انواع کوک های گیتار

انواع کوک های گیتار

انواع کوک های گیتار می تواند در تنظیم صدا این ساز بسیار موثر باشد. امروزه گیتاریست های ماهر ، با تنظیم کوک های گیتار ، دریچه ای از انواع سیگنال های صوتی را برای خود باز می کنند که می تواند علاوه بر اینکه یک تجربه نو باشد ، قطعات زیبایی را ایجاد کند. در این مقاله به معرفی چند نوع کوک گیتار می پردازیم.

کوک گیتار چیست؟

به طور کلی کوک در علم موسیقی می تواند به 2 حالت معرفی شود:
کوک کردن می تواند در معنای اول ، به معنای تنظیم آلت موسیقی مورد نظر برای نواختن صحیح باشد.
همچنین در معنای دیگر ، کوک به مفهوم نظامی است که زیر و بم نت های مختلف را مشخص می کند.
کوک گیتار را می توان یک فرآیند دانست که امروزه افراد موسیقیدان با استفاده از آن ، زیر و بم نت ها را در ساز مورد نظر خود از جمله گیتار تنظیم می کنند. این کار باعث می شود تا فاصله های میان نت ها در یک نظام معین باشد. امروزه هر دستگاه و ابزار موسیقی ، کوک هایی دارد که تعیین کننده ارتفاع نت ها و یا بهتر است بگوییم تعیین کننده فرکانس نت های تولیدی می باشد.

انواع کوک های گیتار

آشنایی با انواع کوک های گیتار

همانطور که ممکن است مشاهده کرده باشید ، نوازندگان گیتار پیش از نواختن ، اقدام به کوک کردن سازهای خود می کنند که در کل می توان گفت کار سختی نیست و لازم است برای کوک کردن ، گوشی ها آن را تا مقداری که به صدای مطلوب مورد نظر شما برسد ، بچرخانید.
غالب نوازندگانی که با گیتار کار می کنند ، از کوک استاندارد استفاده می کنند که این نوع کوک نیز برای مبتدیان ، تا پیش از حرفه ای شدن پیشنهاد می شود. اما ممکن است برای شما این سوال مطرح شود که انواع کوک های گیتار چیست؟
قبل از معرفی انواع کوک های گیتار ، بهتر است یک توضیح کوتاه از ساختار این وسیله بدهیم. به طور کلی ، گیتار از 6 سیم تشکیل می شود که اولین سیم آن نازک ترین و تا ششمین سیم ، بر ضخامت آن افزوده می شود. سیم ها از راست به چت به ترتیب با E , B , G , D , A , E نام گذاری می شود که سیم اول و آخر آن هم نام است.

انواع کوک های گیتار

معرفی انواع کوک های گیتار

در رابطه با معرفی انواع کوک های گیتار ، می توان به انواع زیر اشاره نمود که عبارتند از:
کوک Open G
کوک Open E
کوک Open D
کوک Double Drop D
کوک DADGAD
کوک Open D
در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با این نوع کوک ها در بهترین آموزشگاه موسیقی در کرج بیشتر آشنا شویم.

ویژگی های انواع کوک ها

هر نوع کوک، ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد که آنها را از دیگر هم‌نوعانشان متمایز می‌کند. مشاهده و مطالعه کوک‌ها، می‌تواند دریچه‌ای جدید به سوی دنیای شگفت‌انگیز طبیعت بگشاید.

1- کوک Open G:

اولین نوع کوکی که می خواهیم معرفی کنیم ، کوک Open G است که علت نام گذاری آن را می توان ترتیب نت ها دانست. در این ترتیب نام گذاری ، نت ها دقیقا به صورت سل ماژور یا G ماژور قرار دارند. این نوع کوک را می توان برای نوازندگان اسلاید و بلوز مناسب دانست که در این حالت می توانند با کمک انگشت خود ، یک آکورد داشته باشند. از جمله آهنگ هایی که با این تیونینگ ساخته شده است می توان به Start Me Up ،Brown Sugar و Honky Tonk Women اشاره نمود.

2- کوک Open E:

یکی دیگر از انواع کوک های گیتار ، کوک Open E است که امروزه به صورت متداول استفاده می شود و در آن ، سیم های آزاد شامل نت های E ماژور یا نت های آکورد می ماژور می باشد. ترتیب نت ها عبارتند از: EBEG#BE

3- کوک Drop D:

در این کوک ، شما می توانید با تغییر پیچ صدای یک سیم ( تغییر سیم ششم از E به D ) کوک دراپ دی را ایجاد کنید.

کوک های گیتار

از دیگر کوک های باقیمانده در لیست ما ، همچنین می توان گفت:
کوک Double Drop D: این کوک با پایین آوردن سیم اول از E به D ایجاد می شود. در این کوک ، سیم های اول و آخر ، مانند تیونینگ استاندارد ، نت های یکسانی دارند.
کوک DADGAD: ترتیب سیم ها همانطور که از نام این کوک مشخص است ، به ترتیب DADGAD می باشد که می تواند با تغییر یک سیم (سیم دوم از B به A ) نسبت به ساختار کوک قبلی ایجاد شود. نمونه آهنگ ساخته شده با این کوک را می توان آهنگ Kashmir از Led Zeppelin دانست.
Open D: آخرین کوکی که می خواهیم در این قسمت معرفی کنیم ، کوک Open D می باشد. در این حالت کافیست سیم سوم از سیم G به F# پایین آورده شود که در این حالت ترتیب سیم ها عبارتند از DADF#AD. این کوک را می توان نوع دیگری از کوک های محبوب برای نوازندگان بلوز و اسلاید دانست.

انواع کوک های گیتار

مطالب دیگر:

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *