اندازه و فرم ناخن های نوازنده گیتار

اندازه و فرم ناخن های نوازنده گیتار

اگر که در اوایل مسیر یادگیری موسیقی هستید و همچنین گیتار، ساز مورد علاقه‌‌ی شماست، به حتم می‌دانید که برای حرفه‌ای شدن در این زمینه باید نکات مختلفی را در نظر داشته باشید، استاندارد‌های متفاوتی را در نظر بگیرید و قوانین پایه‌ای و اصولی این ساز را با دقت فرا گیرید. یکی از این موارد که می‌تواند تأثیر بسزایی در کسب مهارت مهارت در مسیر آموزش گیتار منجر شود، وضعیت ناخن‌های شما می‌باشد، موردی که همیشه در پی آن سوالات مختلفی برای مخاطب وجود دارد (لازم به ذکر است در این مورد منظور فینگراستایل هست که در آن از انگشتان دست برای نواختن گیتار استفاده می شود و نه پیک یا مضراب). شکل و ظاهر ناخن چطور باید باشد؟ چطور می‌توان از ناخن نگه‌داری کرد؟ و سوالاتی از این قبیل. اگر علاقه‌مند به دریافت پاسخ این سوالات هستید با ما در این مطلب همراه باشید تا به صورت مختصر و مفید به ذکر مهمترین موارد در این زمینه بپردازیم. همچنین برای ثبت نام در بهترین آموزشگاه موسیقی در کرج می‌توانید با پشتیبانی تلفنی از طریق صفحه تماس با ما ارتباط برقرار کنید یا به بخش ثبت‌نام در وبسایت آموزشگاه مراجعه کنید.

شکل ناخن

کمانی

حالت ناخن کمانی پر استفاده‌ترین شکل ناخن می‌باشد. همانطور که از نام این حالت آشکار است، شکل یک کمان یا قوس بدون هیچ زاویه را دارد. نوازندگی با این نوع ناخن برای نوازنده بسیار راحت می‌باشد و صدایی که تولید می‌کند نیز ملایم است.

شیب دار

در شکل ناخن شیب‌دار شاهد وجود مقدار قابل توجهی شیب در سمت چپ و راست ناخن هستیم که ایجاد آن را می‌توان کار سختی دانست. البته این نوع ناخن را می‌توان بعد از کمانی یکی دیگر از شکل‌های پر استفاده دانست. همچنین صدای تولیدی این شکل از ناخن بسیار گرم، زیبا و لطیف می‌باشد چرا که به علت شکل خاص آن مقاومت سیم در برابر ناخن به حداقل میزان ممکن می‌رسد و همچنین سرعت نوازنده افزایش می‌یابد.

اندازه و فرم ناخن های نوازنده گیتار
ناخن و گیتار

مخروطی

حالت مخروطی را کمترین استفاده را در بین نوازندگان مختلف دارد چرا که نوازنده با داشتن این شکل از ناخن نمی‌تواند به راحتی دو شکل قبل بر روی سیم ها حرکت کند و در برخورد با سیم‌ها نیز با مشکل مواجه خواهد شد. نتیجه‌ی موارد بالا چیزی نیست جز سرعت نوازندگی پایین و کند شدن شما، البته این نوع ناخن توانسته با ارائه‌ی صدایی درخشان نظر بسیاری از نوازندگان را به خود جلب کند.

مسطح

آخرین نوع شکل ظاهری ناخن را می‌توان شکل مسطح دانست. در این شکل، قوس موجود در ناخن در کمترین حال ممکن می‌باشد و لذا شکل مسطحی به خود می‌گیرد. برای رسیدن به این شکل از ناخن، باید اندازه‌ی ناخن کوتاه‌تر از دو حالات شیب‌دار و کمانی باشد. صدای خروحی در این فرم از ناخن گرم و بسیار مناسب برخی استایل های نوازندگی می باشد.

نکاتی در مورد شکل‌دهی ناخن

یکی از مواردی که می‌توان آن را بسیار پر اهمیت دانست و شما باید در حین انتخاب شکل ناخن مورد نظر خود به آن توجه کنید، تجربیات شخصی و نیازهای نوازندگی خود می‌باشد. بعضاً ممکن است که متخصصین و افراد حرفه‌ای به شما شکل بخصوصی از ناخن را توصیه کنند اما شما در برخورد با چالش های مختلف نوازندگی و با انجام تحقیقات مختلف متوجه می‌شوید که این مورد مناسب نیاز و سلیقه‌ی شما نیست. پس باید این مورد را همیشه در ذهن خود داشته باشید که علاوه بر نظر افراد حرفه‌ای به نظر شخصی و سلیقه‌ی خود نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید و به نحوی همه‌ی جوانب را در کسب بهترین نتیجه بررسی کنید.

مراقبت از ناخن در نوازندگی گیتار

بعد از رسیدن به شکل و فرم مورد نظر حال وقت آن است که از آن‌ها مراقبت حرفه‌ای به عمل آورید تا پروسه ی آموزش شما به وقفه همراه نشود، چرا که ناخن گیتاریست را می‌توان جزء مهم ترین بخش‌هایی دانست که تأثیر مستقیم بر روی روند رشد و کسب مهارت نوازنده دارد. در مورد نگهداری و مراقبت از ناخن ها می توان گفت موارد بخصوصی و ویژه‌ای وجود ندارد مگر موارد معمول مراقبت از ناخن ها مانند استفاده از قرص های کلسیم برای تقویت ناخن ها استفاده از مواد مصنوعی تقویت کننده ی ناخن ها که از ترک یا قاچ خوردن ناخن ها جلوگیری می کنند.

بسیار ممنونیم که تا پایان این مطلب همراه ما بودید. اگر به فکر یادگیری حرفه ای موسیقی توسط متخصصین حرفه‌ای هستید می‌توانید از طریق ارتباط با همکاران ما در واحد پشتیبانی از طریق واتس و یا شماره های درج شده در صفحه تماس با ما ارتباط خاصل فرمایید.

مطالب دیگر:

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *