قیمت سه تار به چه عواملی بستگی دارد

قیمت سه تار به چه عواملی بستگی دارد

سه تار جزو ساز های اصیل ایرانی است که بسیاری از مردم دوست دارند نواختن آن را به صورت حرفه ای بیاموزند. با این حال استفاده از این ساز اصول خاص خود را دارد که شخص باید تمامی آن‌ ها را رعایت کند. در هنگام خرید سه تار باید عوامل مختلفی را در ان بررسی کرد تا بهترین ساز موجود در بازار را به دست آورید. اگر احساس می کنید که اطلاعات کافی در این زمینه را ندارید، اصلا جای نگرانی نیست زیرا در این مطلب تمایم جزئیات مربوط به این مورد گفته خواهد شد. فراموش نکنید که عجله کردن در خرید ساز می تواند برای شما گران تمام شود پس همه عوامل مهم در این زمینه را در نظر بگیرید.

سه تار خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

به طور کلی داشتن یک سه تار خوب و باکیفیت می تواند یک موهبت بزرگ برای صاحب ساز باشد. با این حال تشخیص یک کالای مناسب در این بخش و خرید آن برای همه افراد امکانپذیر نخواهد بود. اگر دوست دارید که کیفیت سه تار را بسنجید، در مرحله اول آن را به صورت کامل بررسی کنید.

دو عامل مهم ظاهر و صدا تعیین کننده کیفیت این ساز هستند و بر اساس همین عامل می توان بهترین محصول موجود در بازار را شناسایی کرد. داشتن تناسب ظاهری مناسب از ویژگی های مهمی است که یک سه تار خود باید آن را داشته باشد.

به غیر از این مورد باید وزن سه تار نیز در حالت استاندارد خود قرار بگیرد تا شخص بر اساس آن بتواند بهترین نواها را امتحان کند. سنگین بودن بیش از حد ساز باعث می شود تا شخص در هنگام استفاده از آن دچار مشکلات زیادی شود. مهمترین نکته ای که باید در قسمت ظاهری به آن دقت کنید، هماهنگی ظاهر ساز با بدن شخص نوازنده است. به طور کلی هر انسان شرایط فیزیکی خاص خود را دارد که برای نواختن ساز نیز باید به این مورد به صورت ویژه اهمیت داد. شنیده نشدن صداهای اضافی و مزاحم از برترین خصوصیات سه تار خوب است.

اگر شما از یک ساز عالی استفاده کنید، تناسب صدا در آن را به خوبی حس خواهید کرد. زمانی که سه تار از بهترین مواد اولیه ساخته شده باشد، صدای ایجاد شده از آن نیز بسیار نرم و دلنشین خواهد بود همین نرم بودن بودن باعث می شود تا فرد در هنگام شنیدن ساز لذت بیشتری از آن ببرد و شرایط بهتری را تجربه کند. اگر به دنبال شنیدن صدای دلنشین و جذاب هستید، حتما از بهترین ساز ها برای این کار استفاده کنید.

نکات مهم در خرید سه تار

در هنگام خرید سه تار باید نکات مهمی را مدنظر قرار بگیرید تا بهترین انتخاب ممکن برای شما صورت بگیرد. اولین عاملی که باید در این زمینه بررسی کنید دسته ساز است. یکی از بزرگترین مشکلاتی که می تواند برای سه تار به وجود بیاید، دست ضخامت زیاد دسته ساز است. این دسته نباید بیش از حد ضخیم باشد و حتما باید از اندازه های استاندارد برای آن استفاده کرد. همچنین دسته ساز باید به صورت سالم و یکدست باشد و مواردی همچون تاب خوردگی در آن وجود نداشته باشد.

نحوه قرارگیری ساز در داخل دستان چگونه است؟

نحوه قرارگیری ساز در داخل دستان فرد نیز اهمیت ویژه ای دارد که سازنده ساز باید به این مورد نیز دقت ویژه ای بکند. معمولا بر روی سه تار یک لایه رنگ وجود دارد که باعث زیبای و حفاظت از بافت آن می شود. این رنگ باید به صورت استاندارد استفاده شود و در صورتی که بیش از حد ضخیم باشد، منجر به ایجاد صدای خفگی در ساز می شود. مسلما هیچ هنرمندی دوست ندارد که صدای ساز او مشکل داشته باشد پس این موضوع را جدی بگیرید و در انتخاب سه تار نهایت دقت خود را به کار ببندید.

[چنانچه دوست دارید سطح سه تار را جلا دهید، بهترین راه ممکن برای اینکار استفاده از لاک و الکل می باشد. با استفاد درست و اصولی از این موارد می توانید به راحتی برای خرید سه تار اقدام کنید. این اطلاعات به شما داده شده تا از این به بعد با کمک آن ها بتوانید بهترین انتخاب ممکن را صورت دهید. به طور قطع هر چقدر که کیفیت سه تار بیشتر می‌ شود، قیمت نهایی آن نیز با افزایش روبرو خواهد شد.

در حال حاضر بهترین آموزشگاه موسیقی در کرج به صورت حرفه ای به آموزش این ساز می پردازد و علاقه مندان به آن می توانند در اولین فرصت ممکن ثبت نام را انجام دهند. البته تدریس سایر سازها نیز در این بخش انجام می شود که شما می توانید از ان ها به نحوه احسن استفاده کنید.

مطالب دیگر:

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *