بهترین ساز برای افراد نوجوان

بهترین ساز برای افراد نوجوان

یادگیری نواختن ساز تجربه‌ای عالی است و هیچ‌وقت برای شروع دیر نیست. کودکان و نوجوانان ذاتاً کنجکاو و دارای قوه تخیل غنی هستند؛ بنابراین می‌توانند موسیقی را خیلی سریع یاد بگیرند. توانایی نواختن ساز و خواندن موسیقی برای فرزند شما در آینده مفید خواهد بود، زیرا موسیقی می‌تواند به تقویت اعتمادبه‌نفس و رشد استعداد، بلوغ  او کمک کند. بااین‌حال بهتر است برای اینکه تجربه‌ای لذت‌بخش و به‌یادماندنی را برای نوجوان خود به ارمغان بیاورید او را در بهترین آموزشگاه موسیقی کرج ثبت‌نام کنید. حتی مطالعاتی مورد انجام قرار گرفته‌اند که ترجیحات کودکان را بر اساس تداعی‌های جنسیتی بررسی کرده است.

بهترین ساز موسیقی برای دختران و پسران نوجوان چیست؟

شاید اولین ساز مناسب برای نوجوانان پیانو باشد پیانو ریتمی بسیار دلنواز و غنی دارد و با نگاه بر اساس نظرسنجی‌ها (49٪ پسران، 51٪ دختران) این ساز را همیشه دوست دارند پس برای همه مناسب است!
شاید زنانه‌ترین ساز ویولن باشد و در حال حاضر ویولن تقاضا و محبوبیت زیادی دارد، بنابراین اگر فرزند شما یک نوازنده حرفه‌ای شود، پیوستن به یک ارکستر یا گروه موسیقی دیگر برای او دشوار نخواهد بود. شروع یادگیری این ساز بسیار آسان است و برای کودکان ۶ساله مناسب است، زیرا دارای اندازه‌های مختلف از اندازه کامل تا 1/16 است.

بهترین ساز برای افراد نوجوان

 

ویولا شبیه ویولن است، اما با اندازه ی کمی بزرگ‌تر و صدای ضعیف‌تر. ویولن‌سل بسیار حجیم‌تر است و لحنی غنی دارد. نوازندگان آن را مثل ویالون می‌نوازند، اما در حالت نشسته آن را بین پاهای خود نگه می‌دارند.
به یکی دیگر از سازهای مناسب برای نوجوانان می توان به فلوت اشاره کرد. سازی بسیار سرگرم‌کننده، و ارزان است. بهترین سن برای شروع یادگیری این ساز 9-10 سالگی است.

امروزه آلات موسیقی محلی بسیار موردپسند نوجوانان و بزرگسالان قرار گرفته اند.
اعتقاد بر این است که سازهای برنجی منحصراً برای مردان و پسران نوجوان است. ترومپت در این گروه کوچک‌ترین و در بین پسران محبوب‌ترین است.

ترومبون یکی دیگر از سازها می‌باشد که از حرکت لغزشی به‌جای دریچه‌ها استفاده می‌کند.

در دنیای مدرن، بسیاری از پسران رؤیای ساکسیفونیست شدن را دارند. ساکسیفون‌ها در اندازه‌ها و انواع مختلفی عرضه می‌شوند: سوپرانو، آلتو، تنور، باریتون. پیشنهاد می شود برای افراد مبتدی، ساکسیفون آلتو مناسب تر است و بهترین سن شروع این ساز نوجوانان 12 ساله است. با متبحر شدن در این ساز فرصت‌های گسترده‌ای را در آینده برایتان به ارمغان می آورد، زیرا دامنه کاربرد آن بسیار زیاد است.

آکاردئون یک ساز محلی مجلل و ملودیک است که به‌خوبی گوش شونده را نوازش می‌دهد. تنها عیب آن اندازه و وزن آن است، اما مدل‌های کوچک‌تر نیز وجود دارد و با این ساز، نوجوان شما از نواختن انواع موسیقی، بداهه‌نوازی بسیار لذت خواهد برد.

دزامز . این ساز در بین پسران نوجوان محبوب است زیرا وظیفه این ساز بخصوص در اجراهای تیمی حفظ ریتم اصلی است. این ساز شاید برای همه نوجوانان مطلوب نباشد؛ چون صدای آن خیلی بلند است و به فضای زیادی نیاز دارد.

گیتار. برای چندین دهه، در بین نوجوانان و بزرگسالان بیشترین محبوبیت را داشته است و هنوز نیز محبوبیت خود را حفظ کرده است. هیچ مهمانی یا گردشی بدون آن کامل نمی شود، و توانایی نواختن گیتار همیشه لذت و علاقه واقعی را در بین دیگران برمی انگیزد و بهتر است با گیتار کلاسیک شروع کنید.

با یادگیری دانش اولیه در مورد این ساز، می توانید با خیال راحت گیتار الکتریک، گیتار باس، بانجو و ساز های دیگر را نیز بنوازید و همچنین باید دروس آوازی را نیز بگذرانید.

دیدگریدو و لیتوس:

این ساز در قدیم از شاخه درخت توخالی ساخته می شد که موریانه ها از داخل آن را می خوردند. جالب اینجاست که بازیکنان didgeridoo تکنیک تنفس مداوم (به اصطلاح “زنجیره ای”) را اختراع کردند که اکنون با موفقیت در موسیقی درمانی استفاده می شود: مطالعاتی وجود دارد که نشان می دهد دمیدن didgeridoo به درمان خروپف و آپنه (توقف تنفس) در طول خواب کمک می کند.

بهترین ساز برای افراد نوجوان

آلات موسیقی که به راحتی می توان نواختن آن ها را یاد گرفت!

بسیاری از آلات موسیقی به سالها مطالعه و تمرین نیاز دارند تا در نواختن آنها مهارت پیدا کنید. اما اگر به دنبال سازهایی هستید که هم جذاب برای نوجوانان هستند و هم آسان تر فرا گرفته می شوند در زیر به آن ها اشاره کرده ایم. با این حال، فکر نکنید که همه چیز به این سادگی است. زیبایی هر ساز در این است که هر کدام جایگاه و نقش خود را دارند و حتی ساده ترین آنها جزء لاینفک هر آهنگسازی می شود. هنگامی که بر ساز خود مسلط شوید، احساس می کنید دنیای کاملا جدیدی برای شما ایجاد شده است.

یوکلی:

اشتباه نکنید این گیتار نیست! یوکلی یک ساز هاوایی در نظر گرفته می شود، زیرا این مردم هاوایی بودند که این ساز را ابتدا در سراسر کشورهای اقیانوس آرام، و سپس در سراسر جهان شناساندند اما بهتر است بدانید این ساز را پرتغالی ها اختراع کردند.

چهار رشته نایلونی یوکلی یادگیری را آسان می کند و شما می توانید تنها در چند جلسه تمرین نواختن آهنگ مورد علاقه خود را یاد بگیرید. این ساز طی چند سال گذشته در همه جا بسیار محبوب شده است و سایت های آکورد اکنون اغلب آکوردهای یوکلی را نیز ارائه می دهند.

هارمونیک:

به طور گسترده در موسیقی بلوز، فولک، کانتری، جاز، راک و موسیقی پاپ استفاده می شود. شما می توانید در عرض چند هفته نواختن چند آهنگ را یاد بگیرید و این تجربه ای عالی است.

کاخن :

یک ساز کوبه ای و بسیار جذاب است. اما برای نواختن آن لازم نیست جایی دیگری بشینید یا به دست بگیرید، باید روی آن بنشینید. به نظر می رسد یک صندلی جعبه چوبی، گاهی اوقات مجهز به یک بالشتک نرم است و مهمتر از همه، یک سوراخ صدا که ریتم های جذابی به وجود می آورد. مدت زمان تسلط بر این ساز حدود 1-2 روز است.

مطالب دیگر:

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *