همه چیز درباره ساز ساکسیفون

همه_چیز_درباره_ساز_ساکسیفون

در دنیایی که امروز در آن زندگی می کنیم، انواع مختلفی از سازها نواخته می شود و موسیقی به بخش مهمی از زندگی انسان بدل شده است. ساز ساکسیفون نمونه ای از این موارد است که جزو سازهای دمی محسوب می شود و می توان نواهای زیبایی را با استفاده از آن ایجاد کرد.

این ساز جذاب با استفاد از دم و بازدم انسان نواخته خواهد شد. معمولا این ساز دهنی از جنس برنج ساخته می شود ولی در برخی از موارد فلزات دیگر نیز برای این مورد انتخاب می شوند. با توجه به ویژگی های خاصی که در این ساز وجود دارد،‌ به صورت کلی همه چیز را درباره این ساز فوق العاده بیان خواهیم کرد.

تاریخچه ساز ساکسیفون

اگر نگاهی به بهترین سازها در جهان بیندازید، متوجه خواهید شد که همه آن ها دارای ویژگی های خاصی هستند و تاریخچه مشخصی را پشت سر گذاشته اند. این ساز جذاب و زیبا برای اولین بار توسط آدولف ساکس ساخته شد و ایجاد آن به سال ۱۹۴۲ میلادی برمی گردد.

در واقع این ساز با ترکیب قمیش و یک بدنه برنجی ایجاد شده است و یکی از منحصربه‌فردترین نوع سازها را به نمایش می گذارد. با توجه به نوای فوق العاده زیبای این ساز، ظرف مدت زمان کوتاهی این ساز به سایر نقاط جهان نیز رفت و طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است. انحصار ساخت و تولید این ساز به مدت ۱۵ سال در اختیار آدولف بود که در نهایت در سال ۱۸۸۶ این انحصار پایان یافت و موسیقی‌دانان مختلف شروع به تولید و عرضه این ساز در سطح جهانی کردند.

  همچنین بخوانید: چه سازی یاد بگیرم؟

همه چیز درباره ساز ساکسیفون

انواع ساز ساکسیفون که باید بشناسید

به طور کلی ساز ساکسیفون نیز دارای انواع مختلفی است که هر کدام از آن ها دارای ویژگی های خاص خود هستند. این سازها از نظر اندازه و صدای تولیدی با هم تفاوت هایی دارند که باید آن را به خوبی بررسی کنید. با توجه به موارد گفته شده، انواع مختلف این ساز بی نظیر را برای شما معرفی خواهیم کرد.

ساز آلتو

در حال حاضر مشهورترین نوع ساکسیفون ساز آلتو می باشد. این ساز در اندازه متوسطی ساخته می شود و به راحتی در داخل دست ها قرار خواهد گرفت. اگر شما تازه کار هستید بهتر است که آموزش خود را با این ساز شروع کنید زیرا نحوه کار کردن با آن نسبت به سایر انواع سازها راحت تر است و سریع تر مباحث را خواهید آموخت.

این ساز دهنی کوچکی دارد که همین امر سبب می شود تا بتوانید راحت تر از آن بهره برداری کنید. به طور کلی هر چقدر که دهنی ساز کوچکتر باشد، شما بر آن مسلط تر خواهید بود و به راحتی از آن استفاده می کنید.

ساز تنور

ساز تنور نوع دیگری از ساکسیفون است که البته دارای اندازه بزرگتری نسبت به نمونه قبلی می باشد. صدای تولید شده توسط این ساز شباهت زیادی به تن صدای انسان است و در محدوده صدایی انسان قرار دارد. مهم ترین ویژگی ظاهری این ساز گردن بلند آن است که با این ویژگی به راحتی قابل شناسایی خواهد بود.

از این ساز فوق العاده در شرایط مختلفی استفاده می شود ولی بیشتر در موسیقی ایی بلوز، راک و پاپ از آن استفاده می کنند. افراد خاص پسند معمولا به سراغ این ساز زیبا می روند. با توجه به ظاهر زیبا و صدای جذاب این ساز بهتر است که شما هم برای یبکار هم که شده آن را امتحان کنید و از مزایای ویژه آن برخوردار شوید.

همچنین بخوانید: ترومبون چیست؟

همه_چیز_درباره_ساز_ساکسیفون

همچنین بخوانید: سبک موسیقی بلوز

ساز سوپرانو

اگر به دنبال صدای زیاد و قدرتمند در ساکسیفون هستید، باید به سراغ ساز سوپرانو بروید چون به صورت ویژه برای این کار ساخته شده است. با توجه به ساختار پیچیده ای که در این ساز وجود دارد، نواختن آن برای آماتورها کار سختی است و معمولا افراد حرفه ای آن را می نوازند.

البته اگر مهارت کافی در این زمینه را داشته باشید، می توانید زیباترین موسیقی ممکن را با این ساز ایجاد کنید. اگر شما دوست دارید که این ساز را یاد بگیرید، باید زمان زیادی را صرف تمرین و تکرار کنید تا مهارت های لازم در این زمینه را به دست آورید.

در حال حاضر آموزش ساز سوپرانو سایر انواع ساکسیفون در بهترین آموزشگاه موسیقی در کرج انجام می شود. چنانچه شما هم به ساز ساکسیفون علاقه دارید می توانید در کلاس های آموزشی این ساز شرکت کنید و پس از انجام تمرینات مختلف نواختن این ساز را بیاموزید. در حال حاضر دورهای آموزشی در حال انجام است و هنرآموزان مهارت مهم و اساسی برای نواختن این ساز را می آموزند و هنر خود را به همه اطرافیان خود اثبات می کنند.

مطالب دیگر:

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *