تمرین صدا برای خوانندگی

شاید برای یک خواننده خوب شدن داشتن استعداد مهم باشد ولی این استعداد ذاتی تنها سکوی پرشی برای فرد است. در صورت کشف این استعداد و پرورش آن شخص می تواند به خواننده ای حرفه ای بدل شود. با این حال نمی توان گفت امکان خواننده شدن برای بقیه افراد وجود ندارد. بلکه نکته ای که از استعداد مهم تر است علاقه و تلاش و تمرین فرد خواهد بود.

با ثبت نام در بهترین آموزشگاه موسیقی در کرج به نام سازنو می توانید استعداد خوانندگی خود را با اساتید حرفه ای این آموزشگاه شکوفا کنید. برای خوانندگی باید صدا را تقویت و آماده کرد. تمرین صدا برای خوانندگی از جمله کار های ضروری است که برای تبدیل شدن به یک خواننده حرفه ای باید از آن شروع کنید.

راهکارهای تمرین صدا برای خوانندگی

خواندن صداها و مصوت ها

برای تقویت صدا ها و مصوت ها تمریناتی وجود دارد که ما ساده ترین آن ها را به شما معرفی می کنیم تا با انجام آن سریع تر بتوانید صدای خود را تقویت کنید. برای شروع این تمرین یک نت دلخواه را انتخاب کنید.

قدم بعدی انتخاب یک صداست. حال باید شروع به خواندن نت مورد نظرتان همراه با آن صدا کنید. همینطور خواندن صداهای دیگر را با آن نت ادامه دهید.

در پایان باید این کار را برای همه نت ها انجام داده باشید و هر بار تلاش کنید تا بهتر و قوی تر از دفعه قبل باشید. در انتهای هر بار تمرین، صدای شما نسبت به قبل قوی تر شده است.

تقلید از خمیازه کشیدن

جهت بازکردن پشت گلو تمرین مفیدی که می توانید انجام دهید تقلید کاری شبیه به خمیازه است. به این شکل که مانند خمیازه کشیدن نفس عمیقی بکشید و در زمان بازدم سعی کنید بخوانید. در این حالت قسمت فضای پشت گلو به شدت باز می شود. تلاش کنید در همان حالت بازدم نت های دو_ ر_ می_ فا_ سل_ لا_ سی را اجرا کنید. شاید در ابتدا این تمرین کمی سخت به نظر برسد ولی با چند بار امتحان در این کار مسلط می شوید و رفته رفته صدایتان تقویت می گردد.

تمرین صامت های (ب و پ)

تلفظ صامت های ب و پ مستلزم فشار بر پشت لب هاست. تمرین های قبلی تلفظ صدا از حلق را تقویت می کرد بنابراین این تمارین در کنار هم و مکمل هم هستند. سپس می توانید این حروف را با صداها ترکیب کنید و برای تلفظ درست و خواندن آن ها تمرین کنید.

این ها تنها گوشه ای از تمارین لازم برای تقویت صدا و آغاز خوانندگی حرفه ای است. مطمئنا باید از همان ابتدا تحت نظر اساتید مجرب مربوطه این تمرین ها را به شکل صحیح و اصولی پیش ببرید. دیگر نکات و راهکارهای موثر در تمرین خوانندگی را می توانید در مقاله نکات کلیدی خوانندگی به طور مفصل مطالعه کنید. آموزشگاه سازنو مجموعه ای از اساتید با تجربه و حرفه ای مطمئن ترین مکان برای یادگیری موسیقی است.

سازنو که بهترین آموزشگاه موسیقی در کرج نیز هست زمینه را برای علاقه مندان به یادگیری این هنر بی بدیل بسیار هموار ساخته است. برای اطلاع از زمان شروع دوره های آموزشی و ثبت نام از طریق صفحه تماس با ما با این آموزشگاه در ارتباط باشید.

مطالب دیگر:

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *