معرفی آرامبخش ترین ساز

آرامبخش ترین ساز

آرامبخش ترین ساز از نظر شما کدام است؟ بی شک خیلی از اشخاص هستند که با گوش دادن به موسیقی و ساز های متنوع، آرزوی نوازندگی آن ساز را خواهند داشت. امکان دارد بعضی افراد تنها به شنیدن آن ساز اکتفا کنند در صورتی که بعضی دیگر یک قدم بالاتر رفته و جزیی از جامعه موسیقی می شوند. به گونه ای که در پی ساز مورد نظر خود می روند و در پی فراگیری آن می باشند تا بتوانند به بهترین حالت ممکن احساسات خود را ابراز نمایند. اکنون تعداد زیادی ساز متنوع، ساز بزرگ، کوچک، راحت، سخت، ارزان و گران قیمت وجود دارند که افراد می توانند آنها را فراگیرند.

آرامشبخش ترین ساز کدام است؟

در میان سازهای متنوع سازهایی وجود دارند که سبب آرامش می شوند. علاوه بر آرامبخش بودن زیبا و شکیل می باشند.‌ افرادی هستند که افزون بر طراحی خاص و لوکس بودن ساز به آرامبخش بودن آن اهمیت می دهند. در این صورت می خواهیم در اینجا چند ساز زیبا و آرامبخش را به شما معرفی کنیم.

پیانو آرامبخش ترین ساز و حقایق جالب در خصوص آن

یکی از انواع ساز های ارامش بخش  را میتوان پیانو را نام برد. قطعا خیلی از ما اگر این ساز جذاب را نداشته باشیم اما حتما در اتاق پذیرایی دوستان و آشنایان مشاهده کرده ایم یا اینکه صدای دلچسب آن را شنیده اید. در این صورت امروزه فردی پیدا نمی شود که بتواند مدعی شود در خصوص این ساز لوکس، خوش صدا و آرامبخش چیزی نمی داند.

این ساز آرامبخش یکی از اصلی ترین ساز کلیدی به حساب می آید و معمولا به آن مادر همه ساز ها گفته می شود. دلیل آن هم به این مسئله باز می گردد که پیانو قابلیت این را دارد که دامنه خیلی وسیعی ازنوا ها را تولید نموده و ملودی و خوشنوایی یک قطعه را به صورت همزمان اجرا کند. سازندگان موسیقی و هنرمندان بسیاری هستند که جهت تولید بهترین موسیقی از پیانو استفاده می کنند.

ساز هنگ درام آرامبخش ترین ساز

یکی دیگر از آرامبخش ترین ساز، ساز هنگ درام می باشد. این ساز جزء سازهای کوبه ای و ملودیک می باشد که در مجموعه ایدیوفون قرار می گیرد. این ساز برای نخستین بار در سال ۲۰۰۰ به وسیله فلیکس روهنر و سابینا شارر در سوئیس تولید شد.

ساختار این گونه ساز بدین شکل است که از دو نیم پوسته فولادی ایجاد شده همانند یک بشقاب پرنده می باشد. این ساز خوش نوا توسط هیچ ابزار ویژه ای و فقط با حرکات دست نواخته می شود.

از عمده ترین خصوصیات ساز هنگ درام، وجود اوای ویژه و آرامبخش آن می باشد. علت آن دارا بودن هارمونی های بسیار که در یک به یک نت های آن وجود دارد. حتی چون بدنه این نوع ساز یک پارچه می باشد، زمانی که نتی به صدا در می آید سایر نت ها با صدای کمتری به لرزش در می آیند. این مسئله صدای این ساز را بسیار گرم و دلچسب نموده است.

در پایان می توان بیان کرد ساز زدن یکی از عالی ترین حس ها می تواند باشد. ساز های نامبرده شده از سازهایی هستند که با صدای دلچسبشان، آرامش را به بشر تزریق می کنند. همچنین با دارا بودن زیبایی سبب جذاب شدن دکور خانه شما می شوند. بهتر است بدانید که مهم نیست شما می خواهید چه سازی را جهت نواختن انتخاب کنید بلکه عمده ترین موضوع این است که عاشق نوازندگی و گوش دادن به نوای آن ساز باشید.

ساز پن فلوت بهترین و آرامبخش ترین ساز

ساز پن فلوت با استفاده از المان های طبیعت و روح موسیقی بومی می تواند به اسم یکی از آرامبخش ترین ساز در این حیطه در نظر گرفته شود. این نوع ساز من جمله ساز های بومی معرفی می شود که پیشینه آن به تاریخ قبایل سرخپوستی آمریکایی برمی گردد.

محدوده آوایی مطلوب این ساز و امکان کوک شدن آن در همه مراحل موسیقی، توانایی نواختن قطعات متعدد توسط این ساز را فراهم می کند. این امکانات ساز پن فلوت را به انتخابی درست جهت نواختن اقسام موسیقی های آرامبخش مبدل نموده است.

در حیطه نقش این ساز در موسیقی درمانی بایستی بیان کرد خیلی از قطعاتی که با این ساز ایجاد شده اند در حیطه موسیقی درمانی و آرامبخشی در شنوندگان استفاده می شوند. خیلی از مردم بی آنکه شناختی از این ساز بومی داشته باشند با صدای دلچسب آن به آرامش عجیبی رسیده اند.

پن فلوت با استفاده از المان ها و صداهای طبیعت به منزله سازی با خصوصیات ویژه می تواند گزینه فوق العاده برای کسانی باشد که در حین حال که در پی فراگیری یک ساز می باشند بتوانند به آرامش روحی و روانی خود کمک بسزایی نمایند.

بهترین آموزشگاه موسیقی در کرج افزون بر آموزش و یادگیری کامل ساز ها، با کیفیت ترین و تخصصی ترین ساز های مورد قبول استاد های کشور را در دسترس علاقمندان قرار می دهند. در این صورت کلیه افرادی که روزی آرزوی نواختن این نوع ساز ها را داشتند با بهترین سطح کیفی آموزش و تخصصی ترین ساز ها به آرزوی خود دست می یابند.

معرفی خوش‌صداترین و آرامش‌بخش‌ترین سازهای دنیا

در دنیای شگفت‌انگیز موسیقی، سازهای مختلف با نغمه‌های دلنشین خود، روح و جان انسان را نوازش می‌دهند. اما کدام سازها را می‌توان در زمره خوش‌صداترین و آرامش‌بخش‌ترین سازهای دنیا قرار داد؟

ساز چنگ:

از دیگر انواع آرامبخش ترین ساز می توان به ساز چنگ یا هارپ اشاره کرد.‌ این ساز یکی از کهن ترین ساز های معروف در دنیا می باشد. این نوع آلت موسیقی سازی زهی زخمه ای به صورت مثلث می باشد. سیم های آن روی این ساز به شکل عمودی واقع شده اند. این نحوه قرار گیری سیم ها بر روی این ساز آن را از دیگر آلات موسیقی متمایز نموده است.

ساز هارپ یک ساز چند کاره می باشد. بدین مفهوم که می تواند در اقسام سبک های موسیقی دارای نقش محوری باشد. با نواختن شدن این ساز شنوندگان به آرامش روحی و روانی خاصی می رسند. این ساز جز قدیمی ترین آلت موسیقی می باشد که تا به حال معرفی شده است. اما با ساخت چنگ برقی می توان آن را جزو جدید ترین ساز ها هم به شمار آورد.

ساز فلوت:

صدایی جادویی و مسحورکننده، فلوت را به یکی از خوش‌صداترین و آرامش‌بخش‌ترین سازهای دنیا تبدیل کرده است. نغمه‌های لطیف و ظریف این ساز، حسی از آرامش و صلح درونی را به شنونده القا می‌کند و برای کاهش اضطراب و استرس نیز مفید است.

ساز هنگ درام:

این ساز ابداعی با صدایی منحصر به فرد هنگ درام ، ترکیبی از آرامش و شادی را به ارمغان می‌آورد. نغمه‌های هنگ، حسی از طبیعت و دنیای پیرامون را به شنونده القا می‌کند و به دلیل تنوع صوتی، در ژانرهای مختلف موسیقی از کلاسیک تا نیو ایج کاربرد دارد.

ساز کمانچه:

نغمه‌های غم‌انگیز و سوزناک  ساز کمانچه، این ساز را به یکی از پرطرفدارترین سازهای موسیقی ایرانی تبدیل کرده است. صدایی گرم و دلنشین که حسی از نوستالژی و اصالت را به شنونده القا می‌کند و برای ایجاد فضایی آرام و غم‌انگیز مناسب است.

ساز سنتور:

صدایی آرامش‌بخش و دلنشین،  ساز سنتور را به یکی از محبوب‌ترین سازهای موسیقی ایرانی تبدیل کرده است. نغمه‌های این ساز، حسی از عرفان و معنویت را به شنونده القا می‌کند و به دلیل ملودی‌های ملایم و آرام، برای ایجاد فضایی آرام و صلح‌آمیز مناسب است.
انتخاب خوش‌صداترین و آرامش‌بخش‌ترین ساز، امری نسبی است و به سلیقه و علاقه هر فرد بستگی دارد.

آرامبخش ترین ساز چگونه به آرامش کمک می کند؟

پیانو

سوالی که ممکن است برای هر کسی پیش آید این است که آیا آرامبخش ترین ساز سبب آرامش روحی و روانی می شود. پژوهشات متنوع حاکی از فواید موسیقی بر بدن است. این بدان علت است که شنیدن و نواختن موسیقی سبب بالا رفتن تولید آنتی بادی ایمونوگلوبولین A و سلول های کشنده طبیعی است. در این صورت سلول ها با ویروس ها مقابله نموده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می بخشند.

گوش دادن و نواختن سازها سبب کاهش هورمون استرس کورتیزول می شوند. اینکه در یک موسیقی، ریتم ها، هارمونی و… به چه صورت تنظیم شده باشند می توانند به تنظیم ضربان قلب، فشار خون و… کمک بسزایی نمایند. زمانی که به ساز ها گوش فرا می دهید مغز شما فعال می شود. همچنین گوش دادن به موسیقی و انواع ساز آرامبخش به ایجاد خلق و خوی مناسب و آرامش روحی و روانی شما کمک بسیاری می کند.

مطالب دیگر:

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *