نکات مهم خرید ساز

خرید ساز 1

تنوع سازی و وجود انواع مختلفی از آنها همچون سازهای زهی، بادی و کوبه‌ای که هر کدام با ویژگی ها و صدا‌های مختلف افراد زیادی را مجذوب خود می‌کنند. صرف نظر از این که چه سازی را برای خود انتخاب می‌کنید و دوست‌دار چه سازی هستید، همیشه نکات مهم در مورد خرید ساز را رعایت کنید. اگر برای خرید  انواع ساز مثل خرید ساز ترمین اقدام می‌کنید سعی کنید حتما با یک دوست و همراه آشنا با آن ساز این کار را انجام دهید و یا از افراد فنی مشاوره بگیرید. قبل از خرید و قبل از توجه به قیمت، به خدمات پس از فروشی مانند وجود ضمانت نامه توجه کنید.

چگونه ساز انتخاب کنیم!

برای انتخاب ساز مناسب باید چندین نکته را در نظر بگیرید. اولین مورد فیزیک و آناتومی بدن است که نقش موثری به ویژه در دراز مدت بازی می کند. افرادی که گردن بلندی دارند ممکن است پس از چندین سال با زدن ویلن دچار آرتروز گردن شوند. پس از اینکه قوای بدنی خود مطمئن شدید به این نکته توجه کنید که سازی که انتخاب می‌شود لوازم جانبی زیادی نخواهد و یا اگر دارای قطعات زیادی است دارای مراکز و فروشگاه‌های متعددی باشد که به راحتی بتوانید در هنگام خرابی، لوازم آن را تهیه کنید و افراد متبحر و متخصص هم برای امر تعمیرات موجود باشد.

همچنین بخوانید: تاریخ موسیقی ایران و جهان

خرید ساز 3

آشنایی کوتاه با ابزار موسیقی ایرانی

موسیقی غذای روح است و اکثر افراد با شنیدن موسیقی احساس رضایت و خوشنودی می‌کنند و خستگی و کرختی آن‌ها کاملا از بین می‌رود. موسیقی در ایران سابقه دیرینه دارد و ساز‌های مختلفی به وجود آمده‌اند که هر کدام از نظر ساختار و صدا متفاوت هستند.

  1. تار یکی از اصیل ترین آلات موسیقی ایرانی است که از چوب، فلز، پوست، استخوان و زه ساخته می‌شود و در انواع نت‌های موسیقی معمولا به کار برده می‌شود و جزء محبوب‌ترین سازها در میان جوانان است.
  2. سنتور به شکل ذوزنقه است و دارای سیم‌های متعددی است که صدای منحصر به فردی از خود ساطع می‌کند. از آنجا که شروع آموزش آن نسبتا سریع‌تر پیش می رود بسیاری افراد تمایل به یادگیری آن دارند.
  3. ویلن سازی بسیار توانا در بیان زیبایی های موسیقی و احساسات مختلف که قابلیت ‌های زیادی دارد. ویلن و به طور کلی سازهای زهی آرشه‌ ای به دلیل وجود آرشه و عدم وجود پرده بندی یادگیری این ساز را با چالش های متفاوتی روبرو می کند.
  4. پیانو که بعضا به عنوان مادر ساز‌ها شناخته می‌شود. این آلت موسیقی با داشتن صفحه کلید‌ و کلاویه آن را در زمره سازهای زهی کوبشی قرار می دهد که نوازندگی آن تجربه‌ی متفاوتی را برای هنرجویان رقم می زند. همانند دیگر سازها برای یادگیری پیانو نیز پشتکار، تمرکز و مداومت مورد نیاز است.
  5. گیتار یکی از پرطرفدارترین و قدرتمندترین ساز‌هایی است که با آناتومی های مختلف به شدت سازگار است و افراد مختلف می توانند از نوازندگی آن لذت وافر ببرند. گیتار همانند پیانو هم در قطعات سولو و هم در همراهی دیگر سازها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خرید ساز 2

چند ترفند برای یادگیری موسیقی

برای یادگیری موسیقی باید ابتدا ساز مناسب را انتخاب کنید و پس از اینکه شناخت کافی از آن بدست آوردید برای یادگیری اقدام کنید. موسیقی یکی از زیبا‌ترین هنرهایی است که طرفداران زیادی دارد. اولین ترفندی که می توانید برای یادگیری موسیقی به کار ببرید این است که به موسیقی خوب گوش فرا دهید و بدانید که گوش دادن و به طبع آن تقویت گوش موسیقی مسیر، آموزشی شما را ۳۰ درصد تسریع می بخشد. از ترفندهای مهم دیگر می توان به آنالیز قطعات نام برد که نیازمند مهارت و کمک گرفتن از اساتید حاذق است که به شما در مسیر آموزشی کمک شایانی می کند.

اکثر آرزوی بچه‌ها این است که ساز مورد علاقه خود را داشته باشند و به بهترین نحو از آن استفاده کنند. امروزه با به وجود آمدن آموزشگاه ها موسیقی آرزوی اکثر بزرگسالان نیز به تحقق پیوسته است چون می‌توانند در هر سنی این هنر زیبا را آموزش ببینند و دیگران را از شنیدن آن نیز محظوظ کنند. سازنو بهترین آموزشگاه موسیقی در کرج است این آموزشگاه با داشتن اساتید با‌تجربه و کاردان که تمام ساز‌های موسیقی را به صورت تئوری و عملی آموزش می‌ دهند و محتوای آموزشی آنها هیچگونه محدودیت سنی ندارد.

سوالات متداول نکات مهم خرید ساز

ولین مورد فیزیک و آناتومی بدن است که نقش موثری به ویژه در دراز مدت بازی می کند. اگر برای خرید  انواع ساز اقدام می‌کنید سعی کنید حتما با یک دوست و همراه آشنا با آن ساز این کار را انجام دهید و یا از افراد فنی مشاوره بگیرید.
برای یادگیری موسیقی به کار ببرید این است که به موسیقی خوب گوش فرا دهید و بدانید که گوش دادن و به طبع آن تقویت گوش موسیقی مسیر، آموزشی شما را ۳۰ درصد تسریع می بخشد. از ترفندهای مهم دیگر می توان به آنالیز قطعات نام برد که نیازمند مهارت و کمک گرفتن از اساتید حاذق است که به شما در مسیر آموزشی کمک شایانی می کند.

مطالب دیگر:

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *