آموزشگاه موسیقی در گلشهر کرج

موسسه سازنو به عنوان یکی از مراکز آموزش موسیقی در گلشهر کرج از سال 1395 شروع به فعالیت کرده است که امروزه به عنوان یکی از موفق ترین آموزشگاه های موسیقی برای کودکان و نوجوانان در شهر کرج شناخته می شود. همانطور که می دانید، آموزش موسیقی، یکی از مفید ترین دوره هایی است که کودکان و نوجوانان برای تقویت مهارت های تعاملی و ارتباطی خود در کنار رشد IQ خود به خصوص در سنین نوجوانی انجام می دهند. در این مقاله بیشتر به معرفی موسیقی و آموزش آن می پردازیم.

موسیقی چیست؟

موسیقی یک شکل هنری و نوعی فعالیت فرهنگی است که بر پایه صدا می باشد. تعاریف کلی موسیقی شامل عناصر مختلفی می باشد که با درهم تنیدن آنها، صدا تبدیل به موسیقی می شود. این جنبه ها عبارتند از:

زیر و بمی صدا (که حاوی ملودی و هماهنگی است)، ریتم (و مفاهیم مرتبط با آن سرعت ، متر و بیان)، دینامیک (بلندی و نرمی) و خصوصیات صوتی Timbre و بافت (که گاهی اوقات “رنگ” صدای موسیقی نامیده می شود).

سبک های مختلف و یا انواع موسیقی ممکن است با تاکید بر برخی از این عناصر یا حذف برخی از این عناصر همراه باشند. موسیقی با طیف گسترده ای از سازها و تکنیک های صدا اعم از آواز خواندن تا رپ زدن اجرا می شود.

تصویر شماره یک

انواع موسیقی

همانطور که در بخش آشنایی با موسیقی گفتیم، موسیقی عناصر مختلفی دارد که سبب می شود تا انواع مختلف و خاصی داشته باشد.

در اینجا و ادامه این مقاله می خواهیم لیستی از سبک های موسیقی را بیان کنیم. موسیقی را می توان از نظر ژانرها و سبک هایی که امروزه دارند، به انواع مختلفی تقسیم بندی کرد. طبقه بندی ها اغلب دلخواه هستند و ممکن است اختلاف نظر در آنها نیز وجود داشته باشند و یا اینکه این سبک ها و اشکال از نزدیک با هم همپوشانی داشته باشند. ژانرها و سبک های بزرگتر زیرگروه های خاص تری را تشکیل می دهند.

از انواع سبک های موسیقی می توان نام برد:

ژانر های موسیقی آفریقایی اعم از Bikutsi ,Benga ,Apala ,Afrobeats ,Maloya ,Rai و …
ژانر های موسیقی آسیایی مانند Liwa, Sawt, Fijiri, Khaliji و ….
Folk
راک
R&B and soul
موسیقی کلاسیک
جز یا جاز
هیپ هاپ
موسیقی الکترونیکی
پاپ
و …

تصویر شماره دو

آموزش موسیقی

موسیقی در ایران را می توان به دو بخش تقسیم بندی نمود. موسیقی های سنتی و محلی که در این زمینه، ایران انواع خاص خود را داشته و هر کدام از موسیقی های محلی آن سابقه ای دیرینه دارد و بر پایه فرهنگ و رسوم قومیت های مختلف بنا شده است.

نوع دوم موسیقی های رایج در دنیا مانند رپ، موسیقی های کلاسیک و الکترونیکی می باشد که غالبا در برنامه های مختلفی تلویزیونی، فیلم ها و سریال ها، کلیپ ها، موزیک های بی کلام و با کلام کاربرد گسترده ای دارند.

همانطور که در ابتدای مقاله نیز گفتیم، موسیقی یک نوع هنر است که امروزه در کشورهای پیشرفته بسیار پر اهمیت می باشد. اما در ایران به این مسئله توجه زیادی نمی شود و ممکن است فرزندان و کودکانی که به این هنر علاقمند هستند، استعدادهای خود را در این حوزه به خوبی نشناسند. در این لحظه است که اهمیت آموزش موسیقی مطرح می شود.

تصویر شماره سه

آشنایی با آموزش موسیقی در گلشهر کرج

جالب است بدانید که امروزه یکی از کلاس های رایج برای کودکان و نوجوانان، کلاس های آموزش موسیقی می باشد. آموزش موسیقی در گلشهر کرج می تواند علاوه بر اینکه افراد را با انواع دستگاه های موسیقی آشنا سازد، در کنار سرگرم کردن افراد به این هنر، می تواند سبب بالا رفتن مهارت های تعاملی آنها و همچنین توانمندی ذهن فرد و افزایش IQ نیز بشود.

طبق نظر کارشناسان، یکی از بهترین آموزش هایی که می توان در جهت تقویت مهارت های کودک به آن توجه کرد، یادگیری و آموزش موسیقی است. آموزش موسیقی در گلشهر کرج این امکان را فراهم کرده است تا فرزندان شما در رده های سنی مختلف بتوانند مهارت های موسیقی را به خوبی آموخته و تحت نظر اساتید مجربی آموزش از همان دوران کودکی آموزش ببینند.

تصویر شماره چهار

آموزش موسیقی در گلشهر کرج | قسمت دوم

سازنو یکی از موسسات خصوصی در آموزش موسیقی در گلشهر کرج می باشد که از سال 1395 فعالیت خود را با هدف ارتقا سطح کیفی و ارائه خدمات آموزشی به صورتی کاملا حرفه در حوزه آموزش موسیقی در شهر کرج آغاز کرده است. این گروه موسیقی با داشتن یک تیم مجرب و دانش آموخته از رشته های موسیقی دانشگاه هنر تهران، فضای مناسبی را ایجاد کرده اند تا کودکان بتوانند در قالب موسیقی، مهارت های خود را رشد داده و سبب ایجاد علاقه به هنر و موسیقی ایرانی در بین آنها شود.

از جمله خدمات آموزش موسیقی در گلشهر کرج می توان گفت:

– برگزاری کلاس های آموزشی در بخش های
– ساز کوبه ای (آموزش تنبک و دف)
– ساز زهی (آموزش تار، سه تار، گیتار، گیتار کلاسیک، سنتور، کمانچه، ویولن)
– آموزش ساز بادی (هارمونیکا)
– آموزش پیانو
– آموزش ارف
– برگزاری دوره های آموزشی موسیقی کودک و نوجوان
– برگزاری کارگاه های آموزشی – هنری کودک در زمینه های مختلف
– کارگاه رنگ
– کارگاه آهنگ
– برگزاری کلاس های فرعی در حوزه موسیقی
– آموزش سازشناسی ایرانی و بین المللی
– برگزاری کلاس های گروهی، خصوصی و کارگاهی

کلاس های گروهی این موسسه آموزشی در حوزه های زیر ارائه می شود:

– دف نوازی
– آواز بانوان
– تصنیف خوانی
– تصنیف نوازی
– ردیف نوازی
– تئوری موسیقی
– کر (آواز جمعی)
– نوازندگی ارکستر
– تاریخ موسیقی

یکی دیگر از خدمات آموزش موسیقی در گلشهر کرج (سازنو) برگزاری کلاس های آموزش موسیقی به صورت آنلاین است که جزئیات این کلاس ها در آینده ارائه می شود.

راه های ارتباطی با آموزشگاه موسیقی سازنو:

شماره موبایل:

09126784957
09370938578

آدرس ایمیل:

[email protected]

​آدرس موسسه:

کرج ،عظیمیه، ضلع شرقی میدان طالقانی، قبل از مخابرات، جنب گل ایده، پلاک 156، طبقه دوم سمت راست

در این راه سازنو، بهترین آموزشگاه موسیقی در کرج می تواند شما را در یادگیری موسیقی یاری نماید و آرامشی وصف نشدنی در کنار یلدگیری بدست آورید. در صورت علاقه می توانید با مشاورین ما از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

مطالب دیگر:

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *