سخت ترین ساز دنیا چیست؟

سخت ترین ساز دنیا

یادگیری هر ساز کار سختی است. هیچ سازی در دنیا وجود ندارد که برای استاد شدن به تلاش زیادی نیاز نداشته باشد. با این حال، برخی از آنها دشواری بیشتری نسبت به سایر سازها دارند. در این مقاله، 5 ساز را به عنوان سخت ترین ساز دنیا معرفی می کنیم.

این لیست بر اساس سطح سختی فنی و فیزیکی سازها جمع آوری شده است. اگر سازی که شما در آن مهارت دارید در لیست نیست، به این معنی نیست که تسلط بر آن آسان است! امیدواریم این فهرست به شما انگیزه دهد تا خود را برای یادگیری یک ساز دشوار به چالش بکشید. با این کار یک روز می توانید بگویید: «هی! من یکی از سخت ترین سازهای دنیا را می نوازم».

ویولن

ویولن یک ساز رایج است، بنابراین ممکن است از دیدن این ساز در بالای این لیست شگفت زده شوید! این آلت موسیقی در حالی که برخی از زیباترین صداها را به ما می دهد، به راحتی می تواند در هنگام نواختن نادرست وحشتناک به نظر برسد.

یکی از دلایلی که باعث می‌شود ویولن مهره‌ای بسیار سخت برای شکستن باشد، این است که یک ساز بدون فرت است. مبتدی بودن می تواند با عملکرد ضعیف در نواختن این ساز همراه باشد. بنابراین نوازندگان ویولن باید مطمئن شوند که برای زدن نت‌هایی که می خواهند بسیار دقیق هستند.

به علاوه، آیا دیده اید که نوازندگان ویولن چگونه باید سازهای خود را در دست بگیرند؟ اگر با این موضوع آشنا هستید پس برایتان جای تعجب نیست که درک کنید نوازندگان ویولن با خطر درد و کشیدگی گردن و سایر شرایط فیدلر مواجه می شوند. پس به عنوان یک نوازنده ویولن مواظب خودت باش! با توجه به این مسائل فکر می کنم به اندازه کافی عادلانه است که ویولن در لیست سخت ترین سازهای ما در رتبه اول باقی بماند.

نی انبان

نی انبان ها به دلیل نیازهای فیزیکی چالش‌ برانگیزشان در این فهرست در رتبه بالایی قرار دارند. یک نوازنده نی انبان باید دائماً هوا را به ساز برساند و در عین حال فشار کاملی را روی قسمت میانی ساز زیر بازو ایجاد کند. سیستم انگشت گذاری نی انبان ها نیز بسیار پیچیده است. سوراخ های انگشت روی نی انبان به منظور اینکه نوازنده به صورت هماهنگ ساز بزند نیاز به مهارت دارد. مانند هر ساز دیگری، تمرین و درک درست از ساز در مورد نواختن نی انبان ها نیز ضروری است.

فرنچ هورن

هورن فرانسوی یکی از سازهایی است که هم بزرگ است و هم آنقدر پیچیده به نظر می رسد که نوازندگان از یادگیری آن وحشت می کنند. اما تطبیق پذیری آن چیزی است که آن را برای گروه های ارکستری بسیار ارزشمند می کند. پروسه یادگیری بسیار شدیدی دارد. توانایی ایجاد هر صدایی در بوق فرانسوی به عنوان یک مبتدی، به خودی خود یک چالش است. تنها پس از ایجاد صدا، می توانید سعی کنید این صدا را دقیق تر نمایید!

ارگ هموند

به طور کلی، تسلط بر ارگ هموند بسیار سخت است. این ساز یک ساز کلیدی در بسیاری از ژانرها، از راک تا آر اند بی است. ممکن است یک مبتدی فکر کند که ارگ هموند تفاوت چندانی با کیبورد ندارند. منظور از این جمله آن است که هر دو کلید سیاه و سفید دارند، اما این ظاهر تا حدودی مشابه چقدر می‌تواند در عملکرد متفاوت باشند؟ بیشتر از چیزی که فکر میکنید!!

ارگ هاموند دارای دو سطح صفحه کلید است که در هر صفحه کلید 61 کلید وجود دارد. اما این ویژگی دو سطحی بودن ساز دشوار نیست. در واقع، موقعیت آبشار آن ممکن است نواختن آن را آسان‌تر کند. در حقیقت این کلیدها به سرعت حساس نیستند. بنابراین، هر تغییری که در سرعت حرکات خود ایجاد می کنید، صدا را تغییر نمی دهد. شما باید یک کلید را برای مدت زمانی که می خواهید پخش شود نگه دارید.

چالش‌های دیگر ساز ارگ هموند عبارتند از فقدان پدال ثابت، کلیدهای از پیش تعیین شده، سوئیچ‌های چرخشی و … . اما هنگامی که بر آن تسلط پیدا کردید، انصافاً از نواختن این ساز لذت خواهید برد.

 

آکاردئون

آکاردئون به همان اندازه که به نظر می رسد سخت است! تصور کنید که باید با یک دست صفحه کلید را در حالی که با دست دیگر شعبده بازی می‌کنید، بنوازید، در حالی که به صورت دایره‌ای به دور خود می‌چرخید. این چیزی است که در نواختن آکاردئون تجربه خواهید کرد. آکاردئون ها به دو صورت آکاردئون دکمه ای و آکاردئون کیبوردی عرضه می شوند. دست راست نواختن ملودی را انجام می دهد در حالی که دست چپ برای ایجاد هارمونی به کار گرفته می شود.

در مورد نواختن این ساز این موضوع کاملاً منحصر به فرد است که باید آن را نگه دارید و دم را به داخل و خارج ببرید. پس جریان هوا و فشار نقش مهمی در صدایی که شما شکل می دهید بازی می کنند. بنابراین، اگر شما یک فرد چند وظیفه‌ای ماهر هستید، ممکن است این ساز مخصوص نمایش استعدادهای شما باشد!

 

بهترین آموزشگاه موسیقی در کرج برای یادگیری سخت ترین سازها

آلات موسیقی
تفاوت زیادی بین یادگیری نواختن ساز و تسلط واقعی بر آن وجود دارد. در این مورد لازم است به یاد داشته باشید که برای نواختن یک موسیقی عالی یا لذت بردن از آن لازم نیست استاد باشید. کافی است یک آموزشگاه موسیقی معتبر پیدا کنید و به استادان موسیقی ماهر آن اعتماد نمایید. حتی اگر ابزاری را انتخاب کنید که نواختن و تسلط بر آن دشواری ویژه ای دارد، نمی توانید به دنبال میانبر بگردید. تنها کار سخت و تمرین است که برای پیدا کردن مهارت در این زمینه نتیجه می دهد.

ما با سابقه طولانی مدت در زمینه آموزش انواع سازها به مبتدیانی که از یادگیری سازهای دشوار ناامید شده اند کمک می کنیم تا بر سخت ترین ابزارهای موسیقی چیره شوند. با بهره مندی از تخصص و تجربه استادان موسیقی ماهر ما درک خواهید کرد که حتی سخت ترین ابزارهای موسیقی نیز ارزش صبر کردن دارند و هرگز از یادگیری آنها دست نمی کشید. با گذشت زمان، تجربه به نوازنده می‌آموزد که اصول نواختن انواع آلات موسیقی در دراز مدت آسان تر می شود.

مطالب دیگر:

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *