موسیقی درمانی و جلوگیری از آلزایمر

در این مطلب آموزشگاه موسیقی سازنو، بهترین آموزشگاه موسیقی در کرج به رابطه موسیقی با بهبود شرایط بیماران آلزایمر می پردازد تا از مزایای موسیقی در این زمینه نیز مطلع شوید.

آلزایمر و راهکارهای جلوگیری از آن

بسیاری، فراموشی و آلزایمر را با سالمندان مرتبط می دانند، اما یک بیماری است که در هر شخصی ممکن است به آن دچار شود. در درجه اول در افراد مسن تشخیص داده می شود، به شدت بر حافظه بیش از پنج میلیون آمریکایی تأثیر می گذارد. آلزایمر بیشتر اوقات در بیماران بالای 65 سال رخ می دهد.

این بیماری باعث ایجاد تغییراتی در مغز می شود که در ابتدا باعث ایجاد مشکلات خفیف حافظه می شود. در مراحل بعدی، ممکن است بیماران نتوانند با دیگران صحبت کنند یا به نظر می رسد از اتفاقاتی که در اطرافشان می افتد آگاه نیستند. این بیماری هیچ درمانی ندارد، اما تحقیقات در مورد درمان های جدید، تشخیص زودهنگام و موسیقی درمانی امیدوار است.

زنان حدود دو سوم از بیماران مبتلا به این بیماری را تشکیل می دهند. برخی از بیماری ها توجه و ارتباط بیشتری نسبت به آلزایمر دارند، مانند سرطان سینه. با این حال، در حالی که زنان در ایالات متحده در طول زندگی شان 1/11 شانس ابتلا به سرطان سینه را دارند ، یک احتمال 6/1 از این نظر به آلزایمر مبتلا هستند.

هیچ درمانی در حال حاضر نمی تواند آلزایمر را درمان کند. محققان امیدوارند که داروهای جدید پیشرفت بیماری را قطع کنند یا پیشرفت آن را کند کنند. برخی تحقیقات فعلی همچنین به جای انتظار برای دیدن شواهدی از وخیم تر شدن علائم ، بر روی راه های تشخیص بیماری زودتر تمرکز دارند. تشخیص زودرس ممکن است به جلوگیری از برخی از آسیب های آلزایمر در مغز کمک کند.

موسیقی درمانی و جلوگیری از آلزایمر

موسیقی راهکار بهبود کیفیت زندگی بیماران آلزایمر

از آنجا که این بیماری در حال حاضر درمانی ندارد، دیگران بر روی راه های بهبود کیفیت زندگی یک بیمار تمرکز می کنند. موسیقی انواع مختلفی از موارد پیگیری برای بیماران آلزایمر را در مراحل مختلف بیماری ارائه می دهد. مطالعات نشان می دهد که موسیقی درمانی باعث افزایش تمرکز بیمار، توانایی ارتباط آنها با افراد نزدیک به آنها می شود و احتمال وابستگی به داروهای روانپزشکی را کاهش می دهد.

موسیقی برای بیماران آلزایمر در هر مرحله از بیماری مزایای مختلفی را ارائه می دهد. این امر به ویژه در مراحل بعدی آلزایمر صادق است ، در حالی که بیماران ممکن است از هر اتفاقی که در اطرافشان می افتد جدا شوند و ناتوانی در برقراری ارتباط و ارتباط کلامی با دیگران را تجربه کنند.

هنگامی که بیماران آلزایمر موسیقی را می شنوند، یک تغییر قابل مشاهده اتفاق می افتد. با شنیدن موسیقی، ممکن است آواز بخواند، رقصیده یا دست خود را ببندند. پاسخ به ریتم فرایند پاسخ معمولی در مغز را دور می زند. درعوض، آن را مستقیماً به موسیقی پاسخ می دهد و دستور می دهد بدن با كلیپ كردن، نوسان یا تكان خوردن، به موسیقی پاسخ دهد.

محققان بر این باورند که موسیقی بخش های زیادی از مغز را همزمان تحریک می کند. تحقیقات در دانشگاه کالیفرنیا مناطقی از مغز را مشخص کرد که با پیوند دادن آنها به آهنگ های آشنا و احساسات مرتبط با آن خاطرات، خاطرات را ذخیره می کند. تأثیر یک آهنگ بر روی یک شخص، اغلب با تجربه عاطفی گذشته شخص با آن آهنگ قابل تعیین است.

اگر این آهنگ به کسی یادآوری کند که با یک دوست قدیمی رابطه برقرار کند، پاسخ آنها می تواند کمتر از یک آهنگ همراه با خاطرات شادتر باشد. بیماران آلزایمر ممکن است در چنین شرایطی با انجام رفتارهای تحریک آمیز، تنش زا یا بیان چهره های خسته کننده پریشانی نشان دهند.

موسیقی هنگامی که فردی در سنین 18 تا 25 سالگی قرار دارد، محبوبیت زیادی پیدا می کند و اغلب پاسخ مثبت می دهد. با این وجود، آهنگهای معمولی کودک یا موسیقی که ناآشنا هستند نیز ممکن است مؤثر باشند، غالباً به دلیل فقدان ارتباط عاطفی.

موسیقی درمانی و جلوگیری از آلزایمر

موسیقی درمانی و آلزایمر

بسته به نوع موسیقی، موسیقی درمانی ممکن است به انجام کارهای مختلفی کمک کند. تحریک موسیقی با سرعت سریع و آهنگ های کوبه ای می تواند بیماران را به اقدام یا بیدار ماندن ترغیب کند.
موسیقی آرام ممکن است آرام بخش تر باشد. این نوع موسیقی به خوبی با بیمارانی کار می کند که از محیط اطراف خود احساس اضطراب یا کلافگی می کنند.

بیماران در مراحل اولیه ممکن است از رقصیدن یا شنیدن یک کنسرت سود ببرند. به علایق آنها احترام بگذارید، حتی در مورد موسیقی که زمانی دوست داشتند. تغییرات مغزی ممکن است بر درک آنها از موسیقی تأثیر بگذارد.

نواختن یک ساز ممکن است برای کسانی که زمانی به اجرای موسیقی و سازی می پرداخته اند، لذت بخش باشد. آهنگ های مورد علاقه خود را یادداشت کنید و آنها را پخش کنید، که برای برانگیختن خاطرات شاد انجام می شود.

با پیشرفت بیماری، پخش موسیقی ممکن است هنگام راه رفتن به تعادل کمک کند. همچنین می توان از موسیقی برای تقویت روحیه فرد مبتلا به آلزایمر استفاده کرد، در حالی که موسیقی آرامش بخش اغلب به مشکلات رفتاری در شب کمک می کند.

در مراحل بعدی، همان قطعات مورد علاقه ممکن است هنگام بحث و گفتگو درباره رویدادهای گذشته، حافظه یک شخص را تحریک کند. موسیقی اغلب بیماران پیشرفته آلزایمر را به مشارکت در ورزش تشویق می کند.

 

آموزشگاه موسیقی سازنو، بهترین آموزشگاه موسیقی در کرج، در این مقاله به بررسی موسیقی برای پیشگیری از آلزایمر پرداخت تا به مزایای آموزش موسیقی و نواختن ساز برای شما خوانندگان گرامی اشاره کند. هم چنین شما می توانید در دوره های آموزش انواع ساز مورد علاقه خود به آموزشگاه سازنو مراجعه نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دوره ها می توانید با ما از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

موسیقی درمانی و جلوگیری از آلزایمر

مطالب دیگر:

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *