آموزش کار با میکسر دیجیتال

آموزش کار با میکسر دیجیتال

موسیقی یکی از بزرگترین نعمت هایی است که خدوند به انسان داده است و می توان تاثیرات مختلف آن را بر روی زندگی مشاهده کرد. در دنیای امروزی موسیقی توسط سازهای مختلفی نواخته می شود که هر کدام از این ساز ها صدای مخصوص به خود را دارند. در همین راستا باید امکانات و تجهیزات موسیقی همچون میکسر صدا نیز در بالاترین کیفیت ممکن عرضه شود تا همه نیازها در این بخش برطرف گردد. برای اینکه بهتر با میکسر دیجیتال صدا و نقش آن آشنایی پیدا کنید، این مطلب مهم را تا انتها مطالعه کنید.

میکسر صدای دیجیتال چیست؟

قبل از اینکه بخواهید میکسر را بشناسید باید با وظیفه و نحوه عملکرد آن آشنایی لازم را پیدا کنید. در همین راستا به شما پیشنهاد می کنیم که خود میکسر را به خوبی شناسایی کنید. به صورت کی دستگاه میکسر صدا وظیفه پردازش و ترکیب صداهای تولید شده توسط سازهای مختلف را برعهده دارد.

برای اینکه کار میکس انجام شود،‌ باید یک شخص حرفه ای در این زمینه وجود داشته باشد که به تمامی اصول و فنون این کار تسلط دارد. با اینکه امکان استفاده از میکسر در کوشی و تبلت هم فراهم شده است ولی همچنان بسیاری از افراد کار کردن به میکسرهای فیزیکی را ترجیح می دهند.

در واقع لمس دکمه های این مورد به آن ها آرامش خاصی می دهد و حس آن ها را عوض خواهد کرد. به صورت کلی از میکسر دیجیتالی در مواردی همچون اجرای زنده و کنسرت، پخش سخنرانی و فیلم و سریال استفاده می شود و مهم ترین کاربردها به این موارد مربوط خواهد بود. با توجه به کارایی های فراوانی که در این محصول وجود دارد، به شما پیشنهاد می کنیم که در اولین فرصت ممکن برای خرید و استفاه از میکسر دیجیتال تمام تلاش خود را به کار ببندید.

همچنین بخوانید: ترومبون چیست؟

آموزش کار با میکسر دیجیتال

 

قسمت Gain‌ چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر شما توانسته باشید یک میکسر خود بخرید، بر روی آن یک برچسب Gain وجود خواهد داشت. این برچسب نشان دهنده افزایش میزان فرکانس ورودی به میکسر است. در واقع سیگنال موزیک از طریق سیم وارد میکسر می شود و در این قسمت صداهای مختلف با حجم های متفاوت تولید خواهد شد که شما هم می توانید از آن به نحو احسن استفاده کنید. زمانی که فرکانس کلی صدا با افزایش روبرو می شود،‌قسمتی از سیگنال‌ هایی که حالت ضعیف دارند از بین خواهند رفت و صدای تولید شده دارای ویژگی های خاص دیگری خواهد شد. شما می توانید از این برچسب برای بالا بردن میزان صدای ورودی استفاده کنید و آن را تغییر دهید.

معمولا برای افزایش میزان صدا از فیدرها استفاده می شود که یک بخش دیگر را شامل می شوند. فیدرها کار تنظیم صدای خروجی را در بالاترین کیفیت ممکن انجام می دهند تا شما از این صدای تولید شده بی نظیر لذت ببرید. به صورت کلی تغییرات اعمال شده شما بر روی gain باعث می شود که صدای موسیقی در مانیتور نیز با تغییراتی مواجه شود که در نوع خود بسیار جالبت توجه خواهد بود.

همانطور که می بینید، کار کردن با میکسر دیجیتال نیازمند علم و آگاهی در این زمینه است. اگر حس می کنید که آگاهی لازم در این زمینه را ندارید، بهتر است حتما نحوه استفاده از آن را یاد بگیرید. با توجه به اینکه کار کردن با دستگاه میکسر بسیار تخصصی است، باید آموزش های لازم در این زمینه را به دست آورید.

ساز نو جز بهترین آموزشگاه موسیقی در کرج، به صورت ویژه‌‌ آموزش این ساز را شروع کرده و بهترین فرصت ممکن را در اختیار شما قرار داده است. با توجه به اینکه استفاده از میکسر دیجیتال نیازمند مهارت و تجربه شما در این زمینه است، حتما تمامی تلاش خود را بکنید تا این فن را سریع تر یاد بگیرید. به صورت کلی موارد دیگر همچون تنظیم اکولایزر نیز باید به دقیق ترین صورت ممکن انجام شود که همه این موارد به خوبی به شما آموزش داده خواهد شد.

همچنین بخوانید: تاثیر موسیقی بر ذهن کودکان

سخن پایانی
در دنیای امروز آهنگ سازی یک مهارت عالی و بی نظیر است که برای یاد گرفتن آن باید تلاش های زیادی انجام دهید. در همین راستا دستگاه میکسر دیجیتال که یک ابزار کاربردی است، به شما کمک می کند تا آهنگ و موسیقی مورد نظر خود را تنظیم کنید.

آموزشگاه موسیقی ساز نو به عنوان بهترین آموزشگاه موسیقی در کرج، تمامی موارد مهم در این زمینه را به شما خواهد آموخت تا با آگاهی کامل در این زمینه اقدام کنید.مسلماً با جدی گرفتن آموزشها می توانید هر چه سریعتر بر میکسر دیجیتال تسلط پیدا کنید و از آن برای موارد مختلف استفاده کنید.اگر به این نوع میکسرها علاقه دارید  و می خواهید آموزش ببنید همین حالا با شماره های: ۰۹۱۲۶۷۸۴۹۵۷ ۰۹۳۷۰۹۳۸۵۷۸ 026۳۲۵۰۲۰۳۲ 026۳۲۵۵۷۵۵۸​ آموزشگاه موسیقی ساز نو تماس بگیرد.

مطالب دیگر:

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *