چگونه ازدیافراگم صحبت کنیم

چگونه ازدیافراگم صحبت کنیم

یادگیری نحوه صحیح صحبت کردن یا ادای کلمات از اصول پایه خوانندگی هستند. صحبت کردن از دیافراگم علاوه بر این که یک ضرورت برای خوانندگان به شمار می‌رود، برای بقیه افراد نیز می‌تواند مزایای بسیاری داشته باشد. از این مزایا می‌توان به این نکته اشاره کرد که با یادگیری صحبت از دیافراگم، می‌تواند صحبت خود را به گوش همگان بدون لرزش برسانید تا دیگران مفهوم کلام شما را متوجه شوند. بنابراین یادگیری مهارت کنترل نفس و صحبت از دیافراگم به تمامی افراد توصیه می‎شود.

چگونه ازدیافراگم صحبت کنیم

چرا بهتر است از دیافراگم صحبت کنیم

صحبت کردن از طریق دیافراگم یکی از عواملی است که می‌تواند صدای شما را زیباتر و رساتر کند. این کار مزایای زیادی دارد که در صورت تسلط به آن می‌توانید در خوانندگی و امور دیگر صدای خود را کنترل کنید. اگر پس از خوانندگی یا صحبت کردن احساس می‌کنید که کیفیت صدای شما ضعیف شده است یا در سینه خود احساس تنش می‌کنید، نیاز دارید به مهارت صحبت کردن با دیافرگام را یاد بگیرید.

مزایای صحبت از طریق دیافراگم :

صحبت کردن  از  دیافراگم  فواید  بسیاری دارد  در موارد زیر به آن اشاره شده است!

  • توانایی صحبت از طریق دیافراگم باعث می‌شود تا ضربان قلب شما کاهش باید
  • توانایی صحبت از طریق دیافراگم به افراد کمک می‌کند تا هنگام صحبت کردن ثبات بیشتری داشته باشند
  • توانایی صحبت از طریق دیافراگم ریسک آسیب ماهیچه‌ای را کاهش می‌دهد
  • توانایی صحبت از طریق دیافراگم باعث اکسیژن‌رسانی بهتر به تمامی اعضای بدن می‌شود
  • توانایی صحبت از طریق دیافراگم باعث سوخت و ساز بیشتر در بدن افراد می‌شود
  • توانایی صحبت از طریق دیافراگم می‌تواند باعث قوی‌تر شدن فن بیان افراد شود

چگونه از دیافراگم صحبت کنیم

هوایی که در عمل دم در ریه‌های ما جمع می‌شوند به هنگام بازدم، با عبور از حنجره و دیگر اجزای مجاری تنفسی به صدا تبدیل می‌شوند. به همین دلیل داشتن کنترل بر نفس و صحبت از دیافراگم اهمیت زیادی در صحبت کردن و ادای کلمات دارد.

افرادی مانند خواننده‌ها که قصد دارند صدای خود را در تمامی میزان‌ها کنترل کنند، نیاز دارند تا نفس عمیق‌تری داشته باشند تا بتوانند صدای خود را در میزان بالا به صورت رسا به گوش شنوندگان برسانند. این عمل درست مانند داشتن یک فضای ذخیره هوای بیشتر در بدن است که به انسان‌ها کمک می‌کند تا هنگام بازدم صدای بیشتری و بهتری داشته باشند.

دیافراگم بدن کجاست؟

در اینجا این سوال پیش می آید که اصلا دیافراگم چیست ؟ در پاسخ به این سوال به صورت ساده می توان گفت در بین قفسه سینه و ریه های ما ی ماهیچه وجود دارد که وظیفه جدا کردن شکم و شش های ما را بر عهده دارد.باعث تنفس راحت تر ما می شود.

 

چگونه ازدیافراگم صحبت کنیم

چگونه صدای دیافراگمی داشته باشیم

دیافراگم پرده‌ای است ماهیچه‌ای که تقریبا در مرکز بدن به دنده‌های ما چسبیده است و جدا کننده شش‌ها از محتویات داخل شکم است. برای این که بتوانید از این ماهیچه برای صحبت کردن استفاده کنید و آن را تمرین دهید، باید بتوانید محل آن را بشناسید. برای این منظور ابتدا به صورت درازکش به تنفس بپردازید و پس از مدتی بایستید و دوباره نفس بکشید. متوجه خواهید شد که در حالت درازکش بدن بیشتر از شکم استفاده می‌کرد.

یکی از راحت‌ترین راه‌ها برای استفاده از دیافراگم برای صحبت کردن دراز کشیدن است. البته راه‌های دیگری نیز وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید از این ماهیچه برای صحبت کردن استفاده کنید. به عنوان مثال شما می‌توانید دست‌های خود را به طور کامل باز کنید و به دو طرف بکشید. در این حالت می‌توانید انقباض و انبساط ماهیچه را حس کنید. توجه داشته باشید که باید استفاده از دیافراگم را برای خود به یک عادت تبدیل کنید.

تمرین صدا از دیافراگم

برای این که بتوانید در تمامی حالت‌ها از ماهیچه دیافراگم خود استفاده کنید باید کمی تمرین کنید. به عنوان مثال باید این ماهیچه را طوری عادت دهید که بتواند هوا را به صورت کنترل شده خارج کند. یکی از این تمرین‌ها دراز کشیدن و نفس کشیدن است؛ در این تمرین باید به صورت ارادی و کامل کنترل شده هوا را خارج کنید.

یادگیری تمام سازها در آموزشگاه موسیقی ساز نو

بی‌شک بسیاری از ما با شنیدن صدای ساز‌های مختلف موسیقی، رویای نواختن آن را با خود مرور می‌کنیم. یادگیری موسیقی از با ارزش‌ترین فعالیت‌هایی است که شخصی بتواند در طول زندگی انجام دهد. فریدریش نیچه اندیشمند بزرگ می‌گوید: «زندگی بدون موسیقی اشتباهی بیش نیست». اما چه سازی یاد بگیرم. برای ورود به دنیای موسیقی، چگونه ساز موسیقی انتخاب کنیم؟ ساز بهترین آموزشگاه موسیقی درکرج  می تواند شمارا در این موضوع کمک کند کافیست با شماره های آموزشگاه ساز:02632502032 ، 02632557558 تماس بگیرید تا مشاورین ما به صورت رایگان مشاوره دریافت کنید.

 

مطالب دیگر:

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *