انواع کوک های گیتار

انواع کوک های گیتار

انواع کوک های گیتار می تواند در تنظیم صدا این ساز بسیار موثر باشد. امروزه گیتاریست های ماهر ، با تنظیم کوک های گیتار ، دریچه ای از انواع سیگنال های صوتی را برای خود باز می کنند که می تواند علاوه بر اینکه یک تجربه نو باشد ، قطعات زیبایی را ایجاد کند. در این مقاله به معرفی چند نوع کوک گیتار می پردازیم.

کوک گیتار چیست؟

به طور کلی کوک در علم موسیقی می تواند به 2 حالت معرفی شود:
کوک کردن می تواند در معنای اول ، به معنای تنظیم آلت موسیقی مورد نظر برای نواختن صحیح باشد.
همچنین در معنای دیگر ، کوک به مفهوم نظامی است که زیر و بم نت های مختلف را مشخص می کند.
کوک گیتار را می توان یک فرآیند دانست که امروزه افراد موسیقیدان با استفاده از آن ، زیر و بم نت ها را در ساز مورد نظر خود از جمله گیتار تنظیم می کنند. این کار باعث می شود تا فاصله های میان نت ها در یک نظام معین باشد. امروزه هر دستگاه و ابزار موسیقی ، کوک هایی دارد که تعیین کننده ارتفاع نت ها و یا بهتر است بگوییم تعیین کننده فرکانس نت های تولیدی می باشد.

انواع کوک های گیتار

آشنایی با انواع کوک های گیتار

همانطور که ممکن است مشاهده کرده باشید ، نوازندگان گیتار پیش از نواختن ، اقدام به کوک کردن سازهای خود می کنند که در کل می توان گفت کار سختی نیست و لازم است برای کوک کردن ، گوشی ها آن را تا مقداری که به صدای مطلوب مورد نظر شما برسد ، بچرخانید.
غالب نوازندگانی که با گیتار کار می کنند ، از کوک استاندارد استفاده می کنند که این نوع کوک نیز برای مبتدیان ، تا پیش از حرفه ای شدن پیشنهاد می شود. اما ممکن است برای شما این سوال مطرح شود که انواع کوک های گیتار چیست؟
قبل از معرفی انواع کوک های گیتار ، بهتر است یک توضیح کوتاه از ساختار این وسیله بدهیم. به طور کلی ، گیتار از 6 سیم تشکیل می شود که اولین سیم آن نازک ترین و تا ششمین سیم ، بر ضخامت آن افزوده می شود. سیم ها از راست به چت به ترتیب با E , B , G , D , A , E نام گذاری می شود که سیم اول و آخر آن هم نام است.

انواع کوک های گیتار

معرفی انواع کوک های گیتار

در رابطه با معرفی انواع کوک های گیتار ، می توان به انواع زیر اشاره نمود که عبارتند از:
کوک Open G
کوک Open E
کوک Open D
کوک Double Drop D
کوک DADGAD
کوک Open D
در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با این نوع کوک ها در بهترین آموزشگاه موسیقی در کرج بیشتر آشنا شویم.

ویژگی های انواع کوک ها

1- کوک Open G:

اولین نوع کوکی که می خواهیم معرفی کنیم ، کوک Open G است که علت نام گذاری آن را می توان ترتیب نت ها دانست. در این ترتیب نام گذاری ، نت ها دقیقا به صورت سل ماژور یا G ماژور قرار دارند. این نوع کوک را می توان برای نوازندگان اسلاید و بلوز مناسب دانست که در این حالت می توانند با کمک انگشت خود ، یک آکورد داشته باشند. از جمله آهنگ هایی که با این تیونینگ ساخته شده است می توان به Start Me Up ،Brown Sugar و Honky Tonk Women اشاره نمود.

2- کوک Open E:

یکی دیگر از انواع کوک های گیتار ، کوک Open E است که امروزه به صورت متداول استفاده می شود و در آن ، سیم های آزاد شامل نت های E ماژور یا نت های آکورد می ماژور می باشد. ترتیب نت ها عبارتند از: EBEG#BE

3- کوک Drop D:

در این کوک ، شما می توانید با تغییر پیچ صدای یک سیم ( تغییر سیم ششم از E به D ) کوک دراپ دی را ایجاد کنید.

کوک های گیتار

از دیگر کوک های باقیمانده در لیست ما ، همچنین می توان گفت:
کوک Double Drop D: این کوک با پایین آوردن سیم اول از E به D ایجاد می شود. در این کوک ، سیم های اول و آخر ، مانند تیونینگ استاندارد ، نت های یکسانی دارند.
کوک DADGAD: ترتیب سیم ها همانطور که از نام این کوک مشخص است ، به ترتیب DADGAD می باشد که می تواند با تغییر یک سیم (سیم دوم از B به A ) نسبت به ساختار کوک قبلی ایجاد شود. نمونه آهنگ ساخته شده با این کوک را می توان آهنگ Kashmir از Led Zeppelin دانست.
Open D: آخرین کوکی که می خواهیم در این قسمت معرفی کنیم ، کوک Open D می باشد. در این حالت کافیست سیم سوم از سیم G به F# پایین آورده شود که در این حالت ترتیب سیم ها عبارتند از DADF#AD. این کوک را می توان نوع دیگری از کوک های محبوب برای نوازندگان بلوز و اسلاید دانست.

انواع کوک های گیتار

مطالب دیگر:

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *