چه سنی برای شروع موسیقی مناسب است؟

اگر علاقه مند هستید که فرزندان خود را با دنیای موسیقی و ساز آشنا کنید و به آنها انواع ساز را آموزش دهید، اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید سن مناسب برای شروع موسیقی در کودکان می باشد. چرا که آگاهی داشتن از سن مناسب برای یادگیری هر نوع موسیقی یکی از مهمترین و اصلی ترین بخش های یادگیری موسیقی در کودکان می باشد. به عنوان مثال ممکن است که کودکان در یک سنی آمادگی ذهنی و در سنی دیگر آمادگی جسمی برای یادگیری سازهای مختلف موسیقی را نداشته باشند به همین دلیل در ادامه این مقاله قصد داریم که شما را با سن مناسب برای شروع یادگیری برخی از سازهای موسیقی آشنا کنیم.

آموزش گیتار از چه سنی مناسب است

اندازه و ابعاد گیتار بیش یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر سن شروع یادگیری آن می باشد. یک گیتار بیس استاندارد تقریباً نزدیک به نود سانتی متر بوده و به همین دلیل یک کودک باید از نظر جسمی به اندازه ای رسیده باشد که بتواند به راحتی این نوع ساز موسیقی را جابجا کند.

البته ناگفته نماند که بسیاری از سازندگان گیتار بیس، به طور اختصاصی برای آن دسته از هنرجوهای کم سنی که جثه کوچکی دارند، گیتار بیس هایی با ابعاد کوچکتر تولید کرده اند که ابعاد این ساز تقریباً سه چهارم اندازه استاندارد آن خواهد بود.

علاوه بر سایز گیتار بیس، عامل دیگری که بر سن مناسب برای شروع موسیقی گیتار بیس تاثیر دارد، قدرت انگشتان هنرجو می باشد. یک هنرجو برای یادگیری این ساز لازم است که انگشتانی با قدرت فیزیکی کافی داشته باشد تا بتواند به راحتی این ساز را بنوازد.

اگر بخواهیم به طور کلی سن یادگیری گیتار  را بیان کنیم باید بگوییم که بهترین سن 8 یا 9 سالگی می باشد.

چه سنی برای شروع موسیقی مناسب است؟

سن مناسب برای شروع یادگیری موسیقی های ترومپت و ترومبون

یکی دیگر از سازهای محبوبی که کودکان میتوانند یادگیری آن را از سن 8 سالگی آغاز کنند، ساز ترومپت می باشد. لازمه یادگیری این ساز داشتن حجم بالای ریه و ماهیچه های قوی دهان بوده که کودکان کمتر از این سن از چنین توانایی برخوردار نیستند. علاوه بر این، ساز ترومپت قبل از هربار استفاده نیاز به تمیز کردن و مونتاژ دارد که کودکان کمتر از 8 سال نمی توانند از عهده انجام این کار برآیند.

چه سنی برای شروع موسیقی مناسب است؟

سن مناسب برای شروع آموزش موسیقی ویولن

یک کودک برای شروع یادگیری و نواختن ساز ویولون باید هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی و ذهنی در سطح آمادگی خوبی باشد. از این رو معمولاً متخصصان این حوزه سن مناسب برای شروع موسیقی ویولن را سن 4 سالگی می دانند.

طراحان و تولیدکنندگان این ساز، برای آموزش ویولن به کودکان، مدل هایی را تولید کرده اند که دارای ابعاد کوچکتری هستند و کودکان به راحتی می توانند از آنها استفاده کنند. قدرت بالای دست برای نواختن سیم ها و آرشه های ویولن یکی از مهمترین فاکتورها برای شروع یادگیری این ساز موسیقی می باشد که کودکان از سنین 4 سالگی به بعد از این توانایی برخوردار می شوند.

اگر علاقه مند به یادگیری موسیقی و استفاده از اثرات بی نظیر آن هستید می توانید با ثبت نام در آموزشگاه سازنو که بهترین آموزشگاه موسیقی در کرج و دارای اساتید مجرب و خبره است، آموزش خود را به طور جدی آغاز کنید.

چه سنی برای شروع موسیقی مناسب است؟

سن مناسب برای شروع موسیقی گیتار

قبلاً گفتیم که سن مناسب برای شروع موسیقی گیتار بیس، سن 8 یا 9 سالگی می باشد. این در حالی است حداقل سن برای آغاز فرایند آموزش و یادگیری ساز گیتار 6 یا 7 سالگی است. مهمترین دلیلی برای این موضوع بزرگتر بودن اندازه و وزن بیشتر سیم های گیتار بیس در مقایسه با گیتار می باشد.

چه سنی برای شروع موسیقی مناسب است؟

سن مناسب برای شروع یادگیری موسیقی فلوت

خیلی از خانواده ها تصور می کنند که کودکان حتی در سنین خیلی کم مانند سنین 3 یا 4 سالگی می توانند کار با ساز فلوت را آغاز کنند. اما لازم است بدانید که نوازندگی با فلوت نیازمند داشتن دستانی نسبتاً بزرگ بوده که کودکان در سنین خیلی کم از چنین توانایی و ویژگی برخوردار نیستند. یک فرد برای نواختن فلوت باید بتواند به راحتی با چندین کلید روی فلوت به صورت همزمان کار کند.

علاوه براین، از آنجایی که ساز فلوت یکی از سازهای بادی به شمار می رود، حجم ریه ها نیز تاثیر بسیار زیادی برای شروع سن یادگیری این ساز دارد بنابراین با توجه به موارد گفته شده، سن مناسب برای شروع موسیقی با فلوت سن بین 7 تا 8 سالگی خواهد بود.

چه سنی برای شروع موسیقی مناسب است؟

باید بگوییم که سنین گفته شده برای شروع یادگیری هر کدام از سازهای موسیقی یک قانون کلی بوده که مانند هر نوع دیگری از یک سری استثنائات نیز برخوردار می باشد. به عنوان مثال ممکن است که یک کودک 9 ساله آنقدر جثه کوچکی داشته باشد که نتواند یادگیری ساز گیتار بیس را آغاز کند اما در مقابل یک کودک 7 ساله با داشتن قدی بلند بتواند این کار را انجام دهد.

مطالب دیگر:

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *