آموزش موسیقی مجازی بهتر است یا حضوری؟

بعد از به وجود آمدن ویروس خطرناک کرونا، اکثر کارها و شغل‌ها به سمت دورکاری و آنلاین پیش رفتند. یادگیری و آموزش موسیقی نیز در این دسته قرار دارند. با داشتن اینترنت می‌توانید در کلاس های موسیقی شرکت کنید. اگر زیرساخت های کلاسی که به صورت آنلاین برگزار می‌شود، قوی باشد شما احساس رضایت بیشتری خواهید داشت.
در این مقاله به ویژگی کلاس های آنلاین و حضوری می‌پردازیم و در آخر مزیت‌های کلاس آنلاین و حضوری را باهم مقایسه می‌کنیم.

ویژگی‌های کلاس آنلاین

– شما در هرجایی از دنیا که باشید و سازتان در کنارتان باشد، می‌توانید به کمک اینترنت و با یک کلیک به برنامه کلاستان متصل شوید و به آموزش موسیقی بپردازید.
– اما اگر شما جزء افرادی هستند که در کلاس های موسیقی ثبت‌نام نکرده است و توسط ویدیوهایی که در شبکه های اجتماعی صورت گرفته آموزش می‌بینید، متوجه خواهید شد که برای یادگیری موسیقی راه های زیادی وجود دارد. موسیقیدان‌ها و تولیدکننده های موسیقی زیادی در دنیا وجود دارند که همه این توانایی‌ها را بدون رفتن به کلاس و فقط با دیدن ویدیوهای آموزشی که در شبکه های مختلفی چون اینستاگرام، یوتیوب و آپارات هستند، یاد گرفتند.
– شما بعد از اینکه توانستید مهارت‌های لازم را کسب کنید حالا شما هستید که می‌توانید به دیگران آموزش موسیقی دهید. راه های زیادی برای یادگیری موسیقی وجود دارد که کافی است بدانید از کدام راه دوست دارید آموزش ببینید. از دیگر ویژگی‌ها و مزیت های کلاس های آنلاین این است که شما لازم ندارید که هزینه رفت‌وآمدتان را حساب و کتاب کنید. چون با داشتن اینترنت هرجایی که باشید وارد کلاستان می‌شوید.

آموزش موسیقی مجازی بهتر است یا حضوری؟

مشکلات کلاس های آنلاین

– این مدل کلاس های آنلاین نیز مانند مسئله های دیگر یک سری مشکلات خاص خود را دارند. در کشورهایی که سرعت اینترنت شان پایین است، کلاس های آنلاین بازدهی بالایی ندارد و شما ناچار هستید که به صورت حضوری کلاس بروید.
– در صورت نداشتن اینترنت همراه، ممکن است از کلاستان باز بمانید و این یک مشکل بزرگ برای یادگیری است. قطع و وصل شدن و درست نشنیدن صدا معلم تان از دیگر عواملی است که خیلی از هنرجوها را به کلاس های حضوری سوق داده است.
– در زمان برگزاری کلاستان ممکن است در مکانی باشید که اطرافیانتان با ایجاد سروصدا برای شما، حرف‌های استاد خود را به‌درستی متوجه نشوید. کسانی که سازهایی مانند ویولن را می‌نوازند، به علت نداشتن پرده‌بندی ویولن نمی‌دانند که درست می‌نوازند یا خیر.
– استاد موسیقی با نشان دادن انگشتان خود بر روی دسته ساز و به صدا در آوردن آن، به‌درستی هنرجو خود را می‌توانند آگاه کنند.این مسائل از معدود دلایلی است که هنرجویان کلاس های آنلاین را نمی‌پسندند و ترجیح می‌دهند که حضوری کلاس برگزار کنند.

ویژگی‌های کلاس حضوری

– در کلاس های حضوری که در کلاس های استاندارد برگزار می‌شود، هنرجو به همراه استاد خود می‌تواند به‌آسانی ساز بزند و مشکلات خود را رفع کند.
– استاد موسیقی نیز با اشراف داشتن بر شما، ایرادات و تکنیک های مورد نیازتان را به شما گوش زد می‌کند. کلاس های حضوری معمولاً در سکوت کامل برگزار می‌شود و کمتر کسی می‌تواند بدون اجازه استاد به کلاس بیاید و حواس شما را پرت کند.
– یکی دیگر از مزیت های کلاس های حضوری، دسترسی کامل به امکانات آموزشگاه خود دارید. بازدهی که در کلاس‌های حضوری وجود دارد به مراتب بیشتر از کلاس‌های آنلاین است.

آموزش موسیقی مجازی بهتر است یا حضوری؟

مشکلات کلاس های حضوری

– یکی از مشکلاتی که هنرجویان از آن گله‌مند هستند، مسیر رفت‌وآمدی است که باید طی کنند تا به محل کلاسشان برسند. باید چند ساعتی قبل از کلاس خود را صرف آماده شدن و رفتن به کلاس خود کنند. آن‌ها نمی‌توانند زمان بیشتری را مانند کلاس های آنلاین ذخیره کنند.
– یکی دیگر از سختی های کلاس حضوری وقتی است که ویروس پاندمی به وجود می‌آید که ممکن است سلامتی شما را به خطر بیاندارد. همچنین با تعطیل شدن کلاس های حضوری، خیلی از هنرجو ها، دچار پسرفت شدند و مجبور بودند تا سفید شدن وضعیت و باز شدن آموزشگاه هایشان صبر کنند.
– برای رفتن به کلاس تان، کسانی که ساز های بادی و زهی کوچکی دارند که باید با خود تا کلاس حمل کنند، از سختی های کلاس های حضوری یاد می‌کنند.
– کسانی هم که ساز های بزرگی مانند کنترباس، هارپ و پیانو می‌نوازند، در این شرایط از اینکه ساز کلاس شان به صورت عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد گله‌مندی هستند.
– اینکه بخواهید انتخاب کنید آموزش موسیقی مجازی بهتر است یا حضوری، باید به شرایط خود دقت کنید که با کدام راحت تر هستید. بعضی از افراد در کلاس های آنلاین یادگیری بالایی دارند ولی بعضی ها از این کلاس ها احساس رضایت کافی ندارند. در مقابل این گروه بیشتر هنرجویان با کلاس های حضوری آموزش بهتری را دریافت می کنند و مشکلی ندارند که سختی های آن را تحمل کنند. همه این شرایط کاملاً به خودتان بستگی دارد که در کجا دنیا هستید و با کدام راحت تر می‌توانید ارتباط برقرار کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آموزش موسیقی به صورت حضوری و یا آنلاین در بهترین آموزشگاه موسیقی در کرج با مشاورین ما در قسمت تماس با ما در ارتباط تا شما را راهنمایی کنند.

مطالب دیگر:

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *