پیانو آکوستیک چیست؟

پیانو آکوستیک چیست؟

پیانو آکوستیک شاهکار موسیقی آنجا که زبان از سخن می ماند موسیقی آغاز می شود «بتهوون»

موسیقی با روح انسان خلق می شود و آدمی و موسیقی از هم جدا نشدنی می باشند. در تمدن های مختلف دنیا موسیقی در انواع مختلفی نواخته می شود. پیانو آکوستیک یکی از سازهایی است که به وسیله آن موسیقی های مشهوری نواخته شده اند.

موسیقی آنچنان در روح و بدن انسان نفوذ می کند که در شادترین و یا دردناک ترین لحظات، می تواند به عنوان مسکن عمل کند. قطعه موسیقایی پنج و نه بتهوون از مشهورترین آثار نواخته شده با پیانو می باشند که سربازان را در لحظات جنگی همراهی می کردند و به آنها نیرو می بخشیدند.

معرفی پیانو آکوستیک

نواختن موسیقی نیاز به سالها تمرین در این زمینه دارد. یکی از سازهای پرطرفدار، ساز پیانو می باشد که نت های آن به وسیله کلیدهای تعبیه شده، نواخته می شوند. هنگام فشار دادن هر کدام از کلیدها چکش هایی به سیم های داخل جعبه برخورد کرده و صدای مورد نظر را ایجاد می کند. از توالی صداهای ایجاد شده که به صورت هماهنگ و با ریتم خاصی ایجاد می شوند می توان قطعه ای از موسیقی را اجرا نمود.

این ساز در میان سازها بسیار برجسته و خاص می باشد. نحوه نواختن آن به وسیله انگشتان دو دست می باشد؛ و هم زمان می توان صدای 10 نت را به اجرا درآورد. بهترین و رمانتیک ترین قطعات اجرا شده در موسیقی توسط این سازه به اجرا درآمده اند.

انواع پیانو از نظر مدل

پیانو در دو نوع آکوستیک و دیجیتال ساخته و عرضه می شود. هر دوی آنها ویژگی های خاص خود را دارند. پیانو آکوستیک صدای غنی تری و اصیل تری را در اختیار نوازنده قرار می دهد. خرید پیانو بر اساس سطح نوازندگی، فضا و سلیقه شما متفاوت می باشد. برندهای مختلفی سازهای پیانو آکوستیک را می سازند و به بازار عرضه می کنند.

هرکدام از آنها صدا و قابلیت های منحصر به فرد خود را دارا می باشند. هنگام خرید پیانو توجه به مواردی مانند کیفیت سیم ها، چکش ها و ساند برد و همچنین سایر اجزای داخلی ضروری می باشد. هم چنین موارد دیگری از جمله بودجه و فضای مورد نیاز برای پیانو از محدودیت های تصمیم گیری در خرید می باشند. لذا هنگام خرید، بهتر است موارد اشاره شده در بالا را مد نظر قرار دهید.

انواع پیانو آکوستیک

پیانو آکوستیک به دو دسته گرند و دیوار تقسیم می شوند. هرکدام از آن ها دارای ویژگی های مخصوص به خود می باشند.

پیانو گرند از بهترین و حرفه ای ترین و همچنین گرانترین نوع پیانو می باشد. کیفیت در این مدل بسیار بالا می باشد. انتخاب اول پیانیست های حرفه ای این مدل می باشد. طراحی این نوع پیانوها به صورت افقی می باشد و فضای نسبتا زیادی لازم دارد. این نوع از پیانو آکوستیک با توجه به کیفیت فوق العاده ای که دارند صدای بسیار خوبی را تولید می کنند.

همچنین بخوانید:مدت زمان یادگیری پیانو

انواع گرند پیانو

گرند کنسرت: از بزرگترن مدل گرند پیانو که طولی حدود 3 متر را دارا می باشد.

حرفه ای یا بالروم: مقداری از پیانو کنسرت کوچکتر می باشد.

گرند کلاسیک و یا پذیرایی: این مدل نیز به مراتب کوچکتر از مدل های بالا می باشد.

گرند متوسط: مدل کوچکتر از مدل کلاسیک که طولی حدود 1.7 متر دارد.

گرند کودک: این مدل تقریبا نصف اندازه گرند کنسرت می باشد کوچکتر از مدل متوسط می‌باشد.

گرند کوچک: کوچکترین نوع از مدل گرند می باشد.

پیانو دیواری: این نوع از پیانو که پیانو عمودی نیز گفته می شود. دارای حالت عمودی بوده و به فضای کمتری نسبت به پیانو گرند نیاز دارد. همچنین دارای قیمت مناسب تری نسبت به مدل گرند می باشد؛ بنابراین از کیفیت ساخت کمتری نیز برخوردار می باشد. این نوع پیانوها از لحاظ اشغال فضا و همچنین هزینه مورد نیاز مقرون به صرفه تر می باشند و اکثرا افراد آماتور به دنبال این نوع پیانو آکوستیک می باشند.

ههچنین بخوانید:ساز پیانو و آشنایی کلی با آن

انواع پیانوی دیواری

آپرایت حرفه ای: از قدیمی ترین نوع پیانو دیواری می باشد. نزدیک به 1.5 متر ارتفاع دارد

استودیو: این نوع پیانو در مدارس و آموزشگاه های موسیقی مورد استفاده قرار می گیرد.

کنسول: این نوع پیانو دارای ظرافت و صدای دلنشینی می باشد.

اسپینت: کوچکترین مدل پیانو دیواری می باشد.

ما با ارائه انواع آموزشها در بهترین آموزشگاه موسیقی در کرج در خدمت شما دوستداران موسیقی و هنرجوهای عزیز هستیم. می توانید با آموزش نزد بهترین استادان پیانو قطعه های دلخواه خود را بنوازید و به یکی از بهترین استادان آینده پیانو تبدیل شوید. شما می توانید جهت ثبت نام  انلاین خود یا کودکتان اقدام کنید،منتظر شما عزیزان هستیم.

مطالب دیگر:

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *