چگونه بفهمم استعداد موسیقی دارم؟

چگونه بفهمم استعداد موسیقی دارم؟

اغلب مردم معتقدند که همه ی انسان ها توانایی ذاتی در فراگیری استعداد موسیقی را دارند و در بدو تولد با این توانایی زاده می شوند و در واقع استعداد موسیقی یک مهارت آموختنی است. اما بعضی از مردم نیز این گفته را قبول ندارند و معتقدند که این مهارت امری ژنتیکی است و میزان آن در افراد، متفاوت است و یا ترکیبی از یادگیری و ژنتیکی بودن استعداد موسیقی است.

عده ای دیگر بیان می کنند که این مهارت به میزان توانایی های هر فرد در کسب آن بستگی دارد و هنوز بحث بر سر ذاتی بودن آن وجود دارد و هیچ یک از این موارد به طور قطع اثبات نشده است در واقع استعداد موسیقی یک پتانسیل پیچیده ای دارد و عوامل زیادی در یادگیری آن موثر است و نظرات متفاوتی در مورد آن ارائه می شود.

عوامل موثر در کشف استعداد موسیقی

روش های مختلفی برای تحقق استعداد موسیقی وجود دارند و کسب این مهارت ها از اهمیت ویژه ای برخوردارند.

کارشناسان برای تحقق این استعدادها آزمایش ها و تست هایی را تعین کرده اند که ابتدایی ترین آن ها قرار گرفتن در معرض موسیقی است تا برای این مسیر شور و اشتیاق یادگیری را داشته باشند.

همچنین بخوانید: انواع ریتم در موسیقی

چگونه بفهمم استعداد موسیقی دارم؟

 

در این مطلب به چند نکته در مورد کشف استعداد موسیقی اشاره می شود:

  •  توجه کنید هنگامی که در معرض موسیقی قرار می گیرید آیا شور و اشتیاق شما بروز می کند و دچار هیجان می شوید؟
  •  با وجود آن که آلات موسیقی مختلفی وجود دارد و انتخاب آن ها سخت است اما بهتر است سازی را که به آن علاقه دارید تهیه کنید و تمرین با آن را شروع کنید بعدا اگر به آن علاقه نداشتید می توانید سازتان را عوض کنید.
  • لازمه ی فهمیدن کشف استعداد موسیقی شور و هیجان کافی و تمرین زیاد است حتی ممکن است بار ها ساز عوض کنید تا استعداد موسیقی خود را در هر زمینه ای پیدا کنید.
  • در آموزشگاه های موسیقی تست و آزمایش برای کشف استعداد موسیقی صورت می گیرد که دارای اهداف متفاوتی هستند که به برخی از مهم ترین آن ها پرداخته می شود.

همچنین بخوانید: آموزش الفبای موسیقی

چگونه بفهمم استعداد موسیقی دارم؟

راه های تست استعداد موسیقی

تست صدا:

در تست صدا یا خوانندگی، نقاط ضعف و قوت صدا و همچنین سبک خوانندگی مشخص می شود. در این تست مشخص می شود که آیا توانایی لازم برای ادامه در این حیطه را دارید یا به فکر بخش دیگری باشید و میزان پیشرفت شما را مشخص می کند.

تست نوازندگی:

تست نوازندگی در استعداد موسیقی شامل بخش های زیادی است که به چند مورد در این مقاله پرداخته می شود.

● استعداد یابی در نوازندگی:

کسانی که مایل به انجام کار کردن در این بخش هستند و دوست دارند این کار را ادامه بدهند یکی از برنامه های این آموزشگاه ساز نو بهترین آموزشگاه موسیقی در کرج تست های برای درک موسیقی، ریتم و … است که مشخص می کند چه استعداد خاصی را در این عرصه دارید.

البته علاقه در این بخش بسیار مهم است چون ممکن است شخصی استعداد چندانی را نداشته باشد اما به فعالیت در این کار بسیار علاقمند باشد و از کسی که با استعداد است می تواند حتی بیشتر پیشرفت کند پس این بخش مختص افراد با استعداد نیست و کسانی که علاقه و اشتیاق دارند نیز می توانند فعالیت و همچنین پیشرفت کنند.

● انتخاب سبک در نوازندگی:

موسیقی دارای سبک های متفاوتی است و تا حدودی مشخص می کند که فرد در چه سبکی علاقه و استعداد دارد تا در آینده این راه را ادامه دهد. این سبک تخصص بسیاری می طلبد و باید از مشاورین کمک بخواهد تا بتواند بهترین گزینه را انتخاب کند.

● انتخاب ساز در نوازندگی:

این بخش نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است، البته با انتخاب سبک، دیگر با خیال راحت می توانید ساز مورد علاقه خود را انتخاب کنید و اشتیاق و انگیزه کافی برای ادامه را داشته باشید.

● انتخاب استاد در نوازندگی

انتخاب این بخش نیز بسیار مهم است طوری که اگر علاقه و استعداد کافی داشته باشید اما در این بخش انتخاب درستی نداشته باشید فرد ممکن است از موسیقی زده شود و مهارت موسیقی را فرا نگیرد.

هر فردی توانایی ها ومهارت های خاص خود را دارد. افراد هر کدام دارای علاقه و استعداد متفاوتی هستند که با تمرین و گذر زمان می توانند به خوبی رشد کنند. خداوند توانایی انجام هر کاری را به انسان داده است فقط کافیست به اندازه ی لازم تلاش کند و در آن عرصه علاقه ی لازم را داشته باشد.کارشناسان ساز نو می توانند به شما در مورد استعداد خود در موسیقی مشاوره دهند کافیست با شماره: ۰۹۱۲۶۷۸۴۹۵۷ تماس بگیرید.

مطالب دیگر:

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *