معرفی ساز یوکللی

معرفی ساز یوکللی

برای معرفی ساز یوکللی می توان گفت یوکللی یک گیتار مینیاتوری با چهار سیم است که می توان از آن برای آموزش اجرا و نواختن موسیقی در سبک های مختلف استفاده کرد. این ساز نماد هاوایی است. نام آن از زبان ساکنان جزایر آمده و به عنوان “کک پریدن” ترجمه شده است. این گیتار در قرن نوزدهم توسط Manuel Nunez اختراع شد که دو نوع گیتار مینیاتوری پرتغالی را ترکیب کرد. ساز یوکللی یکی از انواع سبک های گیتار می باشد که طرفداران زیادی دارد.

یوکللی چیست؟

یوکللی یا یوکلل یکی از محبوب ترین سازها است که یادگیری آن بسیار آسان است و برای همه بدون در نظر گرفتن سن قابل یادگیری است. یوکللی یک ساز هاوایی محسوب می شود، اما پرتغال وطن آن محسوب می شود. به طور قطع مشخص نیست که چرا گیتار پرتغالی در هاوایی محبوب شد. با این حال، یوکللی کاربرد خود را در تمام ژانرهای موسیقی پیدا کرده است. از فولک و رگی گرفته تا موسیقی جاز و پاپ. چنین ساز مینیاتوری به دلیل سادگی و بی تکلفی آن به سرعت در سراسر جهان محبوب شد.

معرفی ساز یوکللی

انواع مدل های مختلف یوکللی

ساز یوکللی در انواع مختلف توسط تولید کننده ها در سبک ها و ابعاد مختلف برای علاقه مندان به این ساز در تمام رده های سنی به فروش میرسد در زیر به توضیحات مختصری از انواع این ساز ارائه شده است.

سوپرانو یوکلل

این نوع از یوکللی کوچکترین مدل آن می باشد که دارای ابعادی حدود 53 سانتی متر است و صدای بلند و نازکی را تولید می کند. هنگام خرید یک یوکللی سوپرانو، به خاطر داشته باشید که به دلیل اندازه جمع و جور گردن، فرت ها نسبتاً نزدیک به یکدیگر قرار دارند (برای مقایسه: دو فرت به اندازه آستانه اول یک گیتار غربی فضا را اشغال می کند) و مناسب ترین مورد برای افرادی که انگشتان لاغری دارند و کودکانی که می خواهند تازه یاد گیری را آغاز کنند می باشد.

یوکللی کنسرت

این نوع از یوکللی معمولاً طیف وسیعی از نوازندگان یوکلل را راضی می کند. بدنی بزرگ (حدود 58 سانتی متر) دارد، صدای بلندتر و کامل تری نصب به یوکللی سوپرانو ارائه می دهد و به دلیل اندازه بزرگ آن احتمالاً برای اکثر افراد استفاده از آن راحت‌تر خواهد بود. فضای بین فرت‌های آن به گونه‌ای است که به انگشتان کشیده اجازه کار بهتری می‌دهد، و دسترسی به فرهای بالاتر روی تخته فرت آن راحت‌تراست.

یوکللی تنور

اگر رویای یک ساز بزرگ حدود 66 سانتی متر دارید و میخواهید مدام نوازندگی خود را بهبود ببخشید یوکللی تنور را انتخاب کنید. زیرا بدنه آن از جنس رزونانس است و دارای صدای بسیار واضحی است و لحن گسترده تر و قوی تری نسبت به دو مورد اول ارائه می دهد. صفحه انگشتی آن برای دست های بزرگ ایده آل است و به شما امکان می دهد از نواختن لذت ببرید.

یوکللی باریتون

این بزرگترین نوع یوکللی است و دارای ابعاد 74 سانتی مترمی باشد. در حال حاضر شبیه یک گیتار کوچک است. از او انتظار یک لحن کلاسیک بالا را نداشته باشید. همانطور که از نام آن پیداست، صدای یوکللی باریتون بسیار عمیق است. کوک آن مانند چهار سیم اول گیتار است. بنابراین به گیتار بسیار شبیه است و یادگیری نحوه نواختن آن شبیه گیتار خواهد بود. این نوع از ساز می تواند با یک صفحه صوتی عظیم و شکاف های بزرگ بین فرت ها بسیار برای شما جالب باشد.

معرفی ساز یوکللی

یوکللی چه تفاوتی با گیتار دارد؟

بهتر است بدانید که هم گیتار و هم یوکللی هر دو ساز ذهی می باشند و دارای شباهت های زیادی هستند اما با این حال تفاوت های زیادی نیز با هم دارند که ما در اینجا به برخی از آن ها اشاره کردیم و بهتر است اگر قصد دارید به بهترین آموزشگاه موسیقی در کرج مراجعه کنید حتما این تفاوت ها را بدانید.

تعداد رشته ها:

تفاوت اصلی بین این دو ساز تعداد سیم است. گیتار شش سیم دارد در حالی که یوکللی فقط چهار سیم دارد. با نگاه کردن به این دو ساز به راحتی می توان این تفاوت را تشخیص داد.

اندازه گیری:

اندازه یوکللی کاملاً متفاوت از گیتار است. گیتار بسیار بزرگتر و فشرده تر از یوکللی است. فقط با نگاه کردن به آنها می توانید به راحتی متوجه شوید که کدام یک گیتار است کدام یک یوکللی.

گردن:

گردن گیتار از گردن یک یوکللی بزرگتر است. گیتار سوپرانو به 12 فرت محدود می شود در حالی که یک گیتار استاندارد 21 یا 22 فرت دارد.

آموزش ساز یوکللی در آموزشگاه موسیقی ساز نو

آموزش ساز یوکللی در آموزشگاه موسیقی ساز نو توسط بهترین استادان موسیقی صورت می گیرد. اما بهتر است بدانید افرادی که برای یادگیری موسیقی یوکللی به آموزشگاه موسیقی ساز نو مراجعه می کنند یک سری از مطالب را به صورت مشترک یاد میگیرند که این مطالب به صورت زیر می باشند.

در ساز نو دانش آموزان آکورد و تبلاتور (آرایش نت ها روی فرت بورد) را مطالعه می کنند.
در ساز نو دانش آموزان نحوه صحیح قرار دادن دست را یاد میگیرند. زیرا قرار دادن صحیح دست به شما این امکان را می دهد که با اطمینان ریتم را حفظ کنید، نه اینکه در آکوردها اشتباه کنید. همچنین باعث می شود سرعت نواختن آلات موسیقی را افزایش یابد.

در ساز نو به شما یاد می دهند که چگونه ساز را به درستی در دست بگیرید. موقعیت نادرست پشت، دست ها، صدای ساز را خراب می کند. درد و ناراحتی در مچ دست و ستون فقرات نیز زیاد می شود اگر ساز را به درستی در دست نگیرید.

معرفی ساز یوکللی

 ساز یوکللی بهترین ساز برای شروع موسیقی کودکان

بهتر است بدانید یوکللی یکی از انواع ساز های موسیقی می باشد که یادگیری آن از سایر انواع ساز ها آسانتر می باشد. به همین خاطر همیشه یوکللی بهترین ساز برای شروع موسیقی کودکان انتخاب می کنند.

معمولا کودکان اگر در ابتدای یادگیری با موانع سختی روبه رو شوند علاقه خود را از دست میدهند و دیگر راغب به یادگیری نمی باشند به همین خاطر همیشه باید از ساز های آسان و جذاب برای یادگیری کودکان استفاده کنید که در این مورد یوکللی یکی از مناسب ترین مورد ها می باشد.

زیرا یوکللی دارای تنها چهار سیم می باشد و سیم های آن بسیار نرم هستند و از آنجایی که کودکان توان زیادی برای نگه داشتن گیتار ندارند یوکللی می تواند بهترین جایگزین باشد. زیرا نه به دست و نه به شانه کودکان فشار وارد نمی‌کند.

مطالب دیگر:

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *