آموزش پیانو به کودکان مطابق با متدهای آموزشی روز

آموزش پیانو به کودکان

آموزش پیانو به کودکان یکی از آلات موسیقی پرطرفدار و محبوب در جهان، می باشد. به نوعی طنین روح نواز این ساز ابعاد جدیدی از آرامش روحی را می تواند برای هر فردی به ارمغان بیاورد. شما در هر رنج سنی می توانید نسبت به یادگیری این ساز اقدام کنید‌. قطعا نواختن این ساز حس متفاوتی از آرامش مطلق را برای شما رقم خواهد زد. یادگیری پیانو از سنین کودکی، به پرورش استعدادها و مهارت های حرکتی کمک خواهد کرد. همچنین کودکان به دلیل شرایط متفاوت، از فرصت طلایی برای آموزش پیانو برخوردار هستند.

شرایط ذهنی و جسمی کودکان به گونه ای است، که در سنین کودکی مستعد یادگیری ۱۰۰ درصدی هستند. همچنین پس از آموزش پیانو مسیری همراه با پیشرفت و موفقیت در انتظار فرزند دلبند شما خواهد بود.

میزان انعطاف پذیری ذهنی کودکان در سنین کمتر برای یادگیری این ساز به مراتب بیشتر می باشد. مسیر یادگیری این ساز تخصصی برای هر کودک خردسالی در سایه انتخاب یک آموزشگاه حرفه ای و مجرب سهل و آسان خواهد بود. با شرکت در دوره های مختلف به پرورش و رشد استعداد کودک خود در زمینه موسیقی کمک خواهید کرد. آموزش پیانو به کودکان باید مطابق با معیارهای آموزشی نوین دنبال شود.

مزایای آموزش پیانو به کودکان

یادگیری پیانو در دوران کودکی، دروازه‌ای به سوی دنیای پرشور و شگفت‌انگیز موسیقی می‌گشاید و فواید بی‌شماری را برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد:

رشد ذهنی:

نواختن پیانو به تقویت حافظه، تمرکز و قدرت حل مسئله در کودکان کمک می‌کند. این امر به آن‌ها یاری می‌رساند تا در تحصیل و سایر زمینه‌های زندگی نیز موفق‌تر عمل کنند.

خلاقیت شکوفا:

پیانو ابزاری بی‌نظیر برای بیان خلاقیت و احساسات کودکان است. آن‌ها می‌توانند با نواختن آهنگ‌های مختلف، احساسات خود را بروز داده و دنیای ذهنی خود را به اشتراک بگذارند.

اعتماد به نفس:

یادگیری قطعات مختلف و اجرای آن‌ها برای دیگران، به تقویت اعتماد به نفس و عزت نفس در کودکان کمک می‌کند.

انضباط و پشتکار:

تمرین منظم پیانو، به کودکان نظم و انضباط و پشتکار را می‌آموزد. مهارتی که در تمام مراحل زندگی برای آن‌ها مفید خواهد بود.

هماهنگی دست و چشم:

نواختن پیانو نیازمند هماهنگی دقیق بین دست‌ها و چشم‌ها است. این امر به بهبود مهارت‌های حرکتی ظریف و قدرت تمرکز در کودکان کمک می‌کند.

 

آموزش پیانو به کودکان

معرفی دوره های آموزش پیانو برای کودکان

کودکان با شرکت در دوره های آموزشی مختلف و استاندارد می توانند مهارت لازم را به دست بیاورند. همچنین به دلیل آمادگی ذهنی در رنج سنی زیر ۱۰ سال در یک پروسه زمانی کوتاه مدت کودک مهارت لازم را کسب خواهد کرد. مسیر یادگیری این ساز در صورت انتخاب دوره آموزشی مطمئن بسیار راحت و آسان خواهد بود. برای یادگیری پیانو کودک باید در دوره های آموزشی اُرف و موسیقی کودک شرکت کند. با شرکت در چنین دوره های آموزشی تا حدودی ذهن کودک برای یادگیری ساز پیانو آماده خواهد شد.

همچنین مسیر یادگیری برای کودکان هموارتر خواهد بود. به نوعی شرکت در چنین دوره‌ هایی باعث آمادگی بیشتر کودک جهت یادگیری پیانو خواهد شد. همچنین کودک درک نسبی از ساز و ریتم موسیقی به دست خواهد آورد. به نوعی پایه های آموزش پیانو در ذهن کودک تداعی می شود. همچنین قدرت تشخیص و شناسایی نت های موسیقی با شرکت در چنین دوره هایی برای کودکان آسان تر خواهد بود. پس از گذراندن این دوره ها، فرزند دلبندتان می تواند در دوره های آموزشی مختص آموزش پیانو شرکت کند.

آموزش پیانو به کودکان

آموزش پیانو برای کودکان از چه سنی مناسب است

بررسی های مختلفی پیرامون بهترین سن برای آموزش پیانو به کودکان انجام شده است. از دیدگاه کارشناسان و مدرسین فعال در زمینه آموزش پیانو رنج سنی ۵ الی ۶ سال از شرایط فیزیکی و ذهنی مساعدتری برای یادگیری پیانو برخوردار هستند. اگر فرزند دلبندتان علاقه بسیار زیادی به یادگیری یک ساز حرفه ای را دارد؛ پیانو به عنوان یک آلت موسیقی با اصالت بهترین گزینه به شمار می آید.

همچنین از نظر فیزیکی انگشتان و ابعاد دست کودکان در این رنج سنی از شانس بیشتری برای یادگیری حرفه ای برخوردار می‌باشند. ابعاد دست کودک برای قرار گرفتن روی پیانو در این سن کاملا مناسب و استاندارد است.

همچنین ذهن کودک برای یادگیری مسائل آموزشی جدید در این سن کاملا آماده می باشد. همچنین با انتخاب یک مجموعه آموزشی تخصصی کودک شما نیز به یکی از ستارگان اصلی نوازنده این ساز تبدیل خواهد شد. کودکان در رنج سنی مختلف از شرایط متفاوتی برای آموزش پیانو برخوردار هستند. بر حسب مهارت و استعداد فردی می تواند مدت زمان یادگیری متغیر باشد.

متدهای آموزش پیانو به کودکان کدامند؟

برای آموزش پیانو به کودکان از متدهای آموزشی مختلفی استفاده می شود. معمولا آموزشگاه های معتبر از متدهای شناخته شده جهت آموزش کمک می گیرند. از مشهورترین متدهای آموزشی در بین کودکان می توان به جان تامسون و مایکل آرون اشاره کرد.

در این شیوه بر اساس معرفی اولیه نت ها کشش ها و سایر اجزای آموزشی به کودکان یادآوری می شود. در این دو متد ابتدا موقعیت دست بر روی ساز به هنرجو آموزش داده می شود.
سپس نت ها و کشش های ساده و طولانی به کودک معرفی خواهد شد. به تناوب هر نت محل مناسب دست نیز توسط مربی به کودک یادآوری می شود.

پس از یادگیری حرفه ای ملودی های ساده و پایه به کودک آموزش داده خواهد شد. این ملودی ها باعث تقویت زیرساخت های یادگیری در هنرجو خواهد شد. در نتیجه مسیر آموزش برای کودک راحت و آسان تر از هر زمانی خواهد بود. هرگونه سهل انگاری در فرایند آموزش می تواند مسیر یادگیری را برای کودک سخت و طاقت فرسا کند. در نتیجه انتخاب یک متد آموزشی می تواند انگیزه لازم جهت یادگیری را نیز به کودک القا کند. متاسفانه برخی از مراکز آموزشی از متدهای غیر استاندارد جهت آموزش کمک میگیرند، که در نتیجه استعداد کودک در مسیر یادگیری مختل می شود.

آموزش پیانو به کودکان

بهترین مرکز آموزش پیانو به کودکان

در حال حاضر مراکز مختلفی به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی در زمینه آموزش پیانو فعالیت می کنند. فقط تعداد محدودی از مراکز آموزش موسیقی از مهارت و تجربه کافی برخوردار هستند. چنین آموزشگاه هایی با اجرای متدهای آموزشی جدید و با بهره گیری از مدرسین با تجربه بهترین خدمات را ارائه می کنند. همچنین مدرسین با ایجاد یک ارتباط موثر با هنرجویان بستر یادگیری را آسان و راحت تر می کنند. یکی از بزرگترین مراکز آموزش پیانو به کودکان، مجموعه ساز نو می باشد.

این مجموعه در زمینه آموزش پیانو به کودکان در کرج حرف اول را می زند. این مجموعه با اجرای تکنیک های آموزشی جدید به دنبال هموارسازی مسیر یادگیری برای کودکان می باشد. همچنین این مجموعه برای آموزش ساز پیانو به کودکان از برترین مدرسین کشوری در آموزشگاه خود کمک می گیرد.

چالش یادگیری این ساز حرفه ای را با انتخاب مجموعه ساز نو می توانید با موفقیت پشت سر بگذارید. این آموزشگاه استعداد کودکان را کشف می کند و سپس مسیر آموزش را مطابق با استعدادهای کودک انتخاب خواهد کرد.

این مجموعه آموزشی بیش از سال ها تجربه درخشان در زمینه آموزش پیانو به کودکان دارد. جهت اطلاع از هزینه دوره های آموزشی و ثبت نام در کلاس ها می توانید با شماره تلفن های آموزشگاه تماس بگیرید. کارشناسان مجموعه تمامی اطلاعات لازم را در اختیار شما هنرجویان عزیز قرار خواهند داد. تعم حرفه ای بودن را به کمک ساز نو به شیوه ای نوین میتوانید تجربه کنید.

آموزشگاه موسیقی سازنو

مطالب دیگر:

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *