بهترین سن شروع یادگیری پیانو

بهترین سن شروع یادگیری پیانو

پیانو یکی از سازهای بسیار معروف است که امروزه از محبوبیت زیادی در دنیا برخوردار است و در ایران نیز طرفداران زیادی پیدا کرده است. بسیاری از افراد، علاقه‌مند هستند تا بدانند بهترین سن شروع یادگیری پیانو چه سنی است؟ ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر در خصوص این موضوع صحبت کنیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین اگر شما هم علاقه‌مند به داشتن اطلاعاتی درباره بهترین سن شروع یادگیری پیانو هستید با ما در این مطلب همراه باشید.

سنین کودکی بهترین سن شروع یادگیری پیانو

بهترین سن شروع یادگیری پیانو و انواع دیگر سازها سن کودکی است. در این سن، کودکان معمولا دارای قدرت یادگیری و تمرکز بسیار بالا و همچنین دغدغه های روزمره کمتر هستند بنابراین به راحتی می توانند سازهای مختلف را بیاموزند که پیانو نیز از جمله این سازها به شمار می آید. سنین پنج سالگی به بعد می تواند بهترین سن شروع یادگیری پیانو باشد به شرط این که در یک آموزشگاه خوب و با کیفیت و زیر نظر یک مدرس متبحر، کودک شروع به فراگیری ساز کند.

برای یادگیری پیانو کودکان کلیک کنید
بهترین سن شروع یادگیری پیانو

 سنین نوجوانی و یادگیری پیانو

با وجود این که کودکی بهترین سن شروع یادگیری پیانو است ولی باید بدانید که نوجوانان نیز پتانسیل بالایی در یادگیری ساز پیانو خواهند داشت. بنابراین اگر سن فرزند شما در رده سنی نوجوانات جای می گیرد جای هیچ گونه نگرانی نیست و می توانید با ثبت نام فرزند خود در یک دوره با کیفیت آموزشی، مسیر نوازندگی او را هموار کرده تا با تمرین و مداومت در آینده به سمت پیانیست طراز اول شدن قدم بردارد. توجه داشته باشید که در این سن داشتن تجربه موسیقی از نوازندگی تا شنیدن حرفه‌ای موسیقی در این زمینه می تواند به میزان زیادی به نوجوانان در یادگیری پیانو و سازهای دیگر کمک کند.

بهترین سن شروع یادگیری پیانو

یک نکته مهم درباره بهترین سن شروع یادگیری پیانو

توجه داشته باشید که در هر سنی که شروع به یادگیری پیانو کنید باید دوره ای متناسب با سن خود را تهیه کنید و یا در کلاس های متناسب با سن شرکت کنید. نحوه آموزش پیانو به کودکان با نحوه آموزش پیانو به بزرگسالان تفاوت های زیادی دارد و به همین علت نیز توجه به این موضوع بسیار مهم تر از سن فرد است. بسیاری، کودکان خود را از سنین پایین در کلاس های پیانو ثبت نام می کنند ولی شاهد هیچ گونه پیشرفتی در یادگیری پیانو از جانب آنها نیستند. نکته بسیار مهم این است که کودکان تا زمانی که پیانو را با روش ها و متدهای متناسب خود یاد نگیرند نمی توانند پیشرفتی در این زمینه داشته باشند. بنابراین به شما توصیه می کنیم حتما برای ثبت نام کودکان خود در کلاس های پیانو از خدمات بهترین آموزشگاه موسیقی ‌در کرج کمک بگیرید.


بیشتر بخوانید: انواع سازهای موسیقی

آیا در سنین بالا نمی توان اقدام به یادگیری پیانو کرد؟

یکی از مهمترین مزیت های موسیقی این است که شما در هر سنی می توانید شروع به یادگیری آن کنید و بعد از سال‌ها تمرین و ممارست تبدیل به یک نوازنده در سطح خود شوید. این موضوع در پیانو نیز صدق می کند، بنابراین شما در هر سنی می توانید اقدام به یادگیری آن کنید.

با وجود این که ما در این مطلب بیان کردیم بهترین سن شروع یادگیری پیانو می تواند از 5 سالگی به بعد باشد، ولی این که بهترین سنِ شروعِ یادگیریِ پیانو سنین کودکی است دلیلی بر این موضوع نیست که بزرگسالان نمی توانند اقدام به یادگیری آن کنند. شما در سنین بزرگسالی نیز با تمرین درست و شرکت در کلاس های مناسب می توانید پیانو را به بهترین شکل ممکن بیاموزید و متناسب با سطح خود از آن لذت ببرید.

آمادگی های لازم جهت کلاس های پیانو در کودکان

شروع کلاسهای پیانو برای هر کودک متفاوت است ، اما اکثر آنها بین سنین شش تا هشت سال آماده حضور در کلاس خواهند بود. برخی از کودکان پنج ساله ممکن است آماده شروع باشند .
اما نه همیشه. چگونه می دانید که فرزند شما آماده است؟ توجه به چند نکته زیر جهت پاسخ به این سوال الزامیست.

اندازه دست

آیا فرزند شما می تواند به راحتی پنج انگشت خود را بر روی پنج کلید سفید مجاور قرار دهد؟ برای برخی از کودکان پنج ساله ، این یک پیشرفت بزرگ است! قبل از شروع کلاسهای پیانو ، مطمئن شوید که دستان کودک شما به قدری بزرگ شده اند که در استفاده از صفحه کلید راحت باشند.

استقلال انگشت

اگر از فرزند خود می خواهید دستان خود را بالا گرفته و تکان بدهد ، مثلاً فقط انگشت موسوم به حلقه دست چپ خود را ، آیا می تواند این کار را انجام دهد؟ قبل از شروع پیانو ، کودکان باید بتوانند انگشتان دست خود را حرکت دهند.

کودکی که می تواند از سه انگشت مختلف روی سه کلید سیاه برای نواختن “Hot Cross Buns” استفاده کند ، آماده فراگیری ساز پیانو است.

کودکی که فقط می تواند با انتخاب یک صدا با یک انگشت بازی کند ، احتمالاً آماده نیست. یکی دیگر از دلایلی که آموزش موسیقی به بچه های کوچکتر راحت تر است، زمان لازم برای تمرین است. کودکان و نوجوانان بزرگتر معمولاً زندگی خود را با علایق دیگر پر می کنند.

کودکی که از کلاس اول شروع می کند و شش سال مشغول به آموختن آن می شود تا مقطع راهنمایی، به احتمال زیاد آنقدر پیشرفت می کند که بخواهد به آن پایبند باشد ، حتی اگر به عنوان یک نوجوان مشغله های جدید تری در زندگی او نمود پیدا کند.

شما می توانید با کودک خود استقلال انگشت را تمرین کنید تا به او کمک کنید تا برای درس پیانو آماده شود. دستان خود را بالا بگیرید و از کودکتان بخواهید از شما کپی کند در حالی که فقط یک انگشت را در یک زمان تکان می دهید.

شرکت در کلاس های پیانو مناسب با سن خود

آموزشگاه موسیقی ما بهترین آموزشگاه موسیقی در کرج است که خدمات متنوعی را در این زمینه به شما ارائه می دهد و شما با استفاده از این خدمات می توانید به سادگی هرچه تمام اقدام به یادگیری پیانو کنید. در این آموزشگاه کلاس ها مناسب با سن افراد تشکیل می شوند و به همین علت نیز شما می توانید کودکان خود را برای یادگیری پیانو در این آموزشگاه ثبت نام کنید. برای آشنایی بیشتر با خدماتی که ما در این آموزشگاه به شما ارائه می دهیم به شما پیشنهاد می کنیم از سایر بخش های وب سایت ما نیز دیدن کنید.

بهترین سن شروع یادگیری پیانو

مطالب دیگر:

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *