد می دهیم.

شما می توانید در بهترین آموزشگاه موسیقی در کرج، در اموزشگاه موسیقی سازنو، بهترین اساتید موسیقی را در آموزش ساز دلخواه خود تجربه کنید و لذت ببرید.

مطالب دیگر:

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *